וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת שוברת שיא: אלף חוקים תקפים במדינת ישראל

5.7.2020 / 7:52

ארבעה חודשים בלבד לאחר שהושבעה, הכנסת ה-23 אישרה 31 הצעות חוק שהעלו את מניין החוקים התקפים במדינה ל-1,000. הסיבה להתארכות רשימת החוקים הייתה הקורונה, והצעת החוק האחרונה שאושרה עסקה במענק הסתגלות לבני 67 ומעלה שפוטרו או הוצאו לחל"ת

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

(בווידאו: הממשלה אישרה את חוק איכוני השב"כ, נתניהו: "מקווה שלא נפעיל אותו")

ארבעה חודשים בלבד לאחר השבעתה, הכנסת ה-23 החלה בשבועות האחרונים במרתון חקיקה שהביא השבוע לשיא חדש: אלף חוקי מדינת ישראל תקפים. מאז ההשבעה בחודש מרץ אישרו חברי הכנסת 31 הצעות חוק, חלקן תיקון לחוקים שנחקקו קודם, וחלקן הסדירו לראשונה בחקיקה תחומים חדשים.

חוק שנחקק ומסדיר נושא שטרם הוסדר מוגדר במאגר החקיקה הלאומי כ"חוק מדינת ישראל". מאגר החקיקה הלאומי, שהוקם על-ידי הכנסת, מנהל את המידע על החוקים הנחקקים והצעות החוק בהליך החקיקה, ומציג אותו לציבור. בנוסף, מציג המאגר את רשימת החוקים במדינת ישראל.

"עד השבוע עמד מניין חוקי מדינת ישראל התקפים על 998 חוקים והשבוע חצינו לראשונה את רף אלף החוקים", סיפרה גלי בן-אור מנהלת המאגר. לפי בן-אור, "עד להקמת מאגר החקיקה הלאומי בכנסת לא היה לאף גורם רשמי במדינה מידע על מספרם של חוקי המדינה ותוקפם. מאגר החקיקה הלאומי שהוקם בכנסת בדצמבר 2014 הפך להיות הגורם המרכזי המנהל את המידע ומאפשר לכלל השירות הציבורי והציבור הרחב להסתמך עליו".

אייטם טריוויה של יקי אדמקר
מליאת הכנסת. יצחק הררי דוברות הכנסת., אתר רשמי
רשימת החוקים קיימת במאגר לאומי הזמין לציבור. מליאת הכנסת/אתר רשמי, יצחק הררי דוברות הכנסת.

לדבריה, "כל התיקונים שנחקקו לחוק מסוים משויכים לחוק המקורי אותו הם מתקנים, וכולם מאוגדים ביחד כחוק מדינת ישראל, כך שהמשתמשים במאגר יכולים לראות את מלוא היסטוריית החקיקה של כל אחד מחוקי מדינת ישראל, וביחס לכל אחד מהחוקים המתקנים לעיין במעטפת הפרלמנטרית ולקרוא את פרוטוקולי הדיונים בוועדה ובמליאה".

התפשטות נגיף הקורונה בשבועות האחרונים הובילה לכך שהכנסת הייתה צריכה לחוקק את ההגבלות במרחב הציבורי. הסדרת ההגבלות בתקנות שעת חירום עוררה קשיים משפטים, ולכן, בתקופה האחרונה הונחו על שולחן הכנסת מספר הצעות חוק, המיועדות להאריך תוקף או לקיים תוקפן של תקנות שעת חירום שהותקנו על-ידי הממשלה.

עוד בוואלה!

שב"כ חידש את האיכונים - אך אזרחים שביקשו לערער נותרו ללא מענה

לכתבה המלאה
יו"ר הכנסת יריב לוין בדיון במליאה, 20 במאי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"הכנסת מגויסת למאמץ החקיקתי כדי להתגבר על המגפה". ח"כ לוין/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

זו הסיבה גם כי רשימת חוקי מדינת ישראל התארכה בשבועות האחרונים באופן משמעותי. אחד החוקים הוא חוק האלף. מדובר בהצעת חוק מענק הסתגלות מיוחד לבני 67 ומעלה. ההצעה קובעת כי המענק שניתן לבני 67 פלוס שפוטרו או הוצאו לחל"ת בתקופת קורונה ואינם זכאים לדמי אבטלה בשל גילם, יינתן עד אמצע חודש אוגוסט. המענק, שגובהו עד 4,000 שקלים בחודש, ניתן בחודשים מרץ, אפריל ומאי במסגרת תקנות לשעת חירום, והחוק הסדיר את המשך תקופת הזכאות.

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, מסר כי "ספר החוקים הישראלי הוא מהמתקדמים בדמוקרטיות המערביות. הוא מבטא עבודה גדולה שנעשתה נדבך אחר נדבך לאורך שנים על ידי חברי הכנסת לדורותיהם. בימים אלה של משבר בריאותי וכלכלי קשה, הכנסת מגויסת למאמץ החקיקתי הדרוש על מנת שניתן יהיה להתגבר על המגפה ולסייע לכלכלת המדינה ולכל אחד מאזרחיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully