וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ ביקר במשרד המשפטים: "אפעל לגדוע את ההתלהמות כלפי השופטים ושומרי הסף"

14.6.2020 / 20:09

ראש הממשלה החליפי הביע את תמיכתו באנשי מערכת אכיפת החוק, אחרי מכתב האיומים שנשלח לשופטת ענת ברון. הוא הצהיר כי הוא והשר ניסנקורן יעמדו "כחומה בצורה" מול מתקפה זו: "האווירה העכורה וההתלהמות מסוכנת לחברה"

בווידאו: בני גנץ בסיור במשרד המשפטים/קרדיט: טל עוז, משרד הביטחון

ראש הממשלה החליפי, שר הביטחון בני גנץ, גינה היום (ראשון) "בכל תוקף" את מכתב האיום שנשלח לשופטת בית המשפט העליון ענת ברון. "האווירה העכורה וההתלהמות כלפי השופטים ושומרי הסף מסוכנת לחברה - אפעל בכל כוחי כדי לגדוע אותה", אמר גנץ בסיור במשרד המשפטים.

גנץ סייר במשרד לצד השר אבי ניסנקורן, שגינה אף הוא את האיומים על השופטת. בין היתר, השניים נפגשו עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ועם מ"מ המנכ"ל סיגל יעקבי. גנץ אמר במהלך הסיור כי הוא מודע לכך שחלק מהנוכחים במשרד מסתובבים עם אבטחה, והצהיר: "אבי, כל חבריי ואני נעמוד כחומה בצורה בכדי שאתם, השופטים וכל עובדי הציבור בישראל תוכלו למלא את תפקידכם ללא מורא וללא משוא פנים".

עוד אמר גנץ כי המשרד הוא "המשענת של הדמוקרטיה הישראלית כולה", והביע תמיכה בלתי מסויגת במערכת אכיפת החוק: "אתם שליחי ציבור ישרים העושים מלאכתם נאמנה, ואנחנו נשמור על המערכת עצמאית ומתפקדת - בלי שום פשרות. גם במשרד המשפטים ובכל מערכת אכיפת החוק יש מה לשפר. מבחינתי, אני אומר 'כן' לביקורת עניינית ו'לא' לביקורת הרסנית".

סיור של ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, מסיורו היום (א') במשרד המשפטים 14 ביוני 2020. אריאל חרמוני / משרד הביטחון, אתר רשמי
"נעמוד כחומה בצורה". גנץ בסיור עם מנדלבליט וניסנקורן, היום/אתר רשמי, אריאל חרמוני / משרד הביטחון

הוא הוסיף כי "מערכת אכיפת החוק במדינת ישראל הגיעה ב-72 שנות קיומה להישגים חסרי תקדים. חוות הדעת שלכם מגינות על חיילי צה"ל ועלינו הפוליטיקאים, שומרות על זכויות האדם, ומאפשרות למחוקקים ולשרים לממש את יעדיהם בדרך הישר, תוך הקפדה על לשון החוק ורוחו והימנעות משחיתות ציבורית".

בעקבות מכתב האיומים, שהונח בתיבת הדואר של השופטת ברון בביתה שבתל אביב, משמר בתי המשפט הגיש היום תלונה למשטרה, שפתחה בחקירה. ברשות השופטת אמרו כי "מכתב האיום שנשלח אל שופטת בית המשפט העליון ענת ברון, על תוכנו השפל, הוא תוצאה ישירה של הסתה נמשכת ושלוחת רסן נגד הרשות השופטת ושופטיה. ניסיונות להלך אימים על שופטי ישראל לא ירתיעו אותם והם ימשיכו לבצע את מלאכתם ללא מורא".

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא בפתח ישיבת הממשלה "לגלות אפס סבלנות כלפי כל מי שמאיים ברצח על שופטים ונבחרי ציבור כאחד". בהמשך דבריו, נתניהו קשר את התלונה לזו שהגיש בגין הסתה נגדו. "רק החודש הגשתי במשטרה שלוש תלונות על איומים ברצח נגדי ונגד בני משפחתי. אני קורא למשטרה לפעול במהירות ובעוצמה כדי להדביר את נגע ההסתה - אין לו מקום בקרבנו".

עוד בוואלה!

מכתב איום נשלח לשופטת העליון ענת ברון: "תוצאה של הסתה"

לכתבה המלאה
השופטת ענת ברון. יונתן זינדל / פלאש 90, פלאש 90
המשטרה חוקרת את האיומים נגדה. השופטת ענת ברון/פלאש 90, יונתן זינדל / פלאש 90

גם במערכת הפוליטית גינו את האיומים על השופטת ברון, והשר ניסנקורן אמר כי "המתקפה המתמשכת על מערכת המשפט מסוכנת - ומסכנת את חוסנה של מדינת ישראל. יש שופטים בירושלים והם ימשיכו לבצע את עבודתם ללא מורא".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס אף הוא להסתה נגד השופטים, והאשים בכך את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "האיום על שופטת בית המשפט העליון הוא תוצאה ישירה של ההסתה שמגיעה ממנו", אמר. "זה על שמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully