וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוביו של המחלץ בזיקים שטבע למוות כשהציל משפחה יקבלו אות גבורה מהנשיא

6.7.2020 / 15:51

ריבלין הזמין את אשתו של מיכאל בן זיקרי, לקבל את העיטור האזרחי לאחר שיסתיימו ימי השבעה. יחד עימה הוזמנו אל הטקס המיוחד משפחת אל-כארם מהיישוב חורה, שאת דודותם ושני ילדיהם הציל בן זיקרי מטביעה באגם ליד חוף זיקים

עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: אשתו של מיכאל שחילץ בני משפחה בזיקים וטבע למוות: "מסר את נשמתו")

בני משפחתו של מיכאל בן זיקרי, שטבע למוות במהלך חילוץ בני משפחה מאגם ליד חוף זיקים, יקבלו עבורו בשבוע הבא אות גבורה מנשיא המדינה, ראובן ריבלין. בית הנשיא יצר היום (ראשון) קשר עם אלמנתו של בן זיקרי, חלי, והודיע לה כי לאחר השבעה היא מוזמנת אל הנשיא לקבלת האות.

את האות יעניק הנשיא ריבלין לראשונה במסגרת טקס מיוחד, בו יכריז על אות המופת האזרחי שיוענק לאלה שבפועלם היוו מופת לחברה הישראלית כולה. יחד עם חלי הוזמנה גם משפחת אל-כארם מהיישוב חורה, שאת ילדיה ודודתם הציל בן זיקרי כשנכנס אל תוך המים בעקבותיהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בן זיקרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש שלח ח"כ רם בן-ברק (ש עתיד-תל"ם) מכתב אל הנשיא בו הוא מבקש ממנו להעניק לבן זיקרי עיטור אזרחי על גילוי גבורתו. "בן זיקרי הקריב את חייו למען אזרחים שנקלעו לצרה, בדומה למוטי בן שבת באסון השיטפון בנהריה".

לדברי בן-ברק, כמו שחיילים מקבלים אות עיטור על פעולותיהם, כך ראוי שאזרחים הנחלצים לעזרת הזולת יעוטרו גם הם. "סודליריות, ערבות הדדית, עזרה לזולת ללא הבדלת מין, דת, גזע, ולאום שלצידה לא פעם, נגבה מחיר כבד, אלו הערכים אותם אנחנו רוצים להנחיל לאזרחי מדינת ישראל כערכי יסוד של החברה הישראלית - אני מבקש ממך לבחון הענקת עיטור אזרחי לבני משפחתו של מר מיכאל בן זיקרי לאור תפקודו ביום שישי באגם זיקים".

עוד בוואלה!

מיכאל חילץ בני משפחה בזיקים - וטבע למוות: "הוא הגיבור שלנו"

לכתבה המלאה

בן זיקרי, בן 45 מאשדוד, טבע ביום שישי האחרון במהלך חילוץ האישה ושני הילדים. לפי עדויות האנשים שנכחו בחוף, הוא הגיע לחוף עם אשתו, ואדם נוסף, אז הבחינו באם ובשני ילדיה שטבעו באגם וקפצו כדי להציל אותם.

האם וילדיה חולצו כשהם במצב קל ובינוני, ופונו לבית החולים ברזילי שבאשקלון - אך בן זיקרי לא יצא מהמים. בעקבות זאת, כוחות גדולים של משטרה פתחו בסריקות יחד עם מתנדבי יחידת הצוללנים וכוחות הצלה נוספים. לבסוף, הם חילצו את בן זיקרי מהמים כשהוא ללא רוח חיים. מצבם של שני הילדים, בת 5 ובן 10 המאושפזים בטיפול נמרץ, התייצב והם בהכרה. האם, במצב קל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully