וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ הנחה לקדם את העברת אמ"ן לנגב: תוצאות המכרז - בשבוע הבא

פרויקט העברת בסיסי המודיעין לצומת ליקית התעכב לאחר שבמשרד הביטחון נמנעו מפתיחת מעטפות המכרז שנאמד במאות מליוני שקלים. לאחר עתירת תושבי הדרום הוחלט להכריז בשבוע הבא על זוכה ולקדם את העברת הבסיסים. "צעד חשוב ומשמעותי לתושבי הנגב"

צילום: דוברות משרד הביטחון

שר הביטחון, בני גנץ, הנחה היום (חמישי) לפתוח את תיבת המכרז להעברת בסיסי המודיעין של צה"ל לצומת ליקית, שהחל בפתחה של שנת 2018. המכרז אמור היה להסתיים לפני חודשים אחדים, אך מעט לפני כן החליט משרד הביטחון לדחות את פרסום תוצאותיו. השבוע עתרה עמותת "ישראל למען הנגב" לבג"ץ בבקשה לחייב את קידום העברת הבסיסים לדרום. לפי החלטת גנץ, ועדת המכרזים של משרד הביטחון תתכנס ביום ראשון הקרוב לפתיחת מעטפות המכרז. ההודעה על הזוכה במכרז צפויה במהלך שבוע הבא.

שלוש חברות אזרחיות שמתמודדות על הקמה ותפעול קריית המודיעין בצומת ליקית בנגב עברו את תנאי הסף של מכרז מיליארדי השקלים במשרד הביטחון. החברה שתזכה במכרז תפנה בסיסים של צה"ל בהרצליה, תל אביב, גבעתיים, בסיס סירקין, גלילות ורמת גן עליהם יבנו 6,000 יחידות דיור ותקים את קריית המודיעין.

גנץ אמר היום כי "עשינו צעד חשוב ומשמעותי בקידום מעבר צה"ל לנגב ובפיתוח היכולות של אגף המודיעין והתאמת התשתית שלו למאה ה-21. זהו מהלך אסטרטגי ברמה הלאומית עבור מערכת הביטחון, צה"ל, אמ"ן ותושבי הנגב ומדינת ישראל. מהלך שיחזק את יכולות אגף המודיעין ויתרום רבות לפיתוח הנגב".

קריית המודיעין. ללא, אתר רשמי
הדמייה של קריית המודיעין בצומת ליקית שבנגב/אתר רשמי, ללא

בהודעת משרד הביטחון נכתב כי "ההחלטה לקדם את בניית קריית המודיעין בליקית שבנגב, היא החלטה לאומית-אסטרטגית המהווה המשך ישיר למעבר קריית ההדרכה הסמוכה לירוחם שם משרתים כ-10 אלף חיילים וקצינים וקריית התקשוב בבאר שבע שכבר נמצאת בתהליכי הקמה ראשונים וצפויה לאכלס כ-6,000 חיילים וקצינים.

קריית המודיעין תוקם בסמיכות ליישובים עומר ולקיה שבדרום, על שטח של כ-2,500 דונם. לקריה יעברו מרבית יחידות אמ"ן, שיפנו שטחים באזורי הביקוש בגוש דן. פינוי השטחים מהווה חלק מתוכנית רב-שנתית של ממשלת ישראל לטובת קידום פתרון בעיית הדיור ושדרוג התשתיות בנגב, בכל תחומי החיים. הקרייה החדשה תוקם על תשתיות חדשניות ואסטרטגיות שיהוו שדרוג משמעותי ליכולות המבצעיות של אמ"ן כחוד החנית של הפעילות המבצעית בצה"ל.

על פי ההערכות, הקמת קריית המודיעין בנגב תוביל לפיתוח כלכלי באזור. יותר מ-800 עובדים יועסקו באופן ישיר בקריית המודיעין, ואלפי מקומות עבודה נוספים ייווצרו בעקבות הפעילות שקרית המודיעין תייצר. בהודעת משרד הביטחון נמסר כי המהלך יביא לנגב את מיטב המוחות הטכנולוגיים של צה"ל, אלה ישולבו באקדמיה, ויחזקו את מטרופולין באר שבע.

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, ביקר  בפיקוד דרום ביחד עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, אלוף פיקוד דרום הרצי הלוי ומפקד אוגדת עזה תא"ל אליעזר טולדנו.26 במאי 2020. אריאל חרמוני / משרד הביטחון, אתר רשמי
גנץ בביקור בפיקוד הדרום, לפני חודשיים/אתר רשמי, אריאל חרמוני / משרד הביטחון

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' בירך על החלטת משרד הביטחון ואמר כי מדובר ב"בשורה ענקית" לבאר שבע ולנגב. "אני רואה בזה רגע היסטורי שהופך את באר שבע והנגב לאחד ממרכזי הידע והטכנולוגיה המובילים והמתקדמים בעולם", אמר דנילוביץ'.

יו"ר קק"ל דני עטר בירך את גנץ על החלטתו להעביר את יחידות אמ"ן לנגב. "חיזוק הנגב זו משימה ברמה הלאומית ומעבר אמ"ן דרומה מהווה עוד צעד בצמצום הפערים בין מרכז הארץ לנגב, בדרך להפיכת הנגב למנוע צמיחה כלכלי וחברתי חשוב למדינה כולה", כתב עטר. "החלטת שר הביטחון גנץ והעיתוי שבו התקבלה, הם צעד מבורך בדרך להשגת המטרה".

ניר זמיר, ראש מועצת בני שמעון, בירך גם הוא על הוראת גנץ לקדם את הקמת קריית המודיעין בנגב. "אלו פעולות בעלות חשיבות לאומית אשר יתרמו רבות לחיזוק הדרום והנגב, תוך מימוש חזונו של בן גוריון. הממשלה, משרד הביטחון והרשויות המקומיות השקיעו כבר סכומי עתק בתכנון, פיתוח והכנות לקראת המעבר", כתב זמיר. "מדובר על צעד בעל רבדים חברתיים וכלכליים משמעותיים שיביאו לפריחה עצומה ולגישור על פערים דמוגרפיים בין המרכז לדרום. שנים מדברים על אפשרויות להצמחתו של הנגב, לחיזוקו על ידי אוכלוסייה בעלת אוריינטציה טכנולוגית, השקעה מסיבית בחינוך, יצירת מקומות עבודה לואו-טק והיי-טק, גיוון אוכלוסייה והעצמת אנשי הדרום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully