וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאל חילץ בני משפחה בזיקים - וטבע למוות: "הוא הגיבור שלנו"

4.7.2020 / 15:17

מיכאל בן זיקרי, תושב אשדוד, נכנס למים כדי להציל אם וילדיה מטביעה. הוא צעק "אין לי כוחות יותר" - אך המשיך למשות את אחת הבנות אל החוף. אשתו סיפרה כי המעשה לא הפתיע אותה: "זה האיש. הוא לא פחד מכלום". עם זאת, מתחה ביקורת על היעדר שלטי האזהרה במקום

צילום: כבאות והצלה

מיכאל בן זיקרי, בן 45 מאשדוד, הוא הגבר שטבע למוות היום (שישי) במהלך חילוץ בני משפחה מטביעה באגם באזור זיקים שבדרום. לפי עדויות האנשים שנכחו בחוף, בן זיקרי, שהגיע לחוף עם אשתו, ואדם נוסף, הבחינו באם ובשני ילדיה שטבעו באגם, וקפצו כדי להציל אותם.

האם וילדיה חולצו כשהם במצב קל ובינוני, ופונו לבית החולים ברזילי שבאשקלון - אך בן זיקרי לא יצא מהמים. בעקבות זאת, כוחות גדולים של משטרה פתחו בסריקות יחד עם מתנדבי יחידת הצוללנים וכוחות הצלה נוספים. לבסוף, הם חילצו את בן זיקרי מהמים כשהוא ללא רוח חיים. מצבם של שני הילדים, בת 5 ובן 10 המאושפזים בטיפול נמרץ, התייצב והם בהכרה. האם, במצב קל.

אשתו חלי סיפרה בבכי על חוסר האונים לונכח הסיטואציה. "הייתי לבד, לא ידעתי מה לעשות. אבל עדיין הייתה לי טיפה של ספק שהוא יצא. הוא נכנס למים בשלוש ויצא בחמש וחצי. ניסיתי לחזור למים. להציל אותו. אבל המשטרה תפסה אותי, קשרה אותי, האשימה אותי, לא נתנה לי. אני ידעתי בדיוק את המקום שהוא נכנס אליו, איפה הוא נמצא. נכנס ולא חזר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כולנו צריכים להיות גאים בו". מיכאל בן זיקרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריה, "כשהגענו לשם האגם היה מלא במשפחות. החוף עד גובה הברכיים. אין הצלה, אין שלט שאוסר כניסה. זה אגם מתוק, אתה לא מצפה שיהיו שם בורות בגובה מסוים. ראש המועצה הגיע. שאלתי אותו איך נותנים למשפחות שלמות לסכן פה את החיים, איך לא מגדרים. הוא לא ענה. זה חוף פרוץ לכל דבר".

חלי אמרה כי הרגישה במהלך היום שמשהו אינו כשורה. "הייתה בינינו פרידה, כי הוא הרגיש. היה לנו משבר בתקופת הקורונה, כמו לכל זוג. גם אני הרגשתי משהו לא תקין. הוא החזיק לי את היד מהבוקר. הוא רצה לקנות בגדים. שתינו קפה אחר כך, והוא אמר לי אני רוצה ללכת לים. אמרתי לו שאני לא רוצה כי יש מדוזות. דיברנו על הכול, והוא אמר לי בסוף הפעם זה עד המוות ביחד", היא מספרת. "לא האמנתי שאני אעלה לאמבולנס ואראה את הגופה שלו. הוא גיבור, איש חזק. מסר את נשמתו וזה ייחקק לעוד הרבה אנשים בחיים בראש. ואני יודעת שזה מיכאל, לא הייתי בשוק. זה האיש. לא הפתיע אותי שהוא קפץ למים, הוא כזה. לא מפחד מכלום. הייתה לו נשמה של ציפור".

עריכה: עמית שמחה

ג'מיל אלכרם, אב הילדים שמאושפזים בבית החולים ברזלי, אמר כי הוא מצטער לשמוע על מותו של בן ה-40. "אנחנו מצטערים על מה שקרה. אנחנו מכבדים את מה שהוא עשה, זה כואב לנו ואנחנו גאים בו ומתרגשים שיש אנשים כאלה. אני דומע, הוא הגיבור שלנו. לא משנה יהודי או ערבי - הוא הגיבור שלנו".

"אנחנו נלך לבית המשפחה ונחזק אותה. כולנו צריכים להיות גאים בו. הלוואי וכולנו נהיה כמוהו", הוסיף אלכרם שנכח במקום יחד עם גיסו.

קרוב משפחתו של בן זיקרי סיפר כי האישה אינה מעכלת את האירוע. "היא בסערה ולא מעכלת". הוא אמר כי הזוג רק נישא לפני חצי שניה. הוא איש מצחיק, חכם, גנן במקצועו, איש מדהים", אמר.

קרוב המשפחה טען כי בן זיקרי טבע בשל בורות שהיו באגם, ותקף את הרשויות על פתיחת המקום לרוחצים. "הוא ישב עם אשתו בים, ראה מישהי צועקת 'הצילו, הצילו', אותה אישה מבוגרת, אחר כך נכנס והציל עוד ילדה. היה שם בור טובעני בפנים, משהו כמו חמישה מטר והוא טבע, לא שמעו אותו זועק לעזרה. נכנס, הוציא אנשים, וחזר פנימה. הציל את המשפחה ומשם כבר לא שמעו אותו".

לדבריו, "היא קראה לו שיציל אותה ובמזל הצליחה לצאת מהמים. אם זה אזור אסור - אני לא מבין למה זה נשאר פתוח", הלין. "יודעים שיש בורות ומשאירים את זה פתוח".

רוני, גיסו של מיכאל, תקף גם הוא את הרשויות ואמר כי אין שם פיקוח או משטרה. "מפחיד פה מוות", אמר רוני. "אנחנו פה ורואים ילדים קטנים בתוך המים, מי יודע איפה הבור, בור שאתה לא יודע מאיפה הוא יגיע לך. זה מחדל. הגיע לפה אתמול ראש המועצה ששאל אותה רק אם היא אשתו. היו צריכים כבר אתמול להכריז על המקום כאזור מסוכן".

כוחות המשתתפים בחילוץ הטובעים בחוף זיקים, 3 ביולי 2020. כיבוי והצלה, אתר רשמי
הסריקות שבוצעו אחרי בן זיקרי טרם אותר, היום/אתר רשמי, כיבוי והצלה

שי בן עמי, שנכח בחוף בעת האירוע, סיפר כי "במים היו כמה אנשים ששחו, ופתאום ראינו אותם משתוללים עם הידיים". הוא תיאר כי שוחח בחוף עם האישה שניצלה, והיא אמרה לו כי בעלה נכנס למים כדי להציל אחרים. "הייתה המולה ממש גדולה, היא חיכתה שבעלה יחזור, הוא לא חזר ואז התברר שהוא טבע". לדבריו, הגבר טבע "כנראה מתוך עייפות, לא נותר לו כוח". לפי העדויות, בן זיקרי צעק "אין לי כוחות יותר", אך המשיך לנסות למשות את אחת הבנות.

צליל כהן, שחזתה גם היא באירוע, הוסיפה כי "הוא גיבור, אני עדיין רועדת מהמקרה". לדבריה, בן זיקרי נותר לבדו באגם עם אחת מהילדות שטבעו, והחליט להציל אותה במקום את עצמו. "זה היה מאד מבהיל, נורא ולא שיגרתי", היא נזכרה. "הגבר הנוסף שסייע בהצלת הטובעים הבחין לאחר שיצא מהמים כי הגבר שטבע נותר לבד באגם עם ילדה. הוא היה צריך להחליט את מי להציל וראה שלילדה כמעט נגמר האוויר. הוא החליט למשוך אותה כדי להציל אותה".

חובש בכיר במד"א צפריר יוסף, שהגיע לזירה סיפר כי "תוך כדי הטיפול הרפואי בארבעת הטובעים שחולצו מהמים, אזרחים סיפרו לנו שהגבר שהציל אותם נעדר ולא יצא מהמים. כוחות גדולים של משטרה וכיבוי אש הגיעו למקום, ובעזרת סירות וציוד מיוחד הם ערכו סריקות באגם". הוא הוסיף כי "לצערנו הוא אותר במים כשהוא מחוסר הכרה ולאחר שחולץ אלינו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

(עדכון ראשון: 22:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully