וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החלטה מגזרית": במפלגות החרדיות זועמים על הטלת המגבלות באלעד וטבריה

24.6.2020 / 18:02

בכירי מפלגת יהדות התורה מתחו ביקורת על החלטת ועדת השרים לקביעת "אזור מוגבל" להכריז אמש על העיר החרדית ושכונה חרדית בטבריה, בטענה כי השיקולים להחלטה היו לא מידתיים ואינם מקצועיים. "אין לקבל החלטה על בסיס אופי האוכלוסיה", טען ליצמן

בווידאו: הודעת ראש הממשלטה על הטלת סגר על שכונות בטבריה ובאלעד/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

בכירים במפלגות החרדיות ואישי ציבור חרדים מתחו היום (רביעי) ביקורת קשה על החלטת ועדת השרים לקביעת "אזור מוגבל" להכריז אמש על העיר אלעד ושכונות בעיר טבריה, בהן שכונה חרדית אחת, כאזורים מוגבלים לתנועה. יו"ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן קרא לנתניהו שעומד בראשות הוועדה ולשר הבריאות יולי אדלשטיין לשקול מחדש את ההחלטה.

"כפי שאמרתי בעת שהייתי בתפקיד שר הבריאות, אין לקבל החלטה להגבלות תנועה על בסיס אופי האוכלוסייה, אלא על פי שיקולים מקצועיים בלבד", אמר ליצמן. "על פניו ההחלטה לסגר, הינה מגזרית ואינה נכונה". ליצמן קרא לסגור את גני הילדים "בעת הזו" לאור ההדבקה הגבוהה בריכוזים מסוימים.

סגר באלעד, 24.6.2020. ראובן קסטרו
תושבי אלעד תחת סגר, היום/ראובן קסטרו

לדבריו של ליצמן הצטרף גם סגן שר החינוך מאיר פרוש. האחרון שוחח עם אדלשטיין ואמר לו כי ההחלטה נובעת מ"מדיניות שגויה". בשיחה הוא "הלין בפניו על חוסר המידתיות בסגר שהוטל על אלעד עם כשישים אלף תושבים", בעוד שלדבריו "היה ניתן לאתר את הרחובות בהם ישנם רק עשרות בודדות של חולים". פרוש ביקש מאדלשטיין להיערך שוב ולקבל החלטה מחודשת.

גם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר ברשת ב' כי "הכי קל לסגור את החרדים. זה לא בסדר. הלוואי בכל המקומות בארץ היו שומרים כמו בשכונות החרדיות. המציאות הזו גורמת נזק בל יתואר, תהליך של ייצור סטיגמה על ציבור שתמיד אפשר לזהות אותו חיצונית".

עוד בוואלה!

סגר הוטל על אלעד ושכונות בטבריה; 459 אובחנו בקורונה ביממה

לכתבה המלאה
יולי אדלשטיין בישיבת הממשלה, 21 ביוני 2020. מארק ישראל סלם, פול צלמים
אדלשטיין/פול צלמים, מארק ישראל סלם

ההחלטה לקבוע "אזור מוגבל" על העיר אלעד התקבלה לאחר שבשבוע האחרון נמשכה העלייה התלולה במספר החולים בעיר. במהלך השבוע האחרון זוהו 48 חולים חדשים, זאת למרות שהיו מעט מאוד בדיקות בעיר בימים שבת וראשון. במהלך השבוע, בוצעו 836 בדיקות לתושבי העיר. שיעור הבדיקות החיוביות מצוי במגמה עלייה והוא עמד השבוע על 7.5%. כ-96% מהחולים החדשים הם מתחת לגיל 50.

בשבוע האחרון החל שר הבריאות יולי אדלשטיין בסבב ביקורים בבתיהם של מנהיגים רוחניים בכירים במגזר החרדי, בניסיון לעדכן אותם על ההתפשטות של נגיף הקורונה, ובקריאה להקפיד על ההנחיות. אתמול ביקר אדלשטיין בביתו של רבי ישראל הגר, האדמו"ר מוויז'ניץ בבני ברק. הבוקר, לאחר ביקורו, יצאה הוראה רשמית של האדמו"ר לחסידיו להקפיד על ההנחיות.

סגר באלעד, 24.6.2020. ראובן קסטרו
תושבי אלעד תחת סגר, היום/ראובן קסטרו

אדלשטיין צייץ היום בטוויטר לאחר המפגש כי הוא "מקווה שמנהיגי הציבור החרדי כולם יצטרפו אל משרד הבריאות במאמצי ההסברה". לדבריו, "אחוזי ההידבקות עולים וכולנו מאוחדים במטרה אחת - הצלת חיים". אדלשטיין שיבח את המפגש עם האדמו"ר, וציין כי מצא "אוזן קשבת ודאגה כנה לשלום ובריאות הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully