וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי קונגרס דמוקרטים לנתניהו וגנץ: "סיפוח חד-צדדי יסכן את ישראל"

25.6.2020 / 17:27

במכתב לרה"מ ולשרי הביטחון והחוץ, הביעו 189 חברי קונגרס את "דאגתם העמוקה" מהכוונה לספח חלקים מהגדה המערבית. "איננו רואים כיצד הסיכונים החריפים הללו משרתים את האינטרס של ישראל", כתבו. זאת, בהמשך לשני מכתבים מצד הרפובליקנים שהביעו תמיכה גורפת בתכנית טראמפ

שבוע לתחילת מהלכי הסיפוח: מועצת הביטחון של האו"ם דנה בנושא/-

(בווידיאו: דיון במועצת הביטחון של האו"ם על עסקת המאה, אתמול)

189 חברי קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית שיגרו היום (חמישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולראשי כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, שבו הביעו דאגה מהכוונה לספח חד-צדדית חלקים מהגדה המערבית. "סיפוח חד-צדדי עשוי לסכן את ההתקדמות המשמעותית של ישראל בנורמליזציה עם מדינות ערב, מסכן את ירדן, עשוי ליצור סיכונים ביטחוניים נלווים חמורים לישראל ועלול ליצור בעיות חמורות לישראל עם חבריה האירופים ושותפיה האחרים ברחבי העולם", נטען במכתב.

עוד נכתב כי "איננו רואים כיצד הסיכונים החריפים הללו משרתים את האינטרס ארוך הטווח של ישראל חזקה ובטוחה. כשותפים המחויבים לתמיכה ולהגנה על היחסים המיוחדים בין ארצות הברית לישראל, אנו מביעים את דאגתנו העמוקה מהכוונה המוצהרת להתקדם בכל סיפוח חד-צדדי של שטחי הגדה המערבית, וקוראים לממשלתך לשקול מחדש את התכניות לעשות כך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני גנץ בישיבת הממשלה, 21 ביוני 2020. מארק ישראל סלם, פול צלמים
חברי הקונגרס הדמוקרטים קראו להם "לשקול מחדש את התכניות". נתניהו וגנץ/פול צלמים, מארק ישראל סלם

על המכתב, בהובלת חברי הקונגרס ג'ן שקובסקי מאילינוי, טד דויטש מפלורידה, דיוויד פרייס מקרוליינה הצפונית ובראד שניידר מאילינוי, חתמו 189 מתוך 236 החברים הדמוקרטים הקונגרס. מוקדם יותר השבוע, נשלחו שני מכתבים הפוכים מטעם חברי הסנאט והקונגרס של המפלגה הרפובליקנית לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ולראש הממשלה בנימין נתניהו, שהביעו תמיכה גורפת בזכותה של ישראל להחיל ריבונות. 109 חברי קונגרס מטעם המפלגה הרפובליקנית פרסמו הצהרת תמיכה ב"עסקת המאה" ובכוונת ישראל לספח חלקים מיהודה ושומרון במסגרתה. הם כתבו כי "לישראל יש זכות להחליט עצמאית, ללא לחץ, לקבל החלטות בנושא הריבונות שלה".

במכתב פומבי נוסף, שנשלח אתמול לנשיא טראמפ על ידי שבעה סנאטורים רפובליקנים בכירים בהובלת טד קרוז מטקסס וטום קוטון מארקנסו, שנחשבים לפרו-ישראלים מאוד, הם הביעו תמיכה "ביישום תכנית השלום, בכלל זה הרחבת תחולת החוק האזרחי הישראלי אל קהילות ישראליות ואל אזורים החיוניים לביטחון ישראל, כגון בקעת הירדן".

נשיא ג'יי סטריט ג'רמי בן עמי אמר בתגובה למכתב הדמוקרטים כי "בכירי המפלגה הדמוקרטית, מבית הנבחרים לסנאט ועד לנשיא הבא של ארצות הברית, הבהירו באופן שאינו משתמע לשני פנים שהם לא יתמכו במהלכי סיפוח חד צדדיים. החלטה ישראלית לקדם סיפוח חד צדדי למרות ההתנגדות הרחבה לכך, יהיה בה בכדי לגרום לנזק רב לעתידם של הישראלים והפלסטינים, כמו גם פגיעה באינטרסים האמריקניים".

עוד בוואלה!

ריצוי בוחרים מול זעם בינלאומי: טראמפ יצטרך להכריע כיצד ייראה הסיפוח

לכתבה המלאה
הקונגרס האמריקאי בוושינגטון. AP
כ-190 דמוקרטים נגד הסיפוח, חברי קונגרס רפובליקנים הביעו תמיכה. הקונגרס האמריקני/AP

מוקדם יותר היום, אמרה קיליאן קונווי, יועצת בכירה לנשיא טראמפ, כי בימים האחרונים מתנהלות שיחות בנושא בין בכירים בבית הלבן, אולם לא ציינה מיהם אותם בכירים. "טראמפ יישא הצהרה גדולה בנושא", אמרה. "הוא דיבר על כך בעבר ואשאיר את זה לו".

על רקע המתיחות שהתכנית מעוררת בין ארמון המלוכה בעמאן לבין לשכת ראש הממשלה נתניהו, ראש המוסד יוסי כהן ביקר באחרונה בירדן ונפגש עם המלך עבדאללה. לדברי גורם ישראלי, אחד הנושאים המרכזיים שעלו בפגישה הוא ההתנגדות הירדנית להחלת ריבונות בבקעת הירדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully