וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר בן 39 מתל אביב נעצר בחשד לפרסום הסתה לאלימות נגד נתניהו

17.5.2020 / 20:13

המשטרה עצרה תושב העיר שעל פי החשד פרסם תכנים בוטים הקוראים לציבור לנקוט אלימות נגד ראש הממשלה. בית המשפט דחה את הערר שהגיש על הארכת מעצרו, והשופטת אמרה כי קיים חשש ל"אלמנטים של פעילות כוחנית" בפוסטים שפרסם. עורכת דינו: "פעל מתוך מחאה חברתית"

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: אביחי ברוך

גבר בן 39 מתל אביב נעצר בסוף השבוע בחשד לפרסומי הסתה לאלימות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו - כך הודיעה היום (ראשון) המשטרה. מהחקירה, המתנהלת במפלג ההונאה של מחוז תל אביב ובליווי הפרקליטות, עולה כי החשוד, מיכאל רונן אגמון, פרסם במדיות שונות, תכנים בוטים הקוראים לציבור לנקוט אלימות נגד ראש הממשלה.

חקירתו של רונן אגמון אושרה על ידי המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, נורית ליטמן. בית המשפט השלום בתל אביב האריך את מעצרו עד ליום שלישי הקרוב, ובית המשפט המחוזי דחה את הערר שהגיש. השופטת מעיין בן ארי קבעה כי לא נפל פגם בהחלטת בית המשפט וכי קיים חשש סביר בשים לב לציטוטים מדבריו, המכילים "אלמנטים של פעילות כוחנית".

פוסטים בגנתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. -, אתר רשמי
אחד הפוסטים שפרסם החשוד/אתר רשמי, -

באחד מהפוסטים כתב על נתניהו כי "חייבים לנטרל אותו בכל מחיר". בפוסט נוסף הוא כינה אותו "צורר מדינת ישראל" לצד סמלים של גולגולות. הדיווח על הפוסטים המאיימים לכאורה הגיעו למשטרה מלשכת ראש הממשלה. נציג המשטרה אמר בדיון בבית משפט כי לחשוד יש עבר פלילי בגין עבירות אלימות.

השוטרים הציגו לשופטת הודעת ווטסאפ שהחשוד שלח לכאורה, ובה קריאה לפגוע בראש הממשלה. למרות זאת, רונן אגמון טען בבית המשפט: "אני מתנגד לאלימות בתוקף. לא הייתה לי כוונה שיעשו משהו". פרקליטתו של החשוד, עו"ד רוי גבריאל, אמרה בדיון: "אני מרגישה שהמעצר פה לא מידתי. כל שעת מעצר מיותרת, אפילו לייקים אין לו על הפוסטים שלו בפייסבוק".

עו"ד גבריאל, המייצגת אותו מטעם הסניגוריה הציבורית, מסרה לאחר מכן כי "הצעיר טוען כי פעל מתוך מחאה חברתית, והדגיש כי לא הייתה לו שום כוונה לפעול או לגרום לאחרים לבצע פעולה כל שהיא. כבר בחקירתו הוא התנצל והציע להסיר את הפוסטים. לטעמנו לא הייתה הצדקה לפגוע בחירותו. הגשנו ערר על ההחלטה לעצור אותו. לצערנו, בית המשפט לא קיבל את עמדתנו".

פוסטים בגנתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. -, אתר רשמי
אחד הפוסטים שפרסם החשוד/אתר רשמי, -

זהו לא המקרה הראשון שבו עולה חשד להסתה בעת האחרונה. לפני שבוע וחצי, נתניהו הגיש תלונה במשטרה בגין הסתה לאלימות נגד פעיל שמאל שאיים לפגוע בו ובבנו יאיר, וקרא להשליך בקבוק תבערה על מעון ראש הממשלה. הפעיל, חיים שדמי, הפגין מול בית ראש הממשלה בירושלים ותועד קורא קריאות נגד בנו של ראש הממשלה במסגרת מחאת הדגלים השחורים נגד השחיתות השלטונית ומהלכי הממשלה. "אנחנו יודעים למה אתה צריך מאבטחים. יום אחד תהיה בלי מאבטחים... אין לדעת", אמר על יאיר נתניהו, לפי אחד הסרטונים.

כמו כן, בימים האחרונים עלה חשד להסתה נגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לקראת פתיחת משפטו של נתניהו. זאת, לאחר שמנדלבליט מסר עדות בפני המשטרה על עשרות איומים והטרדות שקיבל לאורך הלילה במכשיר הטלפון שלו. שני חשודים, גבר ואישה, נחקרו בחשד להסתה ואיומים ושוחררו לביתם ללא תנאים מגבילים. השיחות המאיימות התקבלו לאחר שאחת מהן כתבה את ההודעה הבאה הבאה בקבוצת וואטסאפ של תומכי נתניהו: "חברים, זה הטלפון של מנדלבליט. תתחילו להציק לו. לשאול אותו על הקלטות וכל שאלה שעולה בדעתכם. טמטמו אותו".

(עדכון ראשון: 19:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully