וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: עשרות אלפים נכנסו לבידוד מיום חמישי בעקבות איכוני שב"כ

המשרד עדכן כי כלל הישראלים שקיבלו הודעה לפיה עליהם להיכנס בידוד, מחוייבים לנהוג לפי ההנחיות לשם "הצלת חיים". עוד נמסר כי כתוצאה מהפניות הרבות בנושא ערעורים על בידודים, זמני ההמתנה במוקד גבוהים, אך משרד הבריאות הדגיש: "זה ישתפר בימים הקרובים"

צילום: ערוץ כנסת

משרד הבריאות עדכן היום (ראשון) כי מיום חמישי האחרון, נשלחו עשרות אלפי הודעות לישראלים החייבים בבידוד בעקבות איכוני שב"כ. המשרד הדגיש כי הוא מבין את הקושי עבור הציבור, אך הוסיף כי "חשוב לזכור כי זהו כלי המסייע רבות בחקירות האפידמיולוגיות ומציל חיים".

עוד נמסר כי בשל כך איכוני שב"כ, מתקבלות פניות רבות בנושא ערעור על בידודים במוקד משרד הבריאות, וכי זמני ההמתנה גבוהים מאוד. במשרד הבהירו כי הם מכירים את הבעיה ועתידים לפתור אותה. "אנו פועלים לשיפור הזמינות ורמות השירות בהקדם, דבר שישתפר בימים הקרובים עם תוספת כוח אדם במוקד", נמסר.

משרד הבריאות הדגיש כי קבלת הודעה מחייבת כניסה מידית לבידוד, וכי יש לנהוג בהתאם להנחיות עד קבלת אישור רשמי אחר.

שוטרים בודקים תושבים בכניסה לבני ברק 2 באפריך 2020. ראובן קסטרו
עשרות אלפי ישראלים נכנסו לבידוד מאז חמישי. אכיפת המשטרה בבני ברק/ראובן קסטרו

איכוני השב"כ לטלפונים הסלולריים של חולי ומבודדי קורונה חזרו לפעול בסוף השבוע האחרון, לאחר אישור החוק המאפשר שימוש בפלטפורמות הארגון כדי לסייע במאבק בהתפשטות המגיפה. כפי שעדכן משרד הבריאות, ישראלים רבים קיבלו הודעות הדורשות מהם להיכנס לבידוד בשל קרבה לאדם שנמצא חיובי לקורונה. עם זאת, כשחלקם ביקשו לערער על ההחלטה, הם גילו שהמוקד אינו פעיל בסופי שבוע ובלילות - ונותרו ללא מענה.

לפי התהליך שסוכם בין שב"כ למשרד הבריאות והכנסת, צוותי האיכון מסמנים את האזרחים ששהו בקרבתו של חולה קורונה, ומעבירים את המידע למשרד הבריאות. לאחר מכן, אותם אנשים מקבלים שיחת טלפון או הודעה שעליהם לשהות בבידוד ובמקרה שהם חווים תסמינים לעבור בדיקת קורונה. כל אדם שקיבל הודעה על חובת בידוד בשל קרבה לנשא קורונה, רשאי לפנות למשרד הבריאות בבקשה לבחינה חוזרת של הנתונים. במקרה כזה, משרד הבריאות אמור לערוך חקירה אפידמיולוגית ולראות אם אכן חובת הבידוד מוצדקת.

עוד בוואלה!

הממשלה מקדמת חוק שיצמצם את פיקוח הכנסת על מגבלות הקורונה

לכתבה המלאה
שוטרים וחיילים במחסום זמני בתל אביב לאכיפת הנחיות משרד הבריאות. 1 באפריל, 2020. תומר נויברג/פלאש 90, פלאש 90
"הצבא יכול לסייע במאבק בקורונה". אכיפת המגבלות בת"א/פלאש 90, תומר נויברג/פלאש 90

במקרים רבים, אנשים מקבלים הודעה ממשרד הבריאות גם אם לא באו במגע עם מאובחנים בקורונה. חלקם מתגוררים באותו בניין עם חולה מאומת, אך אינם חשופים אליו. שב"כ אחראי רק על האיכון, ולא על החקירה האפידמיולוגית שנועדה לברר מי בדיוק מהמאוכנים בא במגע עם החולה. לכן, ביקורות רבות מופנות כלפי משרד הבריאות, שאמור להשלים את התהליך עם ביצוע חקירות אפידמיולוגיות בכדי לא להכניס אנשים לבידוד מיותר.

במקביל, גורמים במערכת הביטחון מתחו ביקורת על התנהלות משרד ראש הממשלה, שלטענתם מתעקש שלא להעביר סמכויות לפיקוד העורף ולמשרד הביטחון על מנת לסייע במאבק בנגיף הקורונה. הגורמים טוענים כי הצבא יכול להועיל במאמצי משרד הבריאות, כמו מוקד שיפעל בכל שעות היממה ויענה לפניות האזרחים, סיוע בגדיעה של מוקדי הדבקה בערים וביישובים ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully