וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המאבק על השחייה המעורבת: הבריכה בקריית ארבע נסגרה

תושבי קריית ארבע הצליחו לכאורה במאבקם, לאחר שבג"ץ קבע שיש להקצות שעות לשחייה מעורבת בבריכה, אולם לאחרונה קיבלו הודעה על סגירתה בשל גירעונות. התושבים טוענים כי מדובר במהלך שמוביל ראש המועצה בשל הבחירות הקרבות. המועצה: מחפשים פתרונות להפעלת הבריכה

מחאה של תושבי קריית ארבע לאפשור שחייה מעורבת, יולי 2017. ללא, מערכת וואלה! NEWS
מחאת תושבים נגד המועצה בדרישה לאפשר שחייה מעורבת, בשנה שעברה/מערכת וואלה! NEWS, ללא

תושבים בקרית ארבע קיבלו ביום שני האחרון, באמצע החופש הגדול, הודעה לפיה הבריכה במועצה תיסגר בשל גירעונות כספיים. ההודעה מגיעה כחודש וחצי אחרי שבבריכה החלו להפעיל שעות שחייה מעורבת לגברים ונשים בעקבות עתירה לבג"ץ. כמה מהתושבים טוענים כי המניע האמיתי לסגירה הוא לחצים פוליטיים לקראת הבחירות הקרבות שמופעלים מצד חרדים-לאומיים על יו"ר המועצה מלאכי לוינגר. מנגד עלו טענות כי בשל השעות המעורבות, בוטלו מינויים רבים ולכן נוצר הגירעון.

בשנה האחרונה התנהל מאבק בהתנחלות, בה גרים תושבים חרדים ודתיים לצד חילונים, על מנת לאפשר להם כמה שעות של שחייה מעורבת בבריכה היחידה במועצה שפעלה בהפרדה מוחלטת. המועצה מצדה סירבה, בטענה כי מדובר בשינוי בסטטוס קוו שיוביל לפגיעה ברגשות וכי "ההשלכות הצפויות מכך עלולות להיות קשות ופוגעניות". בעקבות זאת, עתרו התושבים לבג"ץ. באפריל האחרון הודיעה המועצה כי תאפשר שעות שחייה מעורבת בבריכה הציבורית והמהלך יצא לדרך בחודש שעבר.

שעות פתיחת הבריכה העירונית בקריית ארבע, בהפרדה לנשים ולגברים. אתר רשמי, מערכת וואלה!
שעות הפעילות בבריכה בקריית ארבע כפי שפורסמו באתר המועצה/מערכת וואלה!, אתר רשמי

עם זאת, הדבר עורר מחאה, שבמסגרתה פורסם בין היתר באתר "סרוגים" מכתב של הרב הראשי יצחק יוסף לראש המועצה מלאכי לוינגר, בו ציין כי מדובר "בדבר חמור המחלל את קדושתה של קרית ארבע". עוד כתב יוסף כי "הנכון הוא שתעשה הסברה בקרב התושבים ולהסביר להם כי הדבר אסור מבחינה הלכתית וגם מבחינה מוסרית. ואין אפוטרופוס לעריות. וגם מי שאינו שומר תורה ומצוות צריך להבין שדבר זה יכול לגרום לבעיות רבות מבחינה מוסרית".

עוד באותו נושא

"גילוי עריות": מאבק השחייה המעורבת בקרית ארבע הגיע לבג"ץ

לכתבה המלאה

"סוגרים כי יש בחירות"

"סוגרים כי יש בחירות בעוד שלושה חודשים ולא רוצים את השעות המעורבות"

הבריכה הופעלה עד כה על ידי מרכז קהילתי קריית ארבע, הכפוף למועצה ולחברה למתנ"סים. בהודעה שנשלחה למנויים במהלך השבוע נכתב כי "בהתאם להחלטת המתנ"ס ובעקבות קשיים כספיים, אנו מודיעים על סגירת הבריכה לפעילות החל ממחר... האחריות על המשך הפעלת הבריכה עוברת לידי המועצה".

"היו לנו כמה וכמה אירועים גדולים בשעות המעורבות, הבריכה לא הייתה מלאה ככה 30 שנה", טען יאיר תדמור, שהיה אחד מהעותרים. "אבל את זה לא מציגים". לדבריו, הקשיים הכספיים נובעים מכך שהבריכה הופעלה גם בחודשי החורף כשזה לא כלכלי. "הם מייחסים את הגירעונות לשעות ומציגים חצי תמונה". הוא הוסיף כי אמנם היו עשרות שביטלו את מנויים, אך היו גם עשרות חדשים שרכשו. "סוגרים כי יש בחירות בעוד שלושה חודשים ולא רוצים את השעות המעורבות. ראש המועצה התחיל לספוג אש ונוצר קרע ביישוב. הוא יוצא מנקודת הנחה שהציבור החילוני בכיס שלו, כי המועמד שמתמודד מולו יותר חרד"לי. אז הוא חושב שהוא יכול לדרוך על השאר ולא להתייחס אליהם".

"זה הפתיע את כולנו. לא ידענו על זה מראש", ציינה תושבת ההתנחלות שהייתה גם בין העותרים. לדבריה, לראש המועצה ניתנו עשרה ימים לפתור את הנושא, אך הוא לא קיבל החלטה והמתנ"ס הודיע על סגירת הבריכה. היא אף הסבירה כי הנימוק הכלכלי הוא "סתם תירוץ עלוב לסגור, תרגיל. משתמשים בתירוץ של הפסדים כלכליים אבל שום דבר לא השתנה משנים קודמות. המועצה צריכה להיות שותפה בהוצאות הבריכה".

"אני מאמינה שיהיה לזה פתרון בסוף. אני חושבת שהלחץ שיופעל על ראש המועצה מכלל התושבים, כי גם הדתיים לא מעוניינים שלא תהיה בריכה בכלל, מאמינה שזה משהו שישתנה. שזו פרובוקציה", אמרה התושבת. "יש כעת המון תסכול על ראש המועצה וכעס על ההחלטה הזו, או יותר נכון על חוסר ההחלטה הזו".

מהמועצה נמסר בתגובה כי האחריות עברה לידיה בשל גרעונות, וכעת מחפשים אחר פתרון כדי להחזיר אותה לפעילות. לא נמסרה התייחסות לגבי הטענות שמדובר בצעד הנובע משיקולים פוליטיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully