וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "התהליך המדיני יהיה אחראי וממוקד, נקדם תקציב דו-שנתי"

26.6.2020 / 16:45

שר הביטחון אמר בישיבת סיעת כחול לבן כי הנושא המדיני שניצב על סדר היום הוא "תהליך מורכב והיסטורי", לקראת פגישותיו הצפויות עם אנשי טראמפ על "עסקת המאה". הוא הסביר גם התנגדותו לדרישת נתניהו והאוצר לפצל את התקציבים: "לא שיקול פוליטי"

עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: הפגנה של "דרכנו" נגד תוכנית הסיפוח מחוץ לישיבת כחול לבן, היום)

שר הביטחון בני גנץ הצהיר היום (שישי) כי על התהליך המדיני להיות "אחראי וממוקד". זאת, על רקע הדיונים עם הליכוד ומול הממשל האמריקני על סיפוח חלקים מהגדה המערבית ו"עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

את הדברים אמר גנץ לחברי הכנסת של כחול לבן, שהתכנסו לישיבת סיעה והשתלמות בנושא הריבונות ותקציב המדינה, לקראת השיחות הצפויות להיערך בשבוע הבא עם אנשי טראמפ. במהלך הישיבה, אמר יו"ר כחול לבן כי "הנושא המדיני שניצב על סדר היום הוא תהליך מורכב והיסטורי וישפיע על מדינת ישראל בעשורים הבאים".

"מה שעומד לנגד עיניי הוא לאפשר קיומו תהליך מדיני אמיתי החותר לחיים בשלום עם שכנינו הפלסטינים שנעדר זה שנים רבות", הוסיף. "זאת נעשה תוך השענות על מתווה טראמפ תוך בחינת צעדים הדדיים גם לצד הפלסטיני ותוך עקרון מנחה לפיו מדינת ישראל הייתה ותישאר יהודית, דמוקרטית ובטוחה".

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ בישיבת הממשלה בירושלים ב-7 ביוני 2020. רויטרס
שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ/רויטרס

גנץ אמר לחברי סיעתו כי "צריך להפריד בין שיקולים פוליטיים לבין טובת המדינה. השאלה היא לא אם אהיה ראש ממשלה בתום הרוטציה - אלא איך תראה המדינה והחברה הישראלית שהיא בעיצומה של משבר בריאותי, כלכלי וחברתי ומה נכון בשבילה. זה הדבר היחיד שעבורו אנחנו כאן, בשביל זה נכנסתי לפוליטיקה".

שליחיו של טראמפ צפויים להיפגש בשבוע הקרוב עם נתניהו ועם ראשי כחול לבן. זאת, לאחר השיחות שהתקיימו בימים האחרונים בבית הלבן על הסיפוח. לפי בכיר בבית הלבן, השיחות שהתקיימו השבוע היו "פרודוקטיביות", אך הסתיימו אמש ללא החלטה.

עוד בוואלה!

מהסיאוב ועד הסיפוח, "מזכירו הצבאי" של נתניהו ממשיך להיאחז באוויר

לכתבה המלאה
הפגנת "שלום עכשיו" נגד הסיפוח מחוץ לישיבת סיעת כחול לבן בקיבוץ שפיים - 26 ליוני 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
הפגנה של "שלום עכשיו" נגד הסיפוח מחוץ לישיבת סיעת כחול לבן, היום/אתר רשמי, אתר רשמי

במהלך הישיבה, גנץ הסביר את התעקשותו על העברת תקציב דו-שנתי, בהתאם למה שסוכם בהסכם הקואליציוני, אל מול דרישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשרד האוצר לפצל את התקציבים.

הוא אמר כי "מדינת ישראל חייבת להיאבק בקורונה ובהשלכותיה הכלכליות והחברתיות ולגייס את כל מה שצריך כדי לעשות זאת. נתמוך ונקדם אישור מתווה תקציב מורחב כדי לאפשר למדינה יציבות להתמודד עם הקשיים הכלכליים, הבריאותיים והחברתיים שהקורונה מביאה ועוד תביא עמה".

לדבריו, "התקציב לחמישה רבעונים הוא לא שיקול פוליטי, אלא נועד בעיקר לאפשר המשך תמיכה במערכת הבריאות במאבק להצלת חיי אדם ולעודד צמיחה של המשק כולו, תוך סיוע לכלל העסקים העצמאים, המובטלים וכלל אזרחי מדינת ישראל".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully