וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה החליטה: האזור המוגבל בטבריה יצומצם לשלושה רחובות

24.6.2020 / 18:46

לאחר שהבוקר החלו הגבלות בכמה שכונות בטבריה ובאלעד בעקבות הזינוק בתחלואה בימים האחרונים, החליטה הממשלה לצמצם את הגבלת התנועה בעיר הצפונית לשלושה רחובות בלבד. הרחובות שיוגבלו הם שפע חיים, דוד אלעזר וזלמן שזר

בווידאו: הודעת ראש הממשלטה על הטלת סגר על שכונות בטבריה ובאלעד/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

הממשלה החליטה היום (רביעי) לצמצם את האזור המוגבל בעיר טבריה לשלושה רחובות בלבד - שפע חיים, דוד אלעזר וזלמן שזר. ההחלטה נכנסת לתוקפה כעת, והנחיות מסודרות בנושא ייצאו בקרוב. זאת לאחר שסגר חלקי הוטל הבוקר בשעה 08:00 על כמה משכונות העיר.

יו"ר הוועדה הממונה בטבריה שמעון (מוני) מעתוק אמר כי הוא שמח שהממשלה קיבלה את בקשתו לצמצום האזור המוגבל לשלושת הרחובות הרלוונטיים. "העירייה תמשיך לעשות כל מאמץ להילחם בעליית התחלואה בעיר, ובהזדמנות זו אנו מבקשים מהתושבים לשתף פעולה עם הנחיות משרד הבריאות ולשמור על עטיית מסכה, שמירת מרחק והיגיינת ידיים", מסר מעתוק.

מעיריית טבריה נמסר לתושבים כי "האזור צומצם לאחר פניית העירייה לממשלת ישראל, שבהחלטתה המקורית הכניסה שכונות רבות אל האזור המוגבל. אנו מחויבים להחלטות הממשלה ולהנחיות המתקבלות למען בריאותכם". בעירייה הוסיפו כי "אנו מודעים לאי הוודאות ששררה בנוגע להנחיות, ובמסמך זה אנו מעוניינים לעשות סדר כמה שניתן, ולהנחות בצורה ברורה כיצד לנהוג במצב הקיים".

סגר באלעד, 24.6.2020. ראובן קסטרו
"האזור המוגבל" צומצם לשלושה רחובות בלבד. אכיפת הסגר, הבוקר/ראובן קסטרו

ההחלטה על הסגר בכמה משכונות טבריה ואלעד התקבלה בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה, שנראתה בערים אלו באופן יותר משמעותי מבאזורים אחרים. בהמשך היום אף תעלה לדיון האפשרות להכריז על יישובים נוספים כ"אזורים מוגבלים".

על פי ההחלטה שאושרה בוועדת השרים אמש, השטח המוניציפלי של העיר אלעד והשכונות הבאות בטבריה הוכרזו כ"אזורים מוגבלים": רמת טבריה ב', רמת טבריה ג', שכונת 200, שכונת טבריה עילית ושכונת בן גוריון. מצב זה אמור היה להימשך עד יום רביעי הבא, 1 ביולי בשעה 08:00 בבוקר. ההגבלות שעליהן הוחלט באלעד יישארו עד לתאריך המקורי.

באזורים המוגבלים נאסרה הכניסה אל האזור והיציאה ממנו, למעט במקרים חריגים כמו יציאה לקבלת טיפול רפואי, הליך משפטי או הלוויה, או לצרכי עבודה ולימודים.

עוד בוואלה!

פיקוח על יציאה ואכיפה מוגברת: הגבלות הקורונה באלעד ובטבריה נכנסו לתוקף

לכתבה המלאה

לפי נתוני משרד הבריאות, 459 בני אדם אובחנו כחולים בנגיף הקורונה ביממה האחרונה. בכך, עלה מניין המאובחנים ל-21,469, מתוכם 5,299 חולים מאומתים ו-27 מונשמים. כמו כן, מהנתונים עולה כי מניין המתים מהנגיף עלה ל-308.

לפי נתוני משרד הבריאות, בשלושת הימים האחרונים התגלו ארבעה נדבקים בקורונה בטבריה, בה מספר המאובחנים הכולל הוא 220. באלעד אובחנו 467 נדבקים בקורונה, מהם 19 בשלושת הימים האחרונים.

צמצום ההגבלות בטבריה מגיע לאחר ביקורת רבה שמתחו במהלך היום בכירים במפלגות החרדיות ואישי ציבור חרדים. יו"ר יהדות התורה, השר יעקב ליצמן, קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו שעומד בראשות הוועדה ולשר הבריאות יולי אדלשטיין לשקול מחדש את ההחלטה. "כפי שאמרתי בעת שהייתי בתפקיד שר הבריאות, אין לקבל החלטה להגבלות תנועה על בסיס אופי האוכלוסייה, אלא על פי שיקולים מקצועיים בלבד", אמר ליצמן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העיר טבריה במהלך הסגר, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"על פניו, ההחלטה לסגר הינה מגזרית ואינה נכונה", הבהיר שר הבריאות לשעבר. ליצמן קרא לסגור את גני הילדים "בעת הזו" לאור ההדבקה הגבוהה בריכוזים מסוימים.

לדבריו של ליצמן הצטרף גם סגן שר החינוך מאיר פרוש. האחרון שוחח עם אדלשטיין ואמר לו כי ההחלטה נובעת מ"מדיניות שגויה". בשיחה הוא "הלין בפניו על חוסר המידתיות בסגר שהוטל על כ-60 אלף תושבי אלעד", בעוד שלדבריו "היה ניתן לאתר את הרחובות בהם ישנם רק עשרות בודדות של חולים". פרוש ביקש מאדלשטיין להיערך שוב ולקבל החלטה מחודשת.

גם יו"ר ועדת הכספים משה גפני אמר ברשת ב' כי "הכי קל לסגור את החרדים. זה לא בסדר. הלוואי שבכל המקומות בארץ היו שומרים כמו בשכונות החרדיות. המציאות הזו גורמת נזק בל יתואר, תהליך של ייצור סטיגמה על ציבור שתמיד אפשר לזהות אותו חיצונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully