וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בועז טבע למוות בבור מים סמוך לקדומים: "הוא היה העוגן של הבית"

3.7.2020 / 12:22

לאחר חילוץ הנערים מבור המים הסמוך להתנחלות, וקביעת מותו של בנם בן ה-15, ספדו לו הוריו נעמי ועידו: "בחור מדהים, טוב, אוהב תורה ואדם". המשפחה החליטה לתרום את קרניות עיניו. מצבם של שני הנערים האחרים משתפר בבית החולים

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: שאול אדם

הוריו של בועז אזולאי בן ה-15, שטבע למוות הלילה (שישי) לאחר שנכנס לבור מים סמוך ליישוב קדומים, סיפרו כי הוא היה "העוגן של הבית". לדבריהם, "הוא היה בחור מדהים, טוב, אוהב תורה ואדם". המשפחה החליטה לתרום את קרניות עיניו של בועז. "זה מה שבועז היה רוצה שנעשה", הסבירו.

ההורים נעמי ועידו, שבועז היה בנם הבכור, סיפרו כי בועז למד בישיבת "מקור חיים" בגוש עציון אצל הרב דב זינגר, ובמקביל היה פעיל מאוד בתנועת הנוער בני עקיבא. "הוא היה הכי כריזמטי בשכבה", אמרו ההורים, "נער מחונן, מבריק ממש, וגם רגיש מאוד".

שני הנערים הנוספים שהיו יחד עם בועז וחולצו הלילה מאושפזים בבית חולים מאיר בכפר סבא ומצבם הרפואי משתפר. אחד מהם במצב בינוני וסובל מפציעות קור, והשני במצב קל.

בועז אזולאי שמת בבבור המים ליד קדומים.. באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה
"בחור מדהים, טוב, אוהב תורה ואדם". בועז אזולאי/באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה

שלושת הנערים נקלעו ככל הנראה למצוקה בתוך הבור, שעומקו מוערך בכחמישה מטרים ומימיו עכורים, במשך כמה שעות לפני ניסיונות החילוץ. לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, זהו המקרה השישי מתחילת 2020 של טביעת ילדים ובני נוער למוות.

מאז שנת 2015 טבעו למוות 110 ילדים, כ-30% מתוכם בני נוער בגיל 15-17. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "בני נוער הם קבוצת הסיכון השנייה בשכיחותה לתמותה מטביעה. בני נוער טובעים יותר במאגרי מים בטבע, ולרוב הטביעה מתרחשת בשל התנהגות סיכונית".

עוד בוואלה!

נער כבן 15 טבע למוות בבור מים בשומרון; שני חבריו חולצו

לכתבה המלאה
הסריקות אחר נער שנפל לבור מים ונעדר סמוך לקדומים. מהבור חולצו שני נערים נוספים שהיו עם הנעדר. 02 ביולי 2020. דוברות משטרת ישראל
הסריקות אחר הנערים, אמש/דוברות משטרת ישראל

"אנו קוראים להורים: אל תגידו לי זה לא יקרה - ודאו שילדיכם לא נכנסים למים בחושך או במקומות מסוכנים. שיחה פתוחה עם בני הנוער יכולה למנוע את המקרה הבא", הוסיפה מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים.

פרמדיקית מד"א קארין מושקוביץ' סיפרה כי "כשהגענו למקום חילצו אלינו שני נערים כבני 15, הם היו בהכרה, אחד מהם סבל מהיפותרמיה ומצבו בינוני והשני במצב קל". היא הוסיפה כי "הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים שכלל חימום חום הגוף וטיפול תרופתי ופינינו אותם בדחיפות להמשך טיפול בבית החולים. הם סיפרו לנו שהם שהו במים זמן ממושך. לאחר סריקות איתרו גם את הנער שלישי ללא סימני חיים. לאחר ניסיונות החייאה, רופא צבאי קבע את מותו".

(עדכון ראשון 11:53)

  • עוד באותו נושא:
  • קדומים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully