וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר תושב הצפון נעצר בחשד לפרסום פוסט מאיים על נתניהו

2.6.2020 / 10:17

בן ה-21 חשוד בפרסום פוסט ברשת החברתית הקורא לפגיעה בראש הממשלה נתניהו. בהמשך היום יובא להארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון. באחד הפוסטים כתב הצעיר: "לכבוד יום שבת אני מאחל לגנבי פירות לביבי ולשוטרי מדינת ישראל שיסקלו אתכם באבנים עד מוות"

צילום: יותם רונן, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

צעיר בן 21, תושב הצפון, נעצר אמש על ידי יחידת להב 433, בחשד לפרסום פוסט המאיים לפגוע בראש הממשלה בנימין נתניהו. היום (שלישי) יובא החשוד בשעה 11:00 לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון.

באחד הפוסטים שהעלה הצעיר לחשבון הפייסבוק שלו, כתב "לכבוד יום שבת אני מאחל לגנבי פירות לביבי ולשוטרי מדינת ישראל שיסקלו אתכם באבנים עד מוות". בפוסט נוסף, תקף החשוד גם את משטרת ישראל ואת שרי הממשלה, "איקאה מותר, חנויות מותר וללכת לים אסור, אז לכבוד ל"ג בעוצר הקרב ובא אני מאחל לכל שוטרי מדינת ישראל ואנשי הממשלה, שתשרפו ואז תדרוס אתכם משאית ואז תשרפו עוד פעם".

בחודש שעבר נעצרו שני בני אדם בחשד כי הסיתו לפגיעה בראש הממשלה, באמצעות פוסטים ברשתות החברתיות. הראשון, תושב חדרה בן 40, נעצר לאחר שהעלה פוסט הקורא לרצח נתניהו. "חיים... גם ככה אין לי... אז אני מוכן להיות ה'קוף' שישב בכלא במקומכם אם תרצחו את בנימין נתניהו... פשוט תגידו שקיבלתם הוראה ממני".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה הראשונה של הממשלה ה-35, 24 במאי 2020. אוהד צויגנברג  "הארץ", פול צלמים
"אפשרות ממשית לנקיטת אלימות נגד רה"מ". נתניהו/פול צלמים, אוהד צויגנברג "הארץ"

כתב אישום שהוגש לבית משפט השלום בחדרה מייחס לנאשם ארבעה פרסומים שונים בחשבון הפייסבוק שלו, שבהם קרא ועודד ביצוע מעשי אלימות כלפי נתניהו, ונטען כי קיימת אפשרות ממשית לנקיטת אלימות כלפי ראש הממשלה. בית המשפט הורה על המשך מעצרו בתנאי אשפוז בבית חולים פסיכיאטרי.

השני, תושב תל אביב בן 39, נעצר גם הוא בחשד לפרסום הסתה לאלימות ברשת נגד נתניהו. מהחקירה, המתנהלת במפלג ההונאה של מחוז תל אביב ובליווי הפרקליטות, עולה כי החשוד, מיכאל רונן אגמון, פרסם במדיות שונות תכנים בוטים הקוראים לציבור לנקוט אלימות נגד ראש הממשלה.

עוד בוואלה!

גבר בן 39 מתל אביב נעצר בחשד לפרסום הסתה לאלימות נגד נתניהו

לכתבה המלאה
פוסטים בגנתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. -, אתר רשמי
הפוסט בגינו נעצר בחודש שעבר מיכאל רונן אגמון, תושב תל אביב/אתר רשמי, -
החשוד בפרסום פוסט ההסתה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. 02 ביוני 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
החשוד בפרסום פוסט ההסתה נגד נתניהו/אתר רשמי, אתר רשמי

באחד מהפוסטים כתב על נתניהו כי "חייבים לנטרל אותו בכל מחיר". בפוסט נוסף הוא כינה אותו "צורר מדינת ישראל" לצד סמלים של גולגולות. הדיווח על הפוסטים המאיימים לכאורה הגיעו למשטרה מלשכת ראש הממשלה.

נציג המשטרה אמר בדיון בבית משפט כי לחשוד יש עבר פלילי בגין עבירות אלימות. החשוד שוחרר בינתיים, והתיק מחכה להכרעת הפרקליטות.

החשוד שפירסם פוסט מאיים לפגיעה בראש הממשלה. -, אתר רשמי
פוסט מסית נוסף של החשוד/אתר רשמי, -

בית המשפט השלום בתל אביב האריך את מעצרו, ובית המשפט המחוזי דחה את הערר שהגיש. השופטת מעיין בן ארי קבעה כי לא נפל פגם בהחלטת בית המשפט וכי קיים חשש סביר, בשים לב לציטוטים מדבריו המכילים "אלמנטים של פעילות כוחנית".

נתניהו הגיש בחודש שעבר תלונה במשטרה בגין הסתה לאלימות נגד פעיל שמאל שאיים לפגוע בו ובבנו יאיר, וקרא להשליך בקבוק תבערה על מעון ראש הממשלה. הפעיל, חיים שדמי, הפגין מול בית ראש הממשלה בירושלים ותועד קורא קריאות נגד בנו של ראש הממשלה במסגרת מחאת הדגלים השחורים נגד השחיתות השלטונית ומהלכי הממשלה. "אנחנו יודעים למה אתה צריך מאבטחים. יום אחד תהיה בלי מאבטחים... אין לדעת", אמר על יאיר נתניהו, לפי אחד הסרטונים.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully