וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת בתי המשפט פרסמה את רשימת המניעויות של שופטי העליון

28.6.2020 / 23:27

הרשימה, המפרטת את עורכי הדין והגופים הקרובים לכל אחד מהשופטים שאסור להם לדון בעניינם, רואה אור באופן יזום בשל החלטת נשיאת העליון ושר המשפטים. על חיות נאסר לקחת חלק בהליכים הנוגעים למשרד של בעלה, ואילו השופטת ברק ארז לא תדון בנושאים הקשורים לאוניברסיטת ת"א

צילום: יותם רונן, עריכה: ליר שפיגלר

הנהלת בתי המשפט פרסמה היום (ראשון) את רשימת המניעויות המעודכנת של שופטי העליון, שבה מופיעים עורכי הדין והגופים הקרובים לכל אחד מהם ואסור להם לדון בעניינם. זאת, לאחר שבתקופה האחרונה פרסמו העיתונאים קלמן ליבסקינד ממעריב וצח שפיצן מ"כאן" תחקירים בנושא שופטים שעסקו בעניינים הנמצאים ברשימת המניעויות שלהם.

בעבר פורסמה הרשימה רק על ידי עיתונאים שביקשו אותה במיוחד או במסגרת בקשות חופש מידע. עם זאת, בעקבות התחקירים הודיעו לפני שבועיים נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ושר המשפטים אבי ניסנקורן, על כוונתם לפרסם באופן יזום את הרשימה. היום פרסמו את הרשימה של שופטי העליון.

לקריאת רשימת המניעויות המלאה

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות במהלך בכנס משפט במלון דן כרמל, חיפה 5 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
מנועה מדיון בענייני חברות ביטוח גדולות. נשיאת העליון חיות/שלומי גבאי

הרשימה של הנשיאה חיות למשל כוללת בין היתר את משרדי עורכי הדין של בעלה, דוד חיות, ושל עורך הדין גיורא ארדינסט, וגם את עורכי הדין בני ויעל ברץ. חיות גם לא תוכל לדון בעניינים הקשורים לחברות ביטוח גדולות, שכן המשרד של בעלה מייצג חברות רבות בתחום.

עוד בוואלה!

נשיאת העליון אישרה: קנס יומי בסך 220 שקלים לאישה שמסרבת לגט מבעלה

לכתבה המלאה
השופטת דפנה ברק ארז בכנס משפט בחיפה, 6 בדצמבר 2019. שלומי גבאי, אתר רשמי
לא תוכל לדון בנושאים הקשורים לאוניברסיטת תל אביב. השופטת ברק ארז/אתר רשמי, שלומי גבאי

השופטת דפנה ברק ארז, על פי הרשימה, לא תוכל לדון בתיקים הנוגעים לאוניברסיטת תל אביב, שם הייתה דיקאנית הפקולטה למשפטים עד מינויה לעליון, ובעניינים הקשורים לידיעות אחרונות או להוצאת "ידיעות ספרים", שהוציאה ספר שלה בשנה האחרונה. השופט אלכס שטיין לא יוכל לדון, בין היתר, בהליכים שבהם תשתף נובל אנרג'י, שעבורה כתב בעבר חוות דעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully