וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה עוכבו בחשד לריסוס גרפיטי מול בית נשיאת העליון: "קברת את הציונות"

9.7.2020 / 22:59

המשטרה עיכבה שלושה בני אדם, שעל פי החשד כתבו מול ביתה של אסתר חיות בצפון תל אביב כתובות, בהן "קברת את חוק השבות" ו"בג"ץ החריב את דרום תל אביב". שפי פז היא אחת מהפעילים שהועברו לחקירה במשטרה

צילום: לשכת עורכי הדין, עריכה: טל רזניק

המשטרה עיכבה הערב (חמישי) שלושה חשודים בגין ריסוס כתובות נאצה מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בצפון תל אביב. השלושה חשודים בהשחתת מקרקעין, והם הועברו לתחנת המשטרה לחקירה. בין היתר, ריססו החשודים "אסתר חיות את קברת את חוק השבות", "אסתר חיות קברת את הציונות", ו-"בג"צ החריב את דרום תל אביב". זמן קצר לאחר מכן, שפי פז כתבה בחשבון הטוויטר שלה, כי היא אחת מהפעילים שהועברו לחקירה.

שלשום סירבה פז להופיע לדיון הקראת כתב האישום נגדה בבית המשפט, בגין ריסוס כתובות נאצה על משרדי האיחוד האירופי ברמת גן. בשל כך הורה השופט עלאא מסארווה לעצור אותה ולהביא אותה בפניה שופט, אולם היא לא נעצרה.

התקרית מגיעה ברקע דברי הסתה נגד השופטים ומערכת המשפט באופן כללי, שהושמעו רבות לאחרונה. כשאתמול הצביעה מליאת הכנסת נגד הצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי העניינים של שופטי העליון. ההצעה נדחתה ברוב של 54 מתנגדים מול 43 תומכים.

ריסוס כתובות נאצה מול בית של נשיאת העליון אסתר חיות, 9 ביולי 2020. אין, אתר רשמי
ריסוס כתובות הנאצה מול ביתה של נשיאת העליון אסתר חיות, הלילה/אתר רשמי, אין

בחודש שעבר, הונח מכתב איום בתיבת הדואר של שופטת בית המשפט העליון, ענת ברון, בביתה בתל אביב. משמר בתי המשפט הגיש תלונה למשטרה בעקבות זאת, והמשטרה פתחה בחקירה בנושא.

בנוסף להגשת התלונה למשטרה, גם קב"ט משרד המשפטים עודכן על האירוע. בחלק מההודעות אוזכרה גם הפגנת הימין שהתקיימה כמה ימים לאחר מכן, סמוך לביתו של מנדלבליט.

עוד בוואלה!

מכתב איום נשלח לשופטת העליון ענת ברון: "תוצאה של הסתה"

לכתבה המלאה

בתקופה האחרונה הופצו נגד מנדלבליט כמה סרטונים מסיתים ברשתות החברתיות, ששותפו בעיקר על ידי פעילי ימין שמתנגדים להליכים המשפטיים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. כמה ימים לאחר מכן נחקרו שני חשודים במעשה, והם שוחררו בתנאים מגבילים.

בעולם המשפט ובמערכת הפוליטית גינו בתקיפות את מכתב האיומים. עם הגשת התלונה, הדגישו ברשות השופטת כי "מכתב האיום שנשלח אל שופטת בית המשפט העליון ענת ברון, על תוכנו השפל, הוא תוצאה ישירה של הסתה נמשכת ושלוחת רסן נגד הרשות השופטת ושופטיה. ניסיונות להלך אימים על שופטי ישראל לא ירתיעו אותם והם ימשיכו לבצע את מלאכתם ללא מורא".

שר המשפטים אבי ניסנקורן, קשר אף הוא בין הדברים. "המתקפה המתמשכת על מערכת המשפט מסוכנת - ומסכנת את חוסנה של מדינת ישראל", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "יש שופטים בירושלים והם ימשיכו לבצע את עבודתם ללא מורא".

נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות בדיון על עתירה בעניין הסגרת ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, העליון 7 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
נשיאת העליון השופטת אסתר חיות בדיון בבית המשפט/ראובן קסטרו

בעקבות המכתב, ביקר ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ במשרד המשפטים, וגינה "בכל תוקף" את המכתב, וההסתה שקדמה לו. "האווירה העכורה וההתלהמות כלפי השופטים ושומרי הסף מסוכנת לחברה - אפעל בכל כוחי כדי לגדוע אותה", אמר גנץ במהלך הסיור. גנץ הוסיף כי הוא מודע לכך שחלק מהנוכחים במשרד מסתובבים עם אבטחה, והצהיר כי "כל חבריי ואני נעמוד כחומה בצורה בכדי שאתם, השופטים וכל עובדי הציבור בישראל תוכלו למלא את תפקידכם ללא מורא וללא משוא פנים".

עוד אמר גנץ כי המשרד הוא "המשענת של הדמוקרטיה הישראלית כולה", והביע תמיכה בלתי מסויגת במערכת אכיפת החוק. "אתם שליחי ציבור ישרים העושים מלאכתם נאמנה, ואנחנו נשמור על המערכת עצמאית ומתפקדת - בלי שום פשרות", הבהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully