וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

803 אובחנו בקורונה ביממה האחרונה; נתניהו: נידרש לעוד צעדים

מספר החולים הפעילים עלה ל-11,189. 335 מהחולים מאושפזים בבתי החולים, מתוכם 29 מונשמים ו-86 במצב קשה. בפתח ישיבת הממשלה הכריז נתניהו כי בהמשך יוטלו מגבלות נוספות כדי לבלום את התפשטות הנגיף

-

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי 803 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל- 29,366. אתמול התקבלו תוצאות עבור 16,342 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 5.2%.

מספר החולים הפעילים הוא 11,189. בבתי החולים מאושפזים 335 חולים, מתוכם 29 מונשמים ו-86 חולים קשה. נכון להיום מתו 330 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

סגר באשדוד, 2 ביולי 2020. פלאש 90, פלאש 90
"יידרשו צעדים נוספים". סגר באשדוד, לפני שבוע/פלאש 90, פלאש 90

בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יידרשו צעדים נוספים במלחמה בנגיף, זאת לאחר שבשבוע שעבר הממשלה הגבילה התכנסויות שונות במקומות סגורים ל-20 איש. "בימים הקרובים נציג תכנית כלכלית מיוחדת לטפל במפגע הכלכלי של הקורונה שמעסיק עצמאים, בעלי עסקים ועובדים", הכריז נתניהו. "זו המשימה מבחינתי ומבחינת הממשלה הקורונה עולה ומתפשטת ברחבי העולם וגם אצלנו. ארגון הבריאות העולמי ציין את המזרח התיכון כמרכז התפשטות עולמי זה לא פסח על ישראל. ההתפרצות תלווה בהכפלה של מספר החולים הקשים".

נתניהו ציין כי שוחח עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ועם גורמים נוספים במערכת הבריאות, לקראת האפשרות שתידרש החמרה של המגבלות. הוא ביקש לקבל לידיו בתום הדיון הערכת מצב מחודשת בנוגע לתחלואה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה 28 ביוני 2020. רויטרס
"הערכת מצב מחודשת". נתניהו/רויטרס

בהמשך דבריו, נתניהו טען כי יש לייעל את הליכי החקיקה בכנסת כדי לאשר את המגבלות החדשות, נוכח הזינוק בתחלואה. בהתאם לדרישתו, יו"ר הכנסת יריב לוין ויו"ר ועדת חוקה ומשפט יעקב אשר הגיעו באופן חריג לישיבת הממשלה, כדי לנסות לזרז את מהלכי החקיקה. ככלל, יו"ר הכנסת אינו נוהג להשתתף בישיבות הממשלה או לקחת חלק בהחלטות הרשות המבצעת.

"אנחנו במצב חירום, אנחנו לא יכולים להתנהג כאילו אנחנו בימים כתיקונם" הסביר נתניהו את בקשתו. "אנחנו רוצים לקדם את האמצעים לקבלת ההחלטות בהיקף ובעוצמה אחרת כדי לבלום את התפשטות הקורונה. אם לא נבלום - לא תהיה בריאות וכלכלה, ויגבו חיים של אזרחים. חייבים לעשות את מה שנדרש".

הגבלת התכנסויות עד 50 איש

מלבד ההגבלות שהממשלה אישרה בשבוע שעבר, בהמשך היום יובא לאישור בוועדת הקורונה בכנסת הצו שאושר בממשלה בנוגע להגבלת התקהלויות. על פי הצו, תוגבל התכנסות בבתי כנסת, אולמות אירועים, ברים ופאבים ל-50 בני אדם, זאת בניגוד ל-250 שהיו מותרים עד כה. הצו ייכנס לתוקפו רק מחר בבוקר.

בדיון שהתקיים בממשלה חל ויכוח בנוגע לעתידן של המסעדות והתקנות שיידרשו לעמוד בהן. מחר ב-11:00 צפוי דיון נוסף בנוגע לאפשרות שגם הפעילות במסעדות תוגבל ל-50 בני אדם בלבד.

בתוך כך, משטרת ישראל הודיעה על הקמת שמונה מפקדות בכל אחד ממחוזותיה, זאת לקראת הגברה משמעותית של אכיפת ההגבלות. המפקדות יאפשרו את התמקדות האכיפה גם בתחבורה הציבורית, בבתי עסק, במסעדות ובאולמות האירועים - בהם עולה כי מידת הפצת הנגיף גבוהה במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully