וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני משפחה חולצו מאגם בזיקים, המחלץ טבע למוות

3.7.2020 / 18:58

בעקבות דיווח על טביעה, שני גברים קפצו לאגם שבדרום הארץ והוציא את האם ושני ילדיה כשהם במצב קשה בינוני. אחד מהמחלצים לא נראה יוצא מהמים, ונפתחו בעקבותיו סריקות בהשתתפות כוחות גדולים. לבסוף, הוא נמשה מהמים ללא רוח חיים

צילום: כבאות והצלה

גבר בן 40, שהשתתף בחילוץ של בני משפחה שטבעו, טבע למוות הערב (שישי) באגם זיקים, הסמוך לאשקלון. לפי דיווחים של אנשים ששהו בחוף, האדם שטבע הבחין יחד עם אדם נוסף באם ושני ילדיה שטובעים באגם, והשניים קפצו כדי להציל אותם. בני המשפחה חולצו מהמים, כמו גם אחד המחלצים, אך הגבר השני שקפץ לאגם כדי לסייע בחילוץ בני המשפחה לא אותר.

בעקבות הדיווח הוקפצו למקום כוחות גדולים של המשטרה, שביצעו סריקות במקום, יחד עם מתנדבי יחידת הצוללנים וכוחות הצלה נוספים וביצעו חיפושים בעקבותיו. לבסוף, המחלץ נמשה מהמים ללא רוח חיים. קרוב משפחתו של ההרוג סיפר כי "הוא היה כאן עם אשתו, נכנס להציל אישה ואחריו עוד מישהו, ואז הוא טבע".

מצבם של האם וילדיה מוגדר קשה ובינוני, והם פונו לבית החולים ברזילי באשקלון. חובש בכיר במד"א צפריר יוסף, שהגיע לזירה סיפר כי "תוך כדי הטיפול הרפואי בארבעת הטובעים שחולצו מהמים, אזרחים סיפרו לנו שהגבר שהציל אותם נעדר ולא יצא מהמים. כוחות גדולים של משטרה וכיבוי אש הגיעו למקום, ובעזרת סירות וציוד מיוחד הם ערכו סריקות באגם". הוא הוסיף כי "לצערנו הוא אותר במים כשהוא מחוסר הכרה ולאחר שחולץ אלינו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

גבר טבע למוות בזיקים, 3 יולי 2020. מד"א, צילום מסך
זירת האירוע בחוף זיקים, היום/צילום מסך, מד"א

עדי ראייה סיפרו כי במהלך האירוע הגבר שטבע זעק כי "אין לי כוחות יותר", אך המשיך לנסות למשות את אחת הבנות. "זה היה מאד מבהיל, נורא ולא שיגרתי", אמרה צליל כהן, שחזתה באירוע. היא שחזרה, "הגבר הנוסף שסייע בהצלת הטובעים הבחין לאחר שיצא מהמים כי הגבר שטבע נותר לבד באגם עם הילדה. הוא היה צריך להחליט את מי להציל וראה שלילדה כמעט ונגמר האוויר. הוא החליט למשוך אותה כדי להציל אותה". כהן הוסיפה, "הוא גיבור. אני עדיין רועדת מהמקרה".

שי בן עמי, שנכח בחוף בעת האירוע, סיפר כי "במים היו כמה אנשים ששחו, ופתאום ראינו אותם משתוללים עם הידיים". הוא תיאר כי שוחח בחוף עם האישה שנצלה, והיא אמרה לו כי בעלה נכנס למים כדי להציל אחרים. "הייתה המולה ממש גדולה, היא חיכתה שבעלה יחזור, הוא לא חזר ואז התברר שהוא טבע". לדבריו, הגבר טבע "כנראה מתוך עייפות, לא נותר לו כוח".

פאיז אלכרם, דודם של הילדים שמאושפזים בבית החולים ברזלי, אמר כי הוא מצטער לשמוע על מותו של בן ה-40. "אנחנו מצטערים על מה שקרה. אנחנו מכבדים את מה שהוא עשה, זה כואב לנו ואנחנו גאים בו ומתרגשים שיש אנשים כאלה. אני דומע, הוא הגיבור שלנו. לא משנה יהודי או ערבי - הוא הגיבור שלנו".

"אנחנו נלך לבית המשפחה ונחזק אותה. כולנו צריכים להיות גאים בו. הלוואי וכולנו נהיה כמוהו", הוסיף אלכרם.

עוד בוואלה!

בועז טבע למוות בבור מים סמוך לקדומים: "הוא היה העוגן של הבית"

לכתבה המלאה
כוחות המשתתפים בחילוץ הטובעים בחוף זיקים, 3 ביולי 2020. כיבוי והצלה, אתר רשמי
כוחות המשתתפים בחילוץ הטובעים בחוף זיקים, היום/אתר רשמי, כיבוי והצלה

זהו מקרה טביעה קטלני שני ביממה האחרונה, לאחר שהלילה טבע למוות בועז אזולאי, תושב קדומים בן 15, בבור מים סמוך להתנחלות שבשומרון. שני חבריו שנכנסו עמו לבור, גם הם בני 15, הצליחו לצאת משם. מצבו של אחד מהם, שסבל מהיפותרמיה, בינוני ומצבו של השני קל.

הוריו של בועז, נעמי ועידו, סיפרו כי הוא היה "העוגן של הבית". לדבריהם, "הוא היה בחור מדהים, טוב, אוהב תורה ואדם". המשפחה החליטה לתרום את קרניות עיניו של בועז. "זה מה שבועז היה רוצה שנעשה", הסבירו.

לפני כחודש, נמצאה גופתו של הנער יהודה בילוג בן ה-14 לאחר שנעדר מזה יומיים. גופתו זוהתה בחוף הי"א באשדוד, סמוך לקו המים. בילוג, נכנס לחוף יחד עם שלושה מחבריו בזמן שכוחות ההצלה לא נכחו במקום. אזרח שהיה במקום במקרה, חילץ שלושה מהנערים, ודיווח על כך שאחד הילדים לא אותר במים. מאז שנודע על היעדרותו, החלו עשרות בני אדם בחיפושים אחריו.

חוף זיקים - חמל. מדא, מערכת וואלה!
זירת האירוע, היום/מערכת וואלה!, מדא

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, זהו המקרה השישי מתחילת 2020 של טביעת ילדים ובני נוער למוות. מאז שנת 2015 טבעו למוות 110 ילדים, כ-30% מתוכם בני נוער בגיל 15-17. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "בני נוער הם קבוצת הסיכון השנייה בשכיחותה לתמותה מטביעה. בני נוער טובעים יותר במאגרי מים בטבע, ולרוב הטביעה מתרחשת בשל התנהגות סיכונית".

"אנו קוראים להורים: אל תגידו לי זה לא יקרה - ודאו שילדיכם לא נכנסים למים בחושך או במקומות מסוכנים. שיחה פתוחה עם בני הנוער יכולה למנוע את המקרה הבא", הוסיפה מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים.

(עדכון ראשון 17:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully