וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הורה לעצור את שפי פז, שסירבה להתייצב לדיון בעניינה

7.7.2020 / 11:42

השלום בתל אביב הוציא צו מעצר נגד הפעילה החברתית, לאחר שסירבה להגיע לדיון מסיבה אידיאולוגית. "כ-50% מהתיקים הפליליים שנפתחים למסתננים נסגרים כי הם לא מגיעים לדיון. בדרום ת"א התנהג כמסתנן", אמרה פז. השופט: "במדינת חוק על הנאשם לקבל על עצמו את מרות ביהמ"ש"

בווידאו: כתב אישום נגד שפי פז, דורון אברהמי ומירב חג'ג' באשמת השחתת משרדי האיחוד האירופי/צילום: יותם רונן

בית משפט השלום בתל אביב הורה היום (שלישי) לעצור את הפעילה החברתית שפי פז, לאחר שסירבה מסיבות אידיאולוגיות להתייצב להקראת כתב האישום נגדה בגין ריסוס כתובות על משרדי האיחוד האירופי. השופט עלאא מסארווה כתב בהחלטתו כי "הדברים שנאמרו על ידי נאשמת 1 (פז) לא מותירים כל אופציה אחרת מלבד הוצאת צו מעצר. העובדה שמדובר בדיון ראשון איננה מקלה עם הנאשמת, ומדובר בהצהרת כוונות עתידית לגבי אי התייצבות למשפט. במדינת חוק, על הנאשם להתייצב ולקבל על עצמו את מרותו של בית המשפט".

פז, המובילה את המאבק נגד אוכלוסיית המסתננים בדרום תל אביב, סירבה להגיע להקראת כתב האישום נגדה. סנגורה, עו"ד איתמר ברקאי, הקריא בפתח הדיון מסרון ששלחה לו ובו הסבירה את הסירוב להתייצב. "לא אגיע לדיון ההקראה מרצוני החופשי", כתבה פז, פעילת ימין בולטת. "כחמישים אחוזים מהתיקים הפליליים שנפתחים למסתננים ולשב"חים בתל אביב נסגרים כי הנאשמים לא מגיעים לדיון. ברומא, כך למדתי, התנהג כרומאי. בדרום תל אביב, התנהג כמסתנן. אי לכך, כתושבת דרום תל אביב אני מרגישה פטורה מהוראות החוק".

פריימריז בליכוד, גני התעורכה 5 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
"כתושבת דרום תל אביב אני מרגישה פטורה מהוראות החוק". שפי פז/ראובן קסטרו

עוד הוסיפה פז כי "מדינת ישראל, שוויתרה מרצונה החופשי על ריבונותה בשכונת מגוריי, הפרה את ההסכם הבסיסי שלה איתי - להגן על חיי, כבודי וחירותי - ולפיכך איבדה את הזכות לדרוש ממני לקיים את ההסכם שלי איתה, דהיינו לציית לחוקיה".

מלבד פז נאשמים בתיק גם הפעיל דורון אברהמי ומירב חג'אג, אימה של סגן שיר חג'אג', שנהרגה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב ב-2017. לפני תחילת הדיון הפגינו השניים מחוץ לבית המשפט, לצד פעילים בודדים נוספים, נגד התנהלות האיחוד האירופי מול ישראל. "טוב שהמשפט הזה מתקיים", אמר אברהמי, "וטוב שהציבור יידע עד כמה האיחוד האירופי מתערב בענייניה הפנימיים של מדינת ישראל באמצעות לחץ פוליטי ובעיקר באמצעות המיליונים שמדינות האיחוד מזרימות לארגונים שחותרים תחת ריבונותה של המדינה ותחת ביטחונם של האזרחים".

עוד בוואלה!

מסתמן: שפי פז תואשם בפרשת ריסוס הכתובות במשרדי האיחוד האירופי

לכתבה המלאה
שפי פז. אתר רשמי, אתר רשמי
מתוך סרטון בו תועדה פז מרססת על משרדי האיחוד האירופי/אתר רשמי, אתר רשמי

עורך הדין ברקאי, יחד עם עו"ד ארי שמאי שמייצג את חג'אג', הוסיפו כי "ייתכן ויהיה פה היפוך של היוצרות. במהלך המשפט יהפכו האיחוד האירופי ומדינת ישראל לנאשמים, והנאשמים פז, חג'אג' ואברהמי יהפכו למאשימים".

לאחר שסנגורה של פז הקריא את המסרון ששלחה לו, ביקשה נציג המדינה מהשופט להוציא צו שיחייב את פז להגיע לדיונים, גם בכפייה. הסנגור ברקאי ברקאי טען כי אין הצדקה כרגע לצו כזה, כל עוד פז לא התייצבה רק לדיון הקראת כתב האישום, שלדבריו הוא טכני במהותו.

השופט מסארווה דחה את טענת הסנגור בתוקף, והדגיש את החומרה בהתנהלותה של פז. הוא הורה למשטרה לעצור אותה, ולהביאה בפני שופט בתוך 24 שעות. "כפירה בסמכותו של ביהמ"ש והודעה על היעדר כוונה להתייצב איננה יכולה בשום אופן להיתקל ביחס סלחני מצד בית המשפט", פסק השופט. "עקרון השוויון מחייב את בית המשפט ליתן דעתו ולהשתמש בסמכותו על פי חוק לכפות התייצבות על הנאשמת חרף הצהרותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully