וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החלטת בג"ץ: הבריכה בקריית ארבע תפריד בין גברים ונשים

תושבים בהתנחלות פנו לבית המשפט שיחייב את המועצה לפתוח בשעות מעורבות, המועצה הסכימה אך סגרה את הבריכה בטענה לגירעון. כעת, הבריכה תפתח בשעות הבוקר לשחייה נפרדת. "המצב מהווה פגיעה בציבור הזקוק לשחייה לצורכי בריאות גופנית ונפשית", הסביר את המהלך ראש המועצה

מחאה של תושבי קריית ארבע לאפשור שחייה מעורבת, יולי 2017. ללא, מערכת וואלה! NEWS
מחאת התושבים בקיץ האחרון בדרישה להשאיר את הבריכה מעורבת/מערכת וואלה! NEWS, ללא

מועצת קריית ארבע הודיעה השבוע כי תפתח מחדש את הבריכה הציבורית רק בהפרדה בין גברים לנשים, זאת על אף פסיקת בג"ץ. הבריכה נסגרה בחודש יולי, וכעת הודיעו במועצה כי בשלב זה תיפתח בשעות הבוקר בלבד, בין 6:00 ל-11:00.

תושבים מספרים כי הופתעו לגלות על ההחלטה להפעיל אותה בהפרדה, אך ראש המועצה הסביר כי המהלך נעשה על מנת "לתת מענה לציבור הזקוק לשחייה לצורכי בריאות לתקופת ניסיון". בשנה שעברה התנהל מאבק בהתנחלות, בה גרים תושבים חרדים ודתיים לצד חילונים, על מנת לאפשר להם כמה שעות של שחייה מעורבת בבריכה היחידה במועצה שפעלה בהפרדה מוחלטת. המועצה מצדה סירבה, בטענה כי מדובר בשינוי בסטטוס קוו שיוביל לפגיעה ברגשות וכי "ההשלכות הצפויות מכך עלולות להיות קשות ופוגעניות".

לקריאה נוספת:
מחבל נוטרל בניסיון פיגוע דקירה ליד קריית ארבע; אין נפגעים
סוכל פיגוע דקירה בצומת אליאס ליד קריית ארבע; המחבל נוטרל
ניסיון פיגוע דקירה סמוך לקריית ארבע; הדוקר נורה למוות

מועצת קרית ארבע הודיעה כי תפתח מחדש את הבריכה הציבורית רק בהפרדה בין גברים לנשים. צילום מסך, אתר רשמי
ההודעה על הפתיחה מחדש של הבריכה/אתר רשמי, צילום מסך

בעקבות זאת, עתרו התושבים לבג"ץ ובאפריל האחרון הודיעה המועצה כי תאפשר שעות שחייה מעורבת בבריכה הציבורית, אך ביולי הודיעה על סגירתה בנימוק של גירעונות כלכליים. תושבים טענו כי מדובר בלחצים פוליטיים מצד חרדים-לאומיים, אך במועצה אמרו כי בשל השעות המעורבות, בוטלו מינויים רבים ולכן נוצר הגירעון.

אתמול, קיבלו התושבים הודעה על הכוונה לפתוח מחדש את הבריכה. "המצב הקיים מהווה פגיעה קשה מאוד בציבור משמעותי הזקוקים לשחייה לצורכי בריאות גופנית ונפשית. לאור זאת, החלטתי לעשות הכול על מנת למצוא אפשרות לפתיחת הבריכה בשעות הבוקר לשוחים", כתב בהודעה לתושבים יו"ר המועצה, אליהו ליבמן, שנכנס לתפקיד בבחירות האחרונות.

עם זאת, ליבמן הבהיר כי ימשיך לפעול על מנת למצוא פתרון להפעלת הבריכה גם בשעות אחרות של היום. "שמעתי תושבים רבים מאוד מכל הציבורים, ולמרות זאת טרם הצלחנו להגיע לפתרון שלם".

עוד באותו נושא

אחרי המאבק על השחייה המעורבת: הבריכה בקריית ארבע נסגרה

לכתבה המלאה
בקריית ארבעה הבריכה הציבורית תפתח בהפרדה. צילום מסך, אתר רשמי
שעות הפתיחה של הבריכה המופרדת/אתר רשמי, צילום מסך

תושבת ההתנחלות שהייתה בין העותרים אמרה כי ההחלטה התקבלה ללא כל עדכון שלהם. "לא דיברו אתנו לפני, וזה הקפיץ את כל הציבור. קיבלנו הודעות של תושבים ששאלו איך זה קרה, האם נסוגנו, האם ניתן לעשות דבר כזה. אפילו עם חברי המועצה שלנו לא דיברו והם לא ידעו כלום". תושבת אחרת מחתה גם היא וכתבה בעמוד הפייסבוק של קרית ארבע: "מבצעים החלטות מעל לראשו של הציבור הממלכתי ואף אחד לא ממש סופר אותו. שוב".

בשיחה עם וואלה! NEWS, אמר ליבמן כי פנו אליו תושבים רבים בנושא ואמרו שהם צריכים את הבריכה מסיבות בריאותיות, וכי הבריכה לא תיפתח כרגע בשעות אחר הצהריים לצורכי בילוי ופנאי. "הייתה פנייה מציבור גדול שאמרו שהם רוצים שאוציא את הבריכה כרגע מהצד האידיאולוגי -דתי", אמר. "הם אמרו לי 'אנחנו רוצים את הבריכה לצורכי בריאות נטו, רוצים לשחות לבריאותנו, בריאות הגוף והנפש, אנחנו נהיים חולים מזה שהבריכה לא פתוחה'"'.

עוד הוא הוסיף כי "מה שמעניין את אלה שפנו זה שיחה עניינית ולא בילוי, אז לא מעניין אותם כרגע מי נמצא איתם ואם יש שעות גם לגברים וגם לנשים". מדבריו של ליבמן עולה כי בזמן הקרוב לא תתאפשר שחייה מעורבת והבריכה לא תיפתח מעבר לשעות הבוקר. "אם נפתח לאורך כל היום, אז נצטרך למצוא פתרון שייתן מענה לכולם וזה מורכב מאוד ולא בהכרח שיש כרגע במציאות הנוכחית פתרון שיהיה אפשר לרצות את כולם".

פרופסור אביעד הכהן, שייצג את העותרים, אמר כי "על פני הדברים פתיחת הבריכה רק לשעות נפרדות עולה כדי בזיון בית המשפט מעבר להיותה בלתי חוקית בעליל. נשקול את צעדינו בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully