וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ"מ פרקליט המדינה הודיע: תיפתח חקירה פלילית בעניין חברת הממד החמישי

דן אלדד העביר את חומרי החשדות בפרשת החברה שבראשה עמד בני גנץ לחקירה פלילית. הוא הודיע על החלטתו, לאחר שממכתב שהעביר מנדלבליט עלה כי גנץ אינו חשוד כרגע בפרשה. יו"ר כחול לבן: "סומך על גורמי אכיפת החוק". החקירה תוטל על היחידה לחקירות הונאה בלהב 433

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אסף דרורי

"הממד החמישי" - עדכונים אחרונים

  • מ"מ פרקליט המדינה הורה לפתוח בחקירה פלילית בעניין חברת המימד החמישי
  • החקירה תוטל על היחידה לחקירות הונאה בלהב 433
  • היועמ"ש מנדלבליט הסמיך את מ"מ פרקליט המדינה בטיפול בפרשה
  • הליכוד פנה במכתב רשמי למ"מ פרקליט המדינה, בדרישה לפתוח לאלתר בחקירה
  • גנץ הגיב: "אני סמוך ובטוח שלא יהיה שום דבר וסומך על גורמי אכיפת החוק".

מ"מ פרקליט המדינה דן אלדד הורה הערב (חמישי) לפתוח בחקירה פלילית בעניין חברת "המימד החמישי". הוא הודיע על כך לאחר שבחן את המסמכים, חוות דעת קודמות שנכתבו לפני כמה חודשים בפרקליטות, וישיבות שקיים עם גורמים בכירים בפרקליטות. החקירה תוטל על היחידה לחקירות הונאה בלהב 433 וככל שיעלה צורך בכך, גם המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) תעורב בחקירה.

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב להחלטה על פתיחה בחקירה, ואמר כי "יש לי אמון רב במערכת אכיפת החוק ואין לי בעיה עם אף בדיקה שרוצים לעשות. אין בפרשה הזו שום אלמנט פלילי מבחינתי". גנץ הוסיף כי "מי שדוחף את זה הוא הליכוד, מבינים שם שב-17.3 נתניהו הוא לא נחשד, לא נחקר, ולא בשימוע. ב-17 במרץ ראש הליכוד נתניהו יושב על ספסל הנאשמים. משם מגיע הרעש". בנוסף, הבהיר גנץ כי "אני סמוך ובטוח שלא יהיה שום דבר וסומך על גורמי אכיפת החוק".

מוקדם יותר קבע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי "מ"מ פרקליט המדינה, עו"ד דן אלדד, למד את החומרים בנושא ושמע את עמדות הגורמים הרלוונטיים בפרקליטות, ביחס לפניות השונות והחומרים שנאספו בעניין חברת 'המימד החמישי'. לאור מכלל נסיבות העניין, היועץ המשפטי לממשלה מילא את ידיו של מ"מ פרקליט המדינה לגבש את המתווה המתאים להמשך טיפול בנושא".

להב 433. ראובן קסטרו
תחקור את הפרשה. מטה יחידת להב 433/ראובן קסטרו

מעבר לכך, הבהיר היועץ המשפטי לממשלה כי "ככל שבעתיד יתעוררו חשדות שונים מאלה הקיימים היום, אשר מצדיקים את מעורבותו של היועץ המשפטי לממשלה, הדברים יובאו בפניו להנחייתו ולהכרעתו", זאת לפי סיכומו עם מ"מ פרקליט המדינה.

מהמכתב של מנדלבליט עולה כי גנץ אינו חשוד כרגע בפרשה, שכן בשלב זה אין הצדקה למעורבות היועמ"ש בחקירה. אם גנץ היה חשוד, כנבחר ציבור, החלטה על חקירה שלו הייתה מחייבת את אישור היועמ"ש. עו"ד יצחק בם המייצג את ארגון לביא מסר בתגובה למכתבו של היועמ"ש כי "נראה שבמקום לתת הסבר ענייני לקצב האיטי של הטיפול בפרשיית המימד החמישי, בחר היועץ להתנער מאחריות ולהעביר את הנטל למ"מ מקום פרקליט המדינה".

הודעתו של מ"מ פרקליט המדינה על פתיחה בחקירה פלילית בפרשה, מגיעה כשעתיים לאחר שהליכוד פנה במכתב רשמי למ"מ פרקליט המדינה, בדרישה לפתוח לאלתר בחקירה פלילית של תיק המימד החמישי שבו מעורב יו"ר כחול לבן בני גנץ, עוד לפני הבחירות לכנסת ה-23. מוקדם יותר שיגר היועץ המשפטי של הליכוד עו"ד אבי הלוי מכתב למ"מ פרקליט המדינה, בדרישה להסיר את צו איסור הפרסום מעל קלטות תיק הרפז, שבו מוקלטים, בין היתר, מספר ארבע בכחול לבן גבי אשכנזי והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

עוד בוואלה!

הליכוד למ"מ פרקליט המדינה: "חקור את תיק המימד החמישי לפני הבחירות"

לכתבה המלאה
יו"ר כחול לבן בני גנץ, 11 בפברואר 2020. AP
לא חשוד כרגע בפרשה. יו"ר כחול לבן בני גנץ/AP

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להודעת הפתיחת בחקירה, ואמר כי "בפרשת המימד החמישי נפתחה הערב חקירה פלילית ובחקירה פלילית הכל פתוח. 50 מיליון שקלים מכספי הציבור, ארבעה מיליון מתוכם לא חזרו לציבור, וגנץ קיבל משכורת עתק. עד היום זה לא נחקר ולא חקרו את המשמעות הביטחונית של המידע שהמימד החמישי הוציאה לחו"ל. הציבור חייב לדעת את האמת".

עוד אמר נתניהו כי "יש כאן מפלגה שמתיימרת להיות מפלגה טהורת כפיים ודואגת לטוהר המידות. מפלגת כחול לבן? הצחקתם אותי. אז אני דורש מהם להצטרף לדרישה שלנו להסיר את צו איסור הפרסום על קלטות אשכנזי מנדלבליט".

ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע בחירות בראשון לציון ב-18 בפברואר 2020. רויטרס
"הציבור חייב לדעת את האמת", נתניהו בכנס בחירות בראשון לציון/רויטרס

בליכוד אמרו כי "היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, כבר קבעו בעבר את העיקרון לפיו יש לנקוט באופן מידי, עוד לפני הבחירות, בהליכים הנוגעים למועמדים לראשות הממשלה ולאישי ציבור, בין היתר, משום שלגישתם יש לתת מידע שלם ומלא לבוחר עוד לפני הכרעתו". בליכוד הוסיפו כי "לאורה של מדיניות זאת, שבאה לידי ביטוי במלוא עוצמתה בשורה של החלטות ופעולות שנעשו ערב בחירות בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא ייתכן כי בנוגע לבני גנץ ולמימד החמישי תינקט מדיניות אחרת".

הבוקר אמר גנץ בריאיון ל"דקל-סגל" בכאן רשת ב' כי "לחץ פוליטי הוביל לבדיקה", וכי הוא רגוע לגביה. לדברי גנץ, "זה לא הפתיע אותי, לא נפתחה בדיקה. מדובר פה בלחץ פוליטי בעיקר בעקבות דוח מבקר שעסק במשטרת ישראל ולא ב'ממד החמישי', המבקר בדק אותה ולא את החברה. לא יודע אם היועמ"ש נכנע ללחץ הפוליטי, אבל תשאלו אותו". גנץ תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי "בניגוד לנאשם, אני מכבד את רשויות החוק". הוא הוסיף כי הוא "מכבד כל בדיקה, משוכנע בניקיון כפיי ומאמין בעבודת הפרקליטות. מבחינתי אני שקוף לציבור ורגוע לחלוטין. זה בסך הכול ספין והכול תקין".

(עדכון ראשון: 20:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully