וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ממליצה: כתב אישום נגד גל הירש על העלמת מס - ולא שוחד

5.8.2019 / 11:17

לאחר כ-4 שנים של חקירה נגד חברת "דיפנסיב שילד", התיק הועבר לפרקליטות. לפי המשטרה ורשות המיסים, הירש ושותפיו העלימו עשרות מיליוני שקלים תוך שימוש בחברות במקלטי מס ובחשבונות בנק זרים. החשד לשוחד לשר ההגנה הגיאורגי ייגנז. פרקליטיו: "ויכוח אזרחי בלבד"

בווידאו:המשטרה ורשות המיסים: כתב אישום נגד גל הירש על העלמת מס - ולא שוחד/צילום: אתר חברת "דיפנסיב שילד", ארכיון וואלה!NEWS, תאגיד כאן 11 ומשרד הביטחון הגיאורגי, עריכה: תומר לוי

המלצת המשטרה בתיק גל הירש - עדכונים אחרונים:

  • המשטרה: התגבשה תשתית ראייתית לעבירות מס בידי גל הירש, תיק השוחד ייגנז
  • החקירה העלתה: סכומי עתק בהיקף של עשרות מיליוני שקלים הועברו ממשרד ההגנה בגיאורגיה לחשבונות בנק ישראלים וזרים שקשורים לאנשי קבוצת דיפנסיב שילד
  • פרקליטי הירש: מדובר בוויכוח אזרחי ולאחר שייבחן בפרקליטות, ייסגר אף הוא כמו שני קודמיו

המשטרה ורשות המסים הודיעו היום (שני) כי התגבשה תשתית ראייתית נגד תת-אלוף (מיל') גל הירש בנוגע לביצוע עבירות מס בהיקפים משמעותיים של מיליוני שקלים, זאת בתום ארבע שנות חקירה נגד קבוצת "דיפנסיב שילד" בה היה חבר. לפי המשטרה ורשות המיסים, הירש ושותפיו העלימו עשרות מיליוני שקלים תוך שימוש בחברות במקלטי מס ובחשבונות בנק זרים. החשדות כי הירש ושותפיו שיחדו את שר ההגנה הגיאורגי לשעבר ייגנזו, לאחר שלדברי המשטרה לא נמצאה לכך תשתית ראייתית מספקת. תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות.

באוגוסט 2015 הודיע השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, כי החליט למנות את הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה. זמן קצר לאחר מכן דווח כי נפתחה בדיקה בעניינו, וב-23 בספטמבר הודיע ארדן כי הוא מבטל את המינוי, בשל חוסר יכולת להעריך כמה זמן תיארך הבדיקה. מעט לאחר ביטול המינוי הפכה הבדיקה בעניינו של הירש לחקירה סמויה, ובחודש נובמבר באותה השנה הפכה גלויה.

החקירה התמקדה בשתי פרשות: תשלום שוחד לשר ההגנה הגיאורגי, וחשד להטיית מכרז לסילוק נפלים בחוף הים בראשון לציון. בסוף השנה שעברה הודיעה הפרקליטות להירש כי התיק נגדו בפרשת פינוי הנפלים נסגר מחוסר אשמה, וכיום הודיעה המשטרה על סיום החקירה בפרשה הגיאורגית.

גל הירש מודיע על הסרת מועמדותו לתפקיד המפכ"ל, ראש העין, 24 בספטמבר 2015. שלומי גבאי
הירש/שלומי גבאי

החקירה נוהלה על ידי צוות משותף של היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 ושל רשות המיסים, ולוותה על ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה. על פי הודעת המשטרה מהיום, ממצאי החקירה העלו, בין היתר, כי "סכומי עתק בהיקף של עשרות מיליוני שקלים הועברו ממשרד ההגנה הגיאורגי לחשבונות בנק ישראלים וזרים שקשורים לאנשי קבוצת דיפנסיב שילד, תוך הטעייה לכאורה של מוסדות פיננסיים זרים, שסירבו לקבל כסף שמקורו בעסקאות ביטחוניות בגיאורגיה. כן עלה כי נמסרו דיווחים כוזבים והוצגו מסמכים מזוייפים למוסדות הפיננסיים הזרים באשר למקור הכסף".

עמדת המשטרה היא כי "התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מס בהיקפים משמעותיים של מיליוני שקלים נגד גל הירש ואחרים מקבוצת דיפנסיב שילד וחברות קשורות". על פי המשטרה, כנגד עודד שכנאי, שותפו של הירש, התגבשה תשתית לעבירות רבות יותר, ובהן קבלת דבר במרמה, שימוש במסמך מזויף והלבנת הון, זאת בנוגע לדיווחים שמסר למוסדות פיננסיים בחו"ל באשר למקור הכסף שהועבר מגיאורגיה.

הירש, שלפני כשבוע התפקד לליכוד לאחר שמפלגת מגן בראשותו לא עברה את אחוז החסימה בבחירות האחרונות, טען בשנים האחרונות כי החקירה נפתחה כדי לסכל את מינויו למפכ"ל. כך, למשל, לאחר דיון שנערך בינואר האחרון בבית משפט השלום בראשון לציון אמר הירש: "אין לי אמירה נגד משטרת ישראל, אני מאוד מעריך את משטרת ישראל והייתי אמור להיות מפקדה. יש לי אמירה קשה על שימוש לא מבוקר ולא מרוסן בכוח על ידי רשויות האכיפה. אני נגד השימוש המופרז בכוח בלתי מבוקר. לא סביר להחזיק אדם שלוש שנים וחצי עם עינוי דין בלתי סביר ובלתי הגיוני".

גלעד ארדן, פריימריז בליכוד, ראשון לציון, 5 בפברואר 2019. ניב אהרונסון
המינוי בוטל. השר ארדן/ניב אהרונסון

מנגד, גורם ברשויות האכיפה דחה אז את טענותיו של הירש. "אין פה עינוי דין, אין התמשכות חקירה", אמר לוואלה! NEWS אותו גורם. "כל החקירה התחילה אחרי שהוא הסיר את המועמדות שלו למפכ"לות. אין שום קשר". לדבריו, הסיבה שהחקירה נמשכת כבר כשלוש שנים היא התנהלותו של הירש והצורך בחיקורי דין בכמה מדינות בחו"ל. "אין טענת חיסיון שהירש לא נתלה ונאחז בה לאורך כל החקירה. זו זכותו המלאה, אבל יש משמעות לדברים האלה. זה גוזל זמן. לכל דבר יש את המחיר שלו".

פרקליטיו של גל הירש, עורכי הדין נבות תל-צור, גיורא אדרת וטל שפירא, אמרו היום כי הם מברכים על ההחלטה לסגור גם את התיק השני שנפתח נגד הירש לאחר שמונה לתפקיד מפכ"ל המשטרה. "זו החלטה צפויה ומתבקשת שהתקבלה, לצערנו, בשיהוי ניכר ובחלוף ארבע שנים מאז סוכל המינוי", אמר. "החלטה זו, המצטרפת להחלטה קודמת לסגור את התיק שנפתח כנגד הירש בקשר עם מכרז פינוי המוקשים בראשון לציון, מדברת בעד עצמה ומעלה שאלות קשות ותהיות רבות באשר להחלטה לפתוח בחקירות אלה שהביאו לביטול מינויו למפכ"ל.

"באשר לתיק המס כביכול, יובהר כי הירש דוחה בתוקף את החשדות המיוחסים לו", הוסיפו הפרקליטים. "הירש לא ביצע כל עבירה, דיווח על הכנסותיו באופן מלא ושילם מס כדין בגינן. מדובר לכל היותר בוויכוח אזרחי ואנו סמוכים ובטוחים שלאחר שתיק זה ייבחן בפרקליטות, ייסגר אף הוא בדומה לשני התיקים האחרים, ובכך יסתיים סוף כל סוף עינוי הדין הבלתי נתפס שעובר על הירש ומשפחתו מאז סיכול מינויו לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל בשנת 2015".

זמן קצר לאחר פרסום המלצת המשטרה בליכוד הגיבו: "שבוע אחרי שגל הירש מצטרף לליכוד, המשטרה ממליצה להעמיד אותו לדין. זה בטח מקרי".

פרקליטו של עודד שכנאי, עו"ד ז'ק חן, מסר על המלצות המשטרה: "עתה, לאחר שנים ארוכות של חקירה, התיק הועבר לפרקליטות, ואנו מקווים כי לאחר שתעמיק בחומר החקירה, תגיע הפרקליטות למסקנה הנכונה שלפיה אין יסוד גם לטענות שנותרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully