וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהשתתף בכנס של חמאס ופתח: יוזמה להדחת ח"כ עודה מהכנסת

ח"כ סמוטריץ' פנה ליו"ר הכנסת כדי לפתוח בהליך, שהשלמתו דורשת את תמיכתם של 90 חברי כנסת. זאת, לאחר שיו"ר הרשימה המשותפת השתתף באירוע בו הוכרזה תכנית של שתי התנועות הפלסטיניות למאבק בסיפוח. סמוטריץ': "הוא אינו ראוי". עודה: "פוליטיקאי קטן מלא בשנאה"

עריכה: ניר חן

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) יוזם הליך הדחה נגד יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה. זאת, לאחר שהאחרון השתתף בכנס המשותף לפתח ולחמאס, בו הכריזו בכירי התנועות על תכנית משותפת למאבק בסיפוח חלקים מהגדה המערבית.

סמוטריץ' פנה אתמול ליו"ר הכנסת יריב לוין כדי להתחיל בהליך, שפתיחתו דורשת את חתימתם של 70 חברי כנסת, מתוכם לפחות 10 מהאופוזיציה. עד הבוקר הצטרפו למהלך סיעות ימינה וישראל ביתנו, וכעת נדרשת חתימתם של חברי הכנסת מהקואליציה. כדי לבצע את ההדחה בפועל, נדרשת תמיכה לבסוף של 90 חברי כנסת. בעבר, החרדים נמנעו מתמיכה בהדחה כזו בטענה כי הליך כזה יוכל לפעול נגדם בעתיד.

סמוטריץ' טען כי במקרה זה יש להפעיל סעיף בחוק, הקובע כי לא יכהן אדם כח"כ "אם פעל לשלילת קיומה של מדינת ישראל או תמך במאבק מזויין של ארגון טרור נגד מדינת ישראל". ח"כ סמוטריץ' התייחס במכתבו לנימוקי הבקשה, וכתב כי "השתתפותו של ח"כ עודה בכנס זה, בו נשמעו אמירות מפורשות התומכות בהפעלת טרור כנגד מדינת ישראל לדוגמת 'המאבק שלנו משותף, אין אויב אחר מלבד ישראל' ומשתתפים בו תומכי טרור מהרשות הפלסטינית ומארגון חמאס, אינו דבר שכנסת ישראל יכולה לעבור עליו לסדר היום. על פי החוק ח"כ עודה אינו ראוי ואינו יכול לכהן כחבר כנסת ועל כן נדרשת הדחתו", כלשונו.

איימן עודה במליאת הכנסת, 1 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
עד כה החרדים נמנעו מלתמוך בהליכים דומים. ח"כ עודה/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בעקבות היוזמה, ח"כ עודה תקף בחריפות את ח"כ סמוטריץ'. "בישראל גזענים כמוהו שונאים ערבים, בארה"ב ואירופה הם גם שונאים יהודים ושחורים", אמר. "פוליטיקאי קטן מלא בשנאה שנואש לעשות כותרת הזויה".

בכנס, שהתקיים אתמול, הכריזו בכיר פתח ג'יבריל רג'וב וסגן ראש הלשכה המדינית של חמאס על תכנית משותפת למאבק בתכנית הסיפוח. השניים קיימו מסיבת עיתונאים משותפת בשיחת וידאו מרמאללה ומביירות, בה הודיעו כי ישלבו כוחות נגד הכוונות בישראל ליישם את תכנית החלת הריבונות.

לקראת מסיבת העיתונאים המשותפת לשניים, הודיע יו"ר הרשימה המשותפת כי יגיע לאותו כנס וירטואלי ברמאללה, כדי לתמוך בצעדי הפיוס הפנים פלסטיניים. "פיוס בין הפלגים הוא צעד הכרחי למאבק בסיפוח, סיום הכיבוש והשגת שלום צודק", אמר לקראת עם הגעתו לכנס. "המשך הפילוג משרת רק את אלה שרוצים בהמשך הכיבוש וכינון אפרטהייד. כל מי שתומך בפתרון שתי המדינות צריך לתמוך גם בפיוס".

בליכוד תקפו את עודה על השתתפותו בכנס ואמרו כי זהו "שפל נוסף לאיימן עודה שהשתתף היום בכנס עם אנשי חמאס שקראו לרצוח ישראלים". עוד הוסיפו כי "זה האיש שאיתו יאיר לפיד ויעלון רצו להקים ממשלה. אין גבול לבושה".

עוד בוואלה!

בכירי פתח וחמאס הכריזו: "מאבק משותף בתכנית הסיפוח של ישראל"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הסכמה לאומית נגד הסיפוח". רג'וב ואל-עארורי במסיבת העיתונאים, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו קוראים למאבק משותף. אנו קוראים לכל הפלגים הפלסטינים לראות בכך הזדמנות היסטורית", אמר רגו'ב במסיבת העיתונאים בכנס. "היום אנחנו יוצאים בקול אחד ותחת דגל אחד, חמאס שותפים שלנו", הכריז בפתח דבריו. פתח וחמאס, המצויים בעימות סביב השליטה ברצועת עזה מאז ביצע חמאס הפיכה ב-2007, הודיעו כי כעת יפעלו לבניית חזון אסטרטגי להתמודדות עם סוגיית הסיפוח. "כל הפלגים פותחים דף חדש", הדגיש רג'וב. "קיימת הסכמה לאומית נגד המזימה האמריקנית-ישראלית".

רג'וב הצהיר: "אנו דורשים מדינה פלסטינית עם ריבונות מלאה, על כל השטחים הפלסטינים שנכבשו בשנת 1967, עם ירושלים כבירתה, ופתרון לסוגיית הפליטים בהתאם להחלטות הבינלאומיות. אנו נפתח דף חדש ונציג מודל חדש עבור אנשינו, משפחותינו והשהידים".

טקס חילופי שרים במשרד התחבורה בירושלים 18 במאי 2020. ראובן קסטרו
"ההדחה נדרשת". סמוטריץ'/ראובן קסטרו

אל-אערורי, שהדגיש כי הוא מייצג את עמדת חמאס, אמר כי הסיפוח מהווה החמרה חסרת תקדים ביחסים עם ישראל. "אם ישראל תצליח להעביר את סיפוח חלקים מהגדה פירושו ששרשרת הסיפוח תימשך", אמר. "אם הסיפוח יתחיל - ישראל תשתלט גם על ירושלים".

אמירותיהם של בכירי הארגונים באות כיממה לאחר המועד בו נקב ראש הממשלה בנימין נתניהו לתחילת קידום התכנית, במסגרתה ישראל תבצע סיפוח של בקעת הירדן וחלקים נוספים ביהודה ושומרון. עם זאת, אתמול הודיע נתניהו כי השיחות עם הצוות האמריקני והצמרת הביטחונית עדיין נמשכות.

(עדכון ראשון: 10:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully