וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחלוקת נמשכת: קריית ארבע מסרבת לאפשר שחייה מעורבת וסוגרת את הבריכה

בג"ץ הוציא צו ביניים המורה למועצה לסגור את הבריכה אם לא תתאפשר שחייה מעורבת במשך חלק משעות הפתיחה. במועצה האשימו את התושבים שעתרו לבג"ץ, וסירבו לאפשר שעות שיוקדשו לשחייה משותפת לנשים וגברים. "ראש המועצה מסית נגד העותרים", מחו חלק מהתושבים

עריכה: איתי עמרם

(בווידאו: הדרת נשים ממעיינות בירושלים, לפני כשנתיים)

ראש מועצת קריית ארבע אליהו ליבמן החליט לסגור את בריכת השחייה ביישוב החל מהיום (רביעי), לאחר שבג"ץ הוציא צו ביניים המורה למועצה לסגור את הבריכה, אם לא תתאפשר שחייה מעורבת במשך חלק משעות הפתיחה.

מדובר בעוד שלב בסיפור הבלתי נגמר סביב הבריכה, כשכבר לפני כשנתיים עתרו כמה מתושבי הקריה לבג"ץ, בדרישה להורות למועצה על פתיחת הבריכה לשעות שחייה מעורבות לגברים ונשים. בית המשפט החל בדיונים בעתירה, אך לנוכח הסכמת מועצת קריית ארבע לאפשר שחייה מעורבת במשך שלוש פעמים בשבוע, נתן בית המשפט תוקף להסכם שנערך בין הצדדים.

לפני כחודש הודיעה המועצה לתושבים כי היא פותחת את הבריכה ללא שעות שחייה מעורבת. התושבים שעתרו לפני שנתיים עתרו שוב לבג"ץ, שהחליט לתת צו ביניים המורה על סגירת הבריכה אם המועצה לא תקצה שעתיים ביום לשעות שחייה מעורבות, עד לדיון שיתקיים בנושא.

מחאה של תושבי קריית ארבע לאפשור שחייה מעורבת, יולי 2017. ללא, מערכת וואלה! NEWS
מחאה של תושבי קריית ארבע לאפשור שחייה מעורבת בבריכה העירונית, לפני כשנתיים/מערכת וואלה! NEWS, ללא

אתמול הוציא ראש המועצה הודעה לתושבים על החלטתו לסגור את הבריכה, והפנה אצבע מאשימה לעותרים. "לאחר תקופה ארוכה שבריכת השחייה בקריית ארבע-חברון חדלה מפעילות, ולאחר מאמצים מרובים, הצלחנו להפעילה במשך כשבועיים, בהם זכו אלפים רבים ליהנות מפעילותה של הבריכה ולהפיק ממנה את המירב לבריאותם והנאתם", כתב בהודעה לתושבים.

"בנסיבות הקיימות הבריכה תיסגר. אני אמשיך לעשות הכל על מנת לחדש את פעילותה של הבריכה", המשיך ליבמן. "פניית העותרים והתערבות בג"ץ, גם אם הייתה מתוך רצון להיטיב עם חלק מהציבור, הביאה לתוצאה הידועה מראש של סגירת הבריכה. תוצאה זו שהייתה ידועה לעותרים מראש ובאה לידי ביטוי בפרסומים מטעמם, לא הניאה אותם מלבחור בדרך מצערת זו וחבל", הוסיף ראש המועצה.

עוד בוואלה!

הקרב על הבריכה: בקריית ארבע ביטלו את הרחצה המשותפת, התושבים עתרו שוב לבג"ץ

לכתבה המלאה

לדברי אחת העותרות, ראש המועצה מפנה את האש לעברם במקום לקבל אחריות למצב, ולמרות שהם מקבלים תמיכה גדולה מחלק מהציבור, אחרים מאשימים אותם בסגירת הבריכה. "אני חושבת שזה מוכיח שהשיקול הכלכלי לא היה מעולם רלוונטי. הסיבה היחידה שהבריכה נסגרת היא שהם לא רוצים שעות מעורבות בתוך היישוב", הסבירה.

"אני חושבת שראש המועצה מסית נגד העותרים. אנחנו חוטפים הרבה אש ושולחים לנו מסרונים שהכול באשמתנו", המשיכה אחת מתושבות הקריה שהיתה מעורבת בעתירה. "לא כך אמור לעבוד ראש מועצה, הוא מפנה אצבע מאשימה אלינו במקום לקחת אחריות".

מטעם דוברות מועצת קריית ארבע-חברון נמסר בתגובה כי "ראש המועצה אוהב ומכבד כל תושב ודואג לצרכי כלל התושבים ביישוב, ללא תלות בדעותיהם. יחד עם זאת, זכותו וחובתו להביע ביקורת ציבורית על העתירה שהוגשה כנגד המועצה, במיוחד כאשר שלושה מבין העותרים משתייכים לסיעת אופוזיציה פוליטית אחת, ואף שניים מהם מכהנים כחברי מועצה".

שעות פתיחת הבריכה העירונית בקריית ארבע, בהפרדה לנשים ולגברים. אתר רשמי, מערכת וואלה!
שעות פתיחת בבריכה העירונית בקריית ארבע, בהפרדה לנשים וגברים/מערכת וואלה!, אתר רשמי

עוד נמסר מהמועצה כי "בשנת 2018 המועצה המקומית הודיעה לבג"ץ כי היא מקבלת את עמדת העותרים ותפתח את הבריכה לשעות מעורבות לתקופת ניסיון. לאחר שעשתה כן, הציבור הדתי המהווה את רוב אוכלוסיית היישוב בחר להדיר את רגליו מהבריכה וגם ביטל 200 מנויים והמועצה נאלצה לסגור בשל גירעונות כבדים כתוצאה מכך".

"המועצה המקומית לא מתיימרת לחנך את תושביה להשקפה כזו או אחרת אלא לתת שירות לכלל התושבים", הבהירו במועצה. "במציאות הקיימת, הבריכה יכולה לפעול רק באופן שבו פעלה במשך למעלה מ-30 שנים, לרווחת הציבור החילוני והדתי כאחד".

העותרים היו מודעים לתוצאות העגומות של פנייתם לבג"ץ. בדף הפייסבוק של סיעתם חלק מהעותרים אף התבטאו לא פעם בצורה חריפה נגד ראש המועצה והודיעו שהבריכה תהיה מעורבת או סגורה בבחינת "גם לי וגם לך לא יהיה. ההתבטאויות נמחקו לאחרונה עם הפנייה לבג"ץ. אל לעותרים להלין כעת על הביקורת הציבורית המופנית כלפיהם, בדבר המניעה מהציבור להשתמש בבריכה, ובכללם הגיל השלישי, ילדי הקייטנות והציבור הדתי והחילוני כאחד שאין להם עניין במחלוקת שיצרו העותרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully