וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום חזרת הרכבת לפעילות: חולה מאומת התגלה בקו באר שבע-שדרות

28.6.2020 / 21:38

נוסע שאובחן כחולה בנגיף הקורונה נסע מבירת הנגב לעיר הדרומית, והעירייה ביקשה מכל מי שהיה באותה נסיעה ליצור קשר עם משרד הבריאות. מדובר ביום הראשון לחזרת הרכבות לפעילת בארץ, לאחר שלושה חודשים של השבתה בעת משבר הקורונה

צילום: שלומי גבאי ולשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: ניר חן

משרד הבריאות מסר היום (ראשון) כי נוסע מאומת בנגיף הקורונה נסע בקו הרכבת מבאר שבע לשדרות ביום שני שעבר, 22 ביוני. הרכבת יצאה מבאר שבע בשעה 15:30 והגיעה לשדרות בשעה 16:30.

בעיריית שדרות ביקשו ממי שהיה על רכבת זו ליצור קשר עם משרד הבריאות במספר 5400 * כדי לקבל הנחיות מתאימות. מדובר ביום הראשון לחזרת הרכבות לפעילת בארץ, לאחר שלושה חודשים של השבתה בשל משבר הקורונה.

עם הטלת הסגר והצעדים למניעת התפשטות מגיפת הקורונה שנקטה המדינה לפני כשלושה חודשים, נעצרה גם תנועת הנוסעים ברכבת ישראל. הרכבת, שבשני העשורים האחרונים מהווה את "עמוד השדרה" של התחבורה הבין עירונית, הפרברית וזו שחיברה את הפריפריה למרכז - הפכה בעל כורחה לסמל של חוסר הוודאות של החזרה לשגרה.

תחנת סבידור מרכז. 22 ביוני 2020.. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
פקח בתוך הרכבת/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

בתחנות רבות נצפתה תנועת נוסעים דלילה יחסית. לפי נתוני הרכבת, הופקו ביום הפתיחה 58 אלף שוברי נסיעה. מספר זה רחוק לא רק מכמות הנסיעות בשגרה, העומדת על 250 אלף נוסעים ביום, אלא גם מיכולת המערך לשנע במגבלה של 500 נוסעים ברכבת. עם זאת, בעקבות האיסור על חיילי צה"ל לנסוע ברכבת מחשש להידבקות, חלק גדול מהנוסעים הקבועים נגרע מהספירה.

בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הנוסעים שהגיעו התבקשו להציג בכניסה לתחנה כרטיס כניסה, ובו קוד מיוחד המאפשר פיקוח על הנכנסים והיוצאים מהתחנות. בהנהלת הרכבת השקיעו מאמצים נרחבים כדי לעמוד בדרישות משרד הבריאות, והדגישו כי הם מתמקדים בהסברה לנוסעים. "זה בידיים שלכם", אמרו. "התרופפות בכללים תביא לסגירה נוספת".

עוד בוואלה!

אחרי שלושה חודשי השבתה: הרכבת חוזרת לפעילות

לכתבה המלאה

שרת התחבורה מירי רגב, הגיעה בבוקר הפתיחה לתחנת תל אביב-השלום, כדי לנסוע בקו המהיר לירושלים לישיבת קבינט הקורונה. "אין כוונה לפתוח את הרכבת כדי לסגור", אמרה. "יש כוונה להעביר מסר לציבור לשמור על ההנחיות. נריץ את הרכבת במשך שבוע ונלמד. הנוסעים יחזרו כי אין להם אפשרות אחרת. סטודנטים, וקשישים צריכים מענה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully