וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת העליון אישרה: קנס יומי בסך 220 שקלים לאישה שמסרבת לגט מבעלה

22.6.2020 / 11:12

חיות אישרה את הטלת הקנס שקבע בית הדין הרבני על אישה שמסרבת להתגרש מבעלה, לאחר שהשניים נפרדו בחלוף שלושה ימים בלבד ממועד החתונה. על פי ההחלטה, בכל 15 ימים יעלה הסכום."הטלת הקנס ניתנה לאחר ניסיונות רבים לשכנע את האישה", כתבה חיות

הבעל המעגן שקבורת אמו עוכבה: "מעולם לא הסמכתי לתת גט, חבורה של שקרנים"/עריכה: רענן פוגל

(בווידאו: הבעל המעגן שקבורת אמו עוכבה: "מעולם לא הסמכתי לתת גט, חבורה של שקרנים")

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות אישרה ביום חמישי האחרון הטלת קנס כספי על אישה שמסרבת לקבל גט מבעלה במשך שלוש שנים וחצי, זאת למרות פסיקת בית הדין הרבני בעניין. על פי החלטת חיות, על כל יום שבו האישה ממשיכה בסירובה לקבל את הגט מבעלה, היא תשלם 220 שקלים. בכל 15 ימים, יעלה סכום הקנס היומי.

בני הזוג התחתנו בשנת 2017. עוד בערב החתונה פרצה בין בני הזוג ומשפחותיהם מחלוקת קשה, שבעקבותיה, לאחר שלושה ימים בלבד מיום שנישאו זה לזה, נפרדו ומאז הם חיים בנפרד. בבית הדין האזורי ברחובות הוחלט כי "הצדדים חייבים להתגרש מידית ויפה שעה אחת קודם", וכי על פי ההלכה, ניתן לכפות את הצדדים למתן הגט. האישה ערערה על ההחלטה, והערעור נדחה. אולם היא לא השלימה עם הפסיקה של בית הדין הרבני הגדול, ערערה לבג"ץ, ושוב נדחתה. על האישה הוטלו סנקציות, אך ללא הועיל.

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות במהלך תדרוך בבג״׳ץ בנושא עתירה נגד ראש הממשלה בדרישה להחזרת 300 אלף דולר שקיבל ממליקובסקי 11 במאי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
"הטלת הקנס ניתנה לאחר ניסיונות ומאמצים רבים". הנשיאה חיות/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

היא טוענת שהיא מסרבת לקבל גט כי לשיטת הרמב"ם, שלפיה היא נוהגת, לאחר סידור הגט הצדדים אינם מורשים להיפגש אף לא במסגרת דיונים בבית הדין או בבית המשפט. לכן, לטענתה, יש לברר קודם את תביעתה לכתובה. מנגד, הבעל טען שעליה לתת לו גט מידית כי נישואיהם "נסתיימו עוד בטרם החלו". בנוסף, הוא הסכים לוותר על 60 אלף שקלים שקיבלו מהחתונה - לצורך הגירושין.

בבתי הדין הרבניים טענו בבג"ץ כי "מדובר באחד ממקרי העגינות הקשים ביותר שהגיעו לפתחו של בית הדין, ועל אף שסרבנותה של המשיבה עיקשת ובלתי מובנת, בית הדין יצא מגדרו ועשה כל שביכולתו להימנע מהטלת הסנקציות כלפיה".

עוד בוואלה!

דיין בכיר הפך החלטה של בית הדין הרבני: "האישה אינה עגונה"

לכתבה המלאה
בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
"מדובר באחד ממקרי העגינות הקשים ביותר". בית הדין הרבני הגדול בירושלים/רוני כנפו

בהחלטתה מסוף השבוע, קבעה הנשיאה חיות כי הקנס שהוטל על האישה יישאר על כנו. הנשיאה חיות כתבה בהחלטתה כי "הטלת הקנס ניתנה לאחר ניסיונות ומאמצים רבים לשכנע את (האישה) להסכים לקבל את גטה, לאחר שהובהר לה כי זכויותיה ביחס ליתר תביעותיה לא יפגעו וכן לאחר שהוטלו עליה צווי הגבלה מכוח חוק הקיום - אך ללא הועיל". עם זאת, היא קבעה כי החלטה נוספת של בית הדין לגרוע מדמי כתובתה של האישה 500 שקלים על כל יום שבו היא מסרבת לקבל גט - תתבטל.

במקרה אחר, בית הדין הרבני בתל אביב הטיל לפני מספר שנים קנס יומי בסך 5,000 שקלים, על אב שנטען כי בהשפעתו בנו לא נותן גט לאשתו כ-13 שנים. למרות טענותיו כי הוא אינו מנהל קשר עם בנו וכי אין לו קשר להחלטתו, בית הדין ובג"ץ דחו את בקשתו לבטל את הקנס. לאחרונה, הוא שילם סכום של למעלה ממיליון שקלים בגין הקנס שהצטבר, ולמרות ששילם, בית הדין מאיים לפנות אותו מהנכס שבבעלותו באמצעות כונס נכסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully