וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חמש שנים מפרוץ הפרשה: גל הירש יואשם בעבירות מס בכפוף לשימוע

7.7.2020 / 14:25

לפי כתב החשדות, הירש ושלושה מעורבים נוספים בפרשת "דפנסיב שילד", שפרצה בקיץ 2015, העלימו הכנסות בהיקף של יותר מ-40 מיליון שקלים. עורכי דינו: "אין זכר לעבירות השוחד שהיוו את העילה לפתיחת החקירה ולסיכול מינויו למפכ"ל המשטרה"

בווידאו:המשטרה ורשות המיסים: כתב אישום נגד גל הירש על העלמת מס - ולא שוחד/צילום: אתר חברת "דיפנסיב שילד", ארכיון וואלה!NEWS, תאגיד כאן 11 ומשרד הביטחון הגיאורגי, עריכה: תומר לוי

(בווידאו: המשטרה ממליצה להעמיד לדין את הירש בעבירות מס, לפני כשנה)

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה היום (שלישי) על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע בעבירות מס נגד תא"ל (מיל') גל הירש ושלושה מעורבים נוספים, בהם יניב אדם, בפרשת "דיפנסיב שילד". שותפו של הירש, עודד שכנאי, חשוד גם בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. זאת, חמש שנים מפתיחת הבדיקה בעניין זה.

על פי כתבי החשדות, בין השנים 2009-2007 פעלו החשודים כשותפים במתן שירות למשרד ההגנה בגיאורגיה ובמקומות אחרים במסגרת כמה חברות בהן שלטו. בתקופה זו עסקו הארבעה מול משרד ההגנה בגיאורגיה בייעוץ ביטחוני, אימון צבאי ותיווך בעסקאות למכירת ציוד צבאי.

שכנאי והירש ניהלו במשותף את הפעילות בגיאורגיה, ועל פי החשד יצרו מערך של חברות בארץ ובחו"ל, שנועד בין היתר, לסייע להם להעלים מרשויות המס הכנסות בהיקף של יותר מ-40 מיליון שקלים.

גל הירש במטה הליכוד בתל אביב 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
העלים עם שותפיו עשרות מיליוני שקלים. גל הירש/ראובן קסטרו

באוגוסט 2015 הודיע השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, כי החליט למנות את הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה. זמן קצר לאחר מכן דווח כי נפתחה בדיקה בעניינו, וב-23 בספטמבר הודיע ארדן כי הוא מבטל את המינוי, בשל חוסר יכולת להעריך כמה זמן תיארך הבדיקה. מעט לאחר ביטול המינוי הפכה הבדיקה בעניינו של הירש לחקירה סמויה, ובחודש נובמבר באותה השנה הפכה גלויה.

החקירה התמקדה בשתי פרשות: תשלום שוחד לשר ההגנה הגיאורגי, וחשד להטיית מכרז לסילוק נפלים בחוף הים בראשון לציון. בסוף 2018 הודיעה הפרקליטות להירש כי התיק נגדו בפרשת פינוי הנפלים נסגר מחוסר אשמה, ובאוגוסט האחרון נגנזו גם החשדות לשוחד - אך המשטרה המליצה להעמיד לדין את הירש ושותפיו בנוגע לעבירות המס.

עוד בוואלה!

המשטרה ממליצה: כתב אישום נגד גל הירש על העלמת מס - ולא שוחד

לכתבה המלאה
גל הירש מודיע על הסרת מועמדותו לתפקיד המפכ"ל, ראש העין, 24 בספטמבר 2015. שלומי גבאי
"מטרת החקירה - סיכול מינויו". הירש מודיע על הסרת מועמדותו למפכ"ל, 2015/שלומי גבאי

עורכי דינו של הירש, גיורא אדרת, נבות תל-צור וטל שפירא מסרו כי כתב החשדות לא מייחס לו עבירות שוחד. "אין בכתב החשדות זכר לעבירות השוחד בכלל, ולעבירה של מתן שוחד לעובד ציבור זר בפרט - העבירות שהיוו את העילה לפתיחת החקירה ולסיכול מינויו של הירש למפכ"ל", אמרו.

הם הוסיפו כי הירש טען מהרגע הראשון כי מדובר בחקירה שערורייתית ובחשדות שאין להם כל בסיס. "כל מטרת החקירה לסכל את מינויו למפכ"ל - מינוי שהיה לצנינים בעיניהם של מספר בכירים במערכת האכיפה. ואכן - החשדות לעבירות השוחד, להן לא היה כל בסיס מלכתחילה, התפוגגו ונמוגו במהלך החקירה", ציינו עורכי דינו. "או אז, צצו ועלו לפתע חשדות חדשים, הפעם בתחום המס, שגם להם אין כל בסיס ונועדו אך ורק כדי להצדיק את החקירה וסיכול המינוי, לאחר שתיקי השוחד קרסו. חבל שלגורמי האכיפה לא היה את האומץ לקבל את ההחלטה הנכונה והמתבקשת - גניזת תיק החקירה כנגד הירש בכללותו".

עוד טענו עורכי דינו של הירש כי "האמביציה של רשויות החקירה לייחס בכח לגל הירש עבירות מס, הביאה אותן לגיוס עד מדינה מפוקפק מאין כמוהו, אשר גורמי האכיפה מסרבים בתוקף לפרסם את זהותו, ולא בכדי. לטענתנו אין המדובר כלל ועיקר בעבירות פליליות בתחום המס, אלא לכל היותר, בוויכוח אזרחי לגיטימי שבבסיסו תכנון מס בעסקים בינלאומיים בחו"ל, נושא אותו ניתן וראוי לברר - כפי שהדבר נעשה במקרים מסוג זה - בהליך אזרחי. גל הירש נחוש להילחם על צדקתו והוא ינקוט בעניין זה בכל האמצעים העומדים לרשותו".

פרקליטיו של שכנאי, עו"ד ז'ק חן ועו"ד משה מזרחי, מסרו כי "שנים ארוכות של חקירה הסתיימו בזימון לשימוע בעבירות מס, וגם חשדות אלה יופרכו".

מטעמו של יניב אדם, המיוצג על ידי עו"ד מיכל רוזן עוזר ועו"ד משה מזרחי, נמסר: "לאחר חמש שנים של חקירה שהחלה בטענות לחשדות חמורים, שכולם הופרכו, התקבלה היום הזמנה לשימוע בטענה לעבירות מס שגם היא, כך אנו משוכנעים, תתברר כחסרת בסיס".


(עדכון ראשון: 11:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully