וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: תיפתח חקירה בפרשת "הממד החמישי", גנץ איננו חשוד

19.2.2020 / 21:16

על פי ההערכה, תיפתח חקירה פלילית בפרשה שעוסקת בחברת "הממד החמישי", שבראשה עמד יו"ר כחול לבן. לפי חדשות 13 ו-12, החקירה תעסוק בחשד שגורמים בחברה הציגו מצג שווא למשטרה. גנץ עצמו לא צפוי להיחקר באזהרה

באדיבות האולפן הפתוח ערוץ 20

חקירה פלילית תיפתח ככל הנראה בפרשה שעוסקת בחברת "הממד החמישי", שבראשה עמד יו"ר כחול לבן בני גנץ. הדבר פורסם לראשונה בחדשות 13 ו-12, שדיווחו על כוונת הפרקליטות להמליץ ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפתוח בחקירה. החקירה צפויה לעסוק בחשדות שלפיהם גורמים בחברה הציגו מצג שווא למשטרה.

גנץ עצמו איננו חשוד בפרשה והוא לא צפוי להיחקר באזהרה. בתגובה לפרסום, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "זהו ערב עצוב למדינת ישראל".

בחודש מרץ 2019, מבקר המדינה יוסף שפירא פרסם דוח שחלק נכבד ממנו הוקדש להתקשרות של המשטרה עם החברה, שנסגרה שנה קודם לכן. המבקר מצא ליקויים בדרך שבה התנהלו היחסים בין החברה למשטרה.

יו"ר כחול לבן בני גנץ באירוע בחירות בתל אביב ב-17 בפברואר 2020. רויטרס
מסתמן כי תיפתח חקירה בנוגע לחברה שבראשה עמד. גנץ/רויטרס

לפי דוח המבקר, בשנת 2016, החברה הציעה למשטרה לרכוש מערכת טכנולוגית בענייני מודיעין שאותה היא פיתחה. המבקר מצא כי קיימת בעייתיות בדיון בראשות המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך בנושא ההתקשרות עם "הממד החמישי", זאת בשל העובדה שבדיון השתתפו נציגיה הבכירים של החברה, שכן היא בעלת עניין. עוד עלה מהדוח כי התאמת המערכת לצרכי המשטרה נבחנה באמצעות שתי בדיקות על ידי "הממד החמישי", זאת מבלי שנעשה כל פנייה לחברות טכנולוגיות נוספות.

המבקר טען גם כי ההתקשרות הראשונית עם החברה בוצעה תחת ההגדרה "צורך מבצעי", מטעמי הגנה על דרכי פעולות ושיטת עבודה, ובכך נהגה המשטרה בחוסר שוויון בינה לבין חברות נוספות בתחום הטכנולוגיה שהיו עשויות לעמוד בקריטריונים שהוגדרו. כמו כן, בתהליכים לקראת רכש המערכת הטכנולוגית, המבקר טוען כי המשטרה בחרה שלא להיוועץ בוועדת הפטור באוצר, בחשב הכללי, בגורמי מנהל הרכש במשרד האוצר ובמשרד לביטחון פנים ולא לשתף גורמים אלה בתהליך ההיערכות לרכש - עד לשלבים מאוחרים בתהליך זה.

עוד בוואלה!

הקשר הלקוי בין המשטרה וחברת "המימד החמישי" של גנץ | דוח המבקר

לכתבה המלאה

טענות נוספות הועלו בנוגע להתייחס לנתוני החברה כפי שהוצגו לוועדת המכרזים ולתהליך בחינת הספקים, שבמסגרתו המשטרה הסתפקה בפגישה עם חברה צד ג' בלבד ולא ביצעה סקר שוק מקיף. סוגייה נוספת שתפסה מקום נכבד בדוח היא היעדר המכרז בהתקשרות בין המשטרה לבין החברה, זאת במסגרת סמכותה של המשטרה לבצע התקשרות של עד ארבעה מיליוני שקלים שלא דרך מכרז אם יש צורך מבצעי ייחודי במוצר או בשירות.

(עדכון ראשון: 20:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully