וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב איום נשלח לשופטת העליון ענת ברון: "תוצאה של הסתה"

המשטרה פתחה בחקירה לאחר שמכתב איומים הונח בתיבת הדואר בביתה של השופטת. שר המשפטים גינה: השופטים יבצעו עבודתם ללא מורא. נתניהו קרא לגלות אפס סובלנות והוסיף: "רק החודש הגשתי במשטרה שלוש תלונות על איומים ברצח נגדי ונגד בני משפחתי". לפיד: ההסתה - על שמו

בווידאו: פתיחת משפט נתניהו/עריכה: איתי עמרם ואביחי ברוך

(בווידאו: נתניהו נואם בבית המשפט המחוזי בירושלים, לפני פתיחת משפטו)

משמר בתי המשפט הגיש היום (ראשון) תלונה למשטרה בעקבות מכתב איום שהונח בתיבת הדואר של שופטת בית המשפט העליון, ענת ברון, בביתה בתל אביב. מהמשטרה נמסר כי נפתחה חקירה בנושא. ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא בפתח ישיבת הממשלה "לגלות אפס סבלנות כלפי כל מי שמאיים ברצח על שופטים ונבחרי ציבור כאחד".

בהמשך דבריו, נתניהו קשר את התלונה לזו שהגיש בגין הסתה נגדו. "רק החודש הגשתי במשטרה שלוש תלונות על איומים ברצח נגדי ונגד בני משפחתי. אני קורא למשטרה לפעול במהירות ובעוצמה כדי להדביר את נגע ההסתה - אין לו מקום בקרבנו".

בעולם המשפט ובמערכת הפוליטית גינו בתקיפות את האיומים. עם הגשת התלונה, הדגישו ברשות השופטת כי "מכתב האיום שנשלח אל שופטת בית המשפט העליון ענת ברון, על תוכנו השפל, הוא תוצאה ישירה של הסתה נמשכת ושלוחת רסן נגד הרשות השופטת ושופטיה. ניסיונות להלך אימים על שופטי ישראל לא ירתיעו אותם והם ימשיכו לבצע את מלאכתם ללא מורא".

שר המשפטים אבי ניסנקורן, קשר אף הוא בין הדברים. "המתקפה המתמשכת על מערכת המשפט מסוכנת - ומסכנת את חוסנה של מדינת ישראל", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "יש שופטים בירושלים והם ימשיכו לבצע את עבודתם ללא מורא".

השופטת ענת ברון. האתר הרשמי של הרשות השופטת, אתר רשמי
תלונה הוגשה בעקבות מכתב איומים. השופטת ברון/אתר רשמי, האתר הרשמי של הרשות השופטת

שותפו לקואליציה, שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ, גינה אף הוא את האיומים. "אסור שתהיה על השופטים השפעה חיצונית כלשהי, ובוודאי לא איומים שאותם חייבים לגדוע באיבם", אמר. "עלינו לעשות הכל כדי שאיש, לא איש פרטי ולא פוליטיקאי, יהלכו אימים על שופטים. כשיש איומים על שופטים ואיומים על עיתונאים הדמוקרטיה הישראלית רועדת. קו מחבר בין המקרים, ושניהם כתוצאה מאווירה ציבורית שעלינו, נבחרי הציבור, מוטל לשנות".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס אף הוא להסתה נגד השופטים, והאשים בכך את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "האיום על שופטת בית המשפט העליון הוא תוצאה ישירה של ההסתה שמגיעה ממנו", אמר. "זה על שמו".

גם יו"ר לשכת עורכי הדין עו"ד אבי חימי הצטרף לגינויים. "השופטים ואנשי מערכת אכיפת החוק עושים עבודת קודש בשמירה על הדמוקרטיה וכל ניסיון להלך עליהם אימים הוא חציית קו אדום נוסף", מסר חימי. "עלינו לפעול במהרה ולשים קץ לתופעה בזויה זו, ואני קורא למשטרת ישראל לפעול בנחישות לאיתור שולחי המכתב".

אבי ניסנקורן בישיבת הממשלה הראשונה של הממשלה ה-35, 24 במאי 2020. אוהד צויגנברג  "הארץ", פול צלמים
"יש שופטים בירושלים". ניסנקורן/פול צלמים, אוהד צויגנברג "הארץ"

הגשת התלונה באה כחודש לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מסר עדות במשטרה בגין עשרות איומים והטרדות שקיבל - בעיקר בהודעות במכשיר הטלפון שלו, הכוללות מסרים כמו "נגיע אליך ולילדים שלך" ותמונותיו במדי אסיר. בהודעה מטעם היועץ המשפטי נמסר כי "הטרדות ואיומים אלה, שנעשו ככל הנראה באופן מאורגן, נמשכו כל שעות הלילה והבוקר. ההטרדות כוללות איומים, הודעות נאצה ודברי הסתה".

בנוסף להגשת התלונה למשטרת ישראל, גם קב"ט משרד המשפטים עודכן על האירוע. בחלק מההודעות אוזכרה גם הפגנת הימין שהתקיימה כמה ימים לאחר מכן, סמוך לביתו של מנדלבליט. בתקופה האחרונה הופצו נגד מנדלבליט כמה סרטונים מסיתים ברשתות החברתיות, ששותפו בעיקר על ידי פעילי ימין שמתנגדים להליכים המשפטיים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. כמה ימים לאחר מכן נחקרו שני חשודים במעשה, והם שוחררו בתנאים מגבילים.

(עדכון ראשון: 10:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully