וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מעורבות שוטרים: חקירת "הממד החמישי" הועברה לרשות התחרות

7.7.2020 / 19:33

הפרקליטות העבירה את חקירת הפרשה לרשות משום שבפרשה מעורבים שוטרים, אף שהם אינם חשודים בשלב זה. החקירה הועברה לבקשת המשטרה, לאחר שנחקרה בעבר על ידי יחידת להב 433

בווידאו: היועמ"ש גיבה את ההחלטה לפתוח בחקירת פרשת הממד החמישי/עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: היועמ"ש גיבה את ההחלטה לפתוח בחקירה בפרשה, בחודש פברואר)

הפרקליטות העבירה היום (שלישי) את חקירת "המימד החמישי" לרשות התחרות (לשעבר רשות ההגבלים העסקיים), לבקשת המשטרה. הסיבה להחלטה היא מעורבותם של שוטרים בפרשה, אף שהם אינם חשודים בשלב זה.

בפברואר האחרון הורה ממלא מקום פרקליט המדינה דאז, דן אלדד, על פתיחת חקירה פלילית בפרשה, לאחר שהתברר שבין החשודים אין בשלב זה אנשי ציבור. עם זאת, משום שהחשודים לא היו שוטרים, אלא אזרחים, לא ניתן היה להטיל את החקירה על מח"ש, והיא הוטלה על יחידת להב 433. כעת, היא תועבר לרשות התחרות.

החקירה, שעוסקת בחברת "הממד החמישי", שבראשה עמד יו"ר כחול לבן בני גנץ, מתמקדת בחשדות לפיהם גורמים בחברה הציגו מצג שווא למשטרה. גנץ עצמו אינו חשוד בפרשה והוא לא צפוי להיחקר באזהרה.

בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן. נועם מושקוביץ
בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן, בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

בחודש מרץ 2019, מבקר המדינה יוסף שפירא פרסם דוח שחלק נכבד ממנו הוקדש להתקשרות של המשטרה עם החברה, שנסגרה שנה קודם לכן. המבקר מצא ליקויים בדרך שבה התנהלו היחסים בין החברה למשטרה.

לפי דוח המבקר, בשנת 2016, החברה הציעה למשטרה לרכוש מערכת טכנולוגית בענייני מודיעין אותה פיתחה. המבקר מצא כי קיימת בעייתיות בדיון בראשות המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך בנושא ההתקשרות עם "הממד החמישי", בשל העובדה שבדיון השתתפו נציגיה הבכירים של החברה, שכן היא בעלת עניין.

עוד עלה מהדוח כי התאמת המערכת לצרכי המשטרה נבחנה באמצעות שתי בדיקות על ידי "הממד החמישי" מבלי שנעשתה כל פנייה לחברות טכנולוגיות נוספות.

עוד בוואלה!

מ"מ פרקליט המדינה הודיע: תיפתח חקירה פלילית בעניין חברת הממד החמישי

לכתבה המלאה
להב 433. ראובן קסטרו
התיק מועבר לרשות התחרות. משרדי להב 433/ראובן קסטרו

המבקר טען גם כי ההתקשרות הראשונית עם החברה בוצעה תחת ההגדרה "צורך מבצעי", מטעמי הגנה על דרכי פעולות ושיטת עבודה, ובכך נהגה המשטרה בחוסר שוויון בינה לבין חברות נוספות בתחום הטכנולוגיה שהיו עשויות לעמוד בקריטריונים שהוגדרו.

כמו כן, המבקר טען כי בתהליכים לקראת רכש המערכת הטכנולוגית, המשטרה בחרה שלא להיוועץ בוועדת הפטור באוצר, בחשב הכללי, בגורמי מנהל הרכש במשרד האוצר ובמשרד לביטחון פנים, ולא שיתפה גורמים אלה בתהליך ההיערכות לרכש עד לשלבים מאוחרים בתהליך זה.

בחודש פברואר, הורה מ"מ פרקליט המדינה דאז דן אלדד לפתוח בחקירה פלילית בעניין החברה. הוא הודיע על כך לאחר שבחן את המסמכים, חוות דעת קודמות שנכתבו לפני כמה חודשים בפרקליטות ואחרי ישיבות שקיים עם גורמים בכירים בפרקליטות. החקירה הוטלה על היחידה לחקירות הונאה בלהב 433, וכעת הועברה לרשות התחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully