וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני חשודים באיומים על היועמ"ש נחקרו ביחידת להב 433

14.5.2020 / 13:15

אחת מהנחקרים, תושבת חולון, חשודה ששלחה את מספרו האישי של מנדלבליט בקבוצת וואטסאפ של תומכי נתניהו, וקראה "להציק לו" ולשאול אותו שאלות על הקלטות פרשת הרפז. עורך דינה: "מצער שמשטרת ההדלפות מנסה לדכא לפעילות חברתית לגיטימית". החשודים שוחררו ללא תנאים מגבילים

צילום: יותם רונן

ביחידת הסייבר של להב 433 נחקרו היום (חמישי) שני חשודים, גבר ואישה, בגין הסתה ואיומים נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בתום חקירה של כמה שעות שוחררו לביתם ללא תנאים מגבילים.

השניים הוזמנו לחקירה לאחר שאחת מהחשודים, פעילה פוליטית תושבת חולון, כתבה על פי החשד את ההודעה הבאה בקבוצת וואטסאפ של תומכי ראש הממשלה בנימין נתניהו: "חברים, זה הטלפון של מנדלבליט. תתחילו להציק לו. לשאול אותו על הקלטות וכל שאלה שעולה בדעתכם. טמטמו אותו".

חשודה בהטרדת מנדלבליט בקבוצת תמיכה בנתניהו. ., צילום מסך
ההודעה ששלחה החשודה בקבוצת הווטאספ של תומכי ראש הממשלה/צילום מסך, .

החשודה צירפה את מספר הטלפון של היועץ המשפטי לממשלה, שעל פי תלונה שהגיש למשטרה, קיבל עשרות הודעות מאיימות. החשודה אמרה אמש למקורביה כי היא לא מבינה מדוע זומנה לחקירה וכי דבריה אינם מהווים הסתה. עו"ד יצחק בם, המייצג את החשודה, אמר כי "מצער שמשטרת ההדלפות מנסה לדכא לפעילות חברתית לגיטימית שנועדה לממש את עקרון האחריותיות של פקידים בפני הציבור. כוחו של היועץ המשפטי לממשלה הוא מוחלט ולא מבוקר, השפעתו על חיי הציבור בישראל אדירה - כוחו רב יותר מכוחם של ח"כים ושרים יחדיו. בדמוקרטיה לציבור יש זכות לשאול שאלות ולדרוש תשובות מאלה שאוחזים בכוח".

לדבריו, "חקירתה היא מהלך אנטי דמוקרטי שנועד להשתיק את דרישה של הציבור לקבל מן היועמ"ש התשובות על התנהלותו בעניין קלטות אשכנזי, הסתרתם והשיבוש הלכאורי של הליכי חקירה ומשפט הנלווית לכך".

חשודה בהטרדת מנדלבליט בקבוצת תמיכה בנתניהו. ., צילום מסך
זימונה של החשודה לחקירה בלהב 433/צילום מסך, .

החקירה נפתחה לאחר שמנדלבליט מסר אתמול עדות בפני חוקרי משטרת ישראל בגין עשרות איומים והטרדות שקיבל. איומים אלה הגיעו אליו בעיקר באמצעות הודעות במכשיר הטלפון שלו, וכללו מסרים כמו "נגיע אליך ולילדים שלך" ותמונותיו במדי אסיר. בהודעה מטעם היועץ המשפטי נמסר כי "הטרדות ואיומים אלה, שנעשו ככל הנראה באופן מאורגן, נמשכו כל שעות הלילה והבוקר. ההטרדות כוללות איומים, הודעות נאצה ודברי הסתה".

בנוסף להגשת התלונה למשטרת ישראל, גם קב"ט משרד המשפטים עודכן על האירוע. בחלק מההודעות אוזכרה גם הפגנת הימין שאמורה להתקיים במוצאי שבת הקרובה בכיכר גורן שבפתח תקווה, סמוך לביתו של מנדלבליט. בתקופה האחרונה הופצו נגד מנדלבליט כמה סרטונים מסיתים ברשתות החברתיות, ששותפו בעיקר על ידי פעילי ימין שמתנגדים להליכים המשפטיים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס היום לאיומים על היועץ המשפטי לממשלה ואמר כי הם מהווים "חציית גבול מסוכנת". "אני בטוח שגורמי אכיפת החוק יטפלו במאיימים. בממשלה שנקים אני מתכוון לתת גיבוי מלא לכל עובדי הציבור ומשרתיו. נדאג לשמור על פקידי הציבור ולכבד את שלטון החוק. ביקורת כן - הסתה ואיומים - לא", מסר.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מודיע על כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. ראובן קסטרו
"ההטרדות נעשו ככל הנראה באופן מאורגן". מנדלבליט/ראובן קסטרו

האיומים שספג היועץ המשפטי לממשלה מגיעים לקראת פתיחת משפטו של נתניהו, אחרי החלטתו של מנדלבליט להגיש נגדו כתב אישום בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים. כמו כן, הם מגיעים ברקע העימות בינו לבין ממלא מקום פרקליט המדינה, בעקבותיו הודיע בשבוע שעבר כי ימלא את התפקידים הניהוליים של משרה זו. זאת, לאחר שכהונתו הזמנית של דן אלדד כממלא מקום פרקליט המדינה הסתיימה מבלי שמונה לו מחליף.

(עדכון ראשון: 11:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully