וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות מהמרווח: מדוע רק רבע מהנוסעים חזרו לנסוע ברכבת?

22.6.2020 / 21:59

בתום היום הראשון לפתיחת הרכבת לאחר משבר הקורונה עולה כי מספר הנוסעים רחוק מזה שבשגרה. כמות הזמנת שוברי הנסיעה עמדה על 58 אלף, למחר נקנו 30 אלף כרטיסים וליום רביעי 9,000 בלבד. למרות החשש מהפרת ההנחיות, ברכבת ציינו: "רוב הנוסעים מבינים את האחריות"

צילום: שלומי גבאי ולשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: ניר חן

תחנות הרכבת פתחו הבוקר (שני) לראשונה את שעריהן לנוסעים לאחר משבר הקורונה, כשלפי נתוני הרכבת הופקו 58 אלף שוברי נסיעה. מספר זה רחוק לא רק מכמות הנסיעות בשגרה, העומדת על 250 אלף נוסעים ביום, אלא גם מיכולת המערך לשנע במגבלה של 500 נוסעים ברכבת. עם זאת, בעקבות האיסור על חיילי צה"ל לנסוע ברכבת מחשש להידבקות, חלק גדול מהנוסעים הקבועים נגרע מהספירה.

ברכבת אומרים כי כמות הזמנת השוברים למחר עומדת על 30 אלף שוברים, וליום רביעי על 9,000. המספרים דומים לנתון אמש, לקראת חידוש תנועת הרכבות, אז הוזמנו 30 אלף שוברים.

תחנת סבידור מרכז. 22 ביוני 2020. ראובן קסטרו
תחנת סבידור מרכז, הבוקר/ראובן קסטרו

את פני הנוסעים קיבלו היום נהלים חדשים לגמרי, צורך להצטייד בשובר נסיעה מראש, תכנון של שעת היציאה והחזרה, ריחוק חברתי, עמדות חיטוי, סדרנים וחובת עטיית מסיכה. סוגיית השוברים והפקתם מסתמנת כאתגר הגדול ביותר של הרכבת, בין אם במישור הטכני של הפקתם דרך האתר או האפליקציה, ובין אם במישור ההסברתי.

לדברי הנהלת הרכבת, הקשיים והתקלות שצצו נלקחו בחשבון, שכן זו מערכת מורכבת שהוקמה תוך זמן קצר מאוד. "כדי לשמור על סדר ושירות מיטבי כדאי להיערך בבית עם השובר בסלולרי או באופן מודפס", המליצו. גם לנוסעים שלא הצליחו להפיק שובר יש מענה בתחנות, כפי שאירע בכמה מקרים הבוקר בהם דיילים הפיקו שוברי נסיעה מידיים במקום לאנשים שהגיעו לתחנה.

תחנת סבידור מרכז. 22 ביוני 2020.. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
התקלות נלקחו בחשבון. תחנת סבידור מרכז, הבוקר/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

נקודה נוספת שעוררה חשש מצד הרכבת והנוסעים היא המשמעת בתחנות ובקרונות. ברכבת הדגישו כי לא יעסקו באכיפה, אלא בהסברה תוך העברת האחריות לשמירה על התקנות לנוסעים. בתום שעות העומס הבהירו: "רוב הנוסעים ממושמעים ומבינים את האחריות".

כמה מדויקת הייתה הרכבת?

בראש רשימת התחנות בהן נרשמה תנועת הנוסעים הגדולה ביותר היו תחנות תל אביב, ואחריהן ירושלים נבון, אשדוד, נהריה, חיפה חוף הכרמל ורחובות. לפי אתר רכבת ישראל, מדד הדיוק היומי של הרכבות היה 95.3% בהגעה לתחנות היעד ו-94.6% בהגעה לתחנות הביניים.

מדד הדיוק של הרכבת, 22 ביוני 2020. אתר רכבת ישראל, צילום מסך
מדד הדיוק של הרכבת, היום/צילום מסך, אתר רכבת ישראל

החריקה היחידה היום בהיבט התפעול הייתה רכבת שהייתה בדרכה מכרמיאל לחיפה ונתקעה בתחנת קריית מוצקין. לאחר 20 דקות המתנה הועברו הנוסעים למערך חלופי והמשיכו בדרכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully