וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגבלת נוסעים וחובת מסיכה: מה צריך לדעת על חזרת הרכבת

אחרי שורת דחיות, החליט קבינט הקורונה שהרכבת תשוב לפעול ביום שני תחת שורת הגבלות כמו הזמנת מקום מראש, הגבלת של 500 נוסעים לרכבת, והימנעות מאכילה או שתייה בנסיעה. ברכבת מתנערים מאכיפה: "שמירת ההנחיות בעת הנסיעה היא באחריות הנוסעים"

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: קבינט הקורונה דן בחוק לסמכויות הממשלה ופתיחת הרכבת)

שלושה חודשים אחרי שהושבתה, קבינט הקורונה אישר אתמול (רביעי) את השבת הרכבת לפעילות בהיקף כמעט מלא החל מיום שני הבא, 22 ביוני. חזרת הרכבת לפעילות נעשית אחרי שורה של דחיות, רובן ככולן בשל דרישות מחמירות ומשתנות ללא הרף של משרד הבריאות החושש מאמצעי התחבורה הזה כזרז הדבקה.

זאת, לצד מחאה ציבורית שהלכה והתגברה הן לאור העומסים הרבים על האוטובוסים, שהפכו להיות כלי התחבורה הציבורית היחיד, והן לאור העובדה שאירועים, מסעדות, ברים ושאר מקומות בילוי מרובי קהל כבר נפתחו.

שובה של הרכבת נעשה תחת מגבלות והנחיות של משרד הבריאות והמועצה לביטחון לאומי. הראשונה והמרכזית בהן היא הגבלת כמות הנוסעים ל-500 בני אדם בכל רכבת. על מנת לשמור על מגבלת נוסעים אלו, כניסה לרכבת תותנה בהצגת שובר כניסה לכל נוסע ושיוזמן לאותה רכבת.

תחנת רכבת באר שבע מרכז, 4 ביוני 2020. ראובן קסטרו
הנהלת הרכבה ממליצה להקדים את ההגעה לתחנה. תחנת באר שבע מרכז/ראובן קסטרו

בהגעה לתחנת הרכבת, אותה בהנהלת הרכבת ממליצים להקדים יותר מהרגיל בשל המגבלות ותהליך העלייה האיטי יותר, מצלמות תרמיות ימדדו חום לנוסעים, סדרנים יעסקו בהסברה ויוודאו עטית מסיכה בכל זמן השהות בתחנה וברכבת. בהנחיות גם הימנעות מאכילה או שתייה בזמן הנסיעה.

ההנחיות האלו ככל הנראה לא ייאכפו, בהודעתה הצהירה רכבת ישראל כי "שמירת ההנחיות בעת הנסיעה היא באחריות הנוסעים". אם כי יושם דגש על הסברה לנוסעים אודות חשיבות שמירה על כללי הריחוק ועטית המסכה. ברכבת מדגישים כי ניקיון התחנות והרכבות יבוצע בתדירות של מספר פעמים ביום עם דגש על איזורים רגישים דוגמת כפתורים, מעקות, משענות המושבים השולחנות והמושבים.

לשם מה מופק שובר?

בהתאם לתקנות המגבילות כל רכבת ל-500 נוסעים, הפקת שוברים במספר זה והכנסת נוסעים רק כנגד שובר - תבטיח פיקוח על כניסת נוסעים בכמות שאינה חורגת מהמספר שנקבע.

איך מפיקים שובר?

ישנן שלוש אפשרויות להפיק את השובר, באתר או ביישומון הרכבת עם רכישת הכרטיס, במוקד הטלפוני במספר 5770* שלאחר מכן ישלח את הברקוד לנייד, או בעמדות הנפקה בתחנות המרכזיות. בהזמנה דרך האתר או ביישומון יוצג השובר על מסך הנייד, ניתן גם להדפיס את השובר.

האם ניתן להדפיס שובר ולשמור אותו לשימוש עתידי?

לא, כל שובר הינו למימוש ברכבת מסוימת אליה הוזמן. ניתן יהיה להזמין שובר החל מ-48 שעות ממועד הנסיעה ולכל נוסע יש אפשרות להפיק שובר אחד בלבד בכל שלוש שעות. זיהוי הנוסע מול השובר ייעשה באמצעות מספר תעודת זהות. במקרה של נסיעה משפחתית למשל, יופק לכל בן משפחה שובר נפרד.

ניקיו וחיטוי איזורים ברכבת ישראל למניעת התפשטות נגיף הקורונה , מרץ 2020. שבתאי טל-cloudview , רכבת ישראל, אתר רשמי
ניקיו וחיטוי איזורים ברכבת, מרץ/אתר רשמי, שבתאי טל-cloudview , רכבת ישראל

איחרתי את הרכבת, מה עושים?

נוסע שאיחר את הרכבת אליה הוזמן השובר, ינפיק שובר חדש לרכבת הבאה על בסיס מקום פנוי תחת המגבלה המקסימלית של 500 נוסעים לרכבת.

האם הרכבת חוזרת לפעול בהיקף מלא?

עדיין לא. הרכבות הפעילות תהיינה במשך שעות היום בלבד וללא עצירה בתחנת נתב"ג. כמו כן, שונו או בוטלו מספר קווים בהם מבוצעות עבודות חשמול המסילה, ועבודות תשתית נוספות - בוטלו או תשונה תדירות תנועת הרכבות בתחנות כמו ראש העין - רעננה, תחנות סבידור - בית יהושוע, בית שמש - ירושלים מלחה וקווים נוספים. עדכונים ניתן לקבל במוקד הרכבת, באתר האינטרנט ובישומון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully