וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגר הוטל על אלעד ושכונות בטבריה; 459 אובחנו בקורונה ביממה

ועדת השרים החליטה להגדיר כמה שכונות הנחשבות למוקדי תחלואה כ"אזורים מוגבלים", שבהם יתבצע פיקוח על כניסת ויציאת תושבים ותוגבר אכיפת התקנות. נתניהו: "מחר נידרש ליישובים אחרים ונודיע בהתאם על החלטותינו". משרד הבריאות הודיע על עלייה נוספת במאובחנים בנגיף

בווידאו: הודעת ראש הממשלטה על הטלת סגר על שכונות בטבריה ובאלעד/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

ועדת השרים החליטה היום (שלישי) להטיל סגר של שבוע על כמה שכונות בטבריה ועל העיר אלעד. זאת, על רקע העלייה בתחלואה שנרשמה בשבועות האחרונים. בשכונות אלה, שהוגדרו כ"אזורים מוגבלים", יופעל פיקוח על יציאת וכניסת תושבים, ותתקיים אכיפה מוגברת של תקנות הקורונה.

לפי החלטת הוועדה, השטח המוניציפאלי של העיר אלעד והשכונות הבאות בטבריה הוכרזו כאזורים מוגבלים: רמת טבריה ב', רמת טבריה ג', שכונת 200, שכונת טבריה עילית ושכונת בן גוריון. ההכרזה תימשך עד יום רביעי, 1 ביולי, בשעה 8:00. בדיון עלתה האפשרות להטיל סגר גם בשכונות בבת ים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתום הדיון כי ההחלטה להטיל מגבלות על אזורים אלה התקבלה בהמלצת משרד הבריאות. "אנחנו מחר בבוקר נבדוק גם יישובים אחרים", הוסיף. "הדרך הבטוחה ביותר לעצור את המגפה זה שכל אזרחי ישראל יעטו מסכות וישמרו על מרחק. בכל מקרה אנחנו מחר נידרש ליישובים אחרים ונודיע בהתאם את ההחלטות שלנו".

אכיפת תקנות החירום ביפו 23 ביוני 2020. נתי שוחט, פלאש 90, פלאש 90
אכיפת התקנות על ידי המשטרה ביפו/פלאש 90, נתי שוחט, פלאש 90

המגבלות על שכונות אלה הוטלו לאחר התייעצות שקיים נתניהו עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה וראש המל"ל (המטה לביטחון לאומי) מאיר בן שבת. אדלשטיין הצהיר היום כי "יש כמה מוקדים שהם כרגע כתומים ויכול להיות שבמהלך היום נודיע על אזורים מוגבלים. אני מקווה שהתושבים שם יקבלו את זה בהבנה. לא נגיע בשלב זה לסגר מוחלט".

במהלך ההתייעצות של נתניהו עם השרים וראש המל"ל, סוכם גם כי אם קצב התחלואה יימשך, תוקדם הבאת השימוש באיכוני שב"כ לשולחן הממשלה לפני יום ראשון. בימים האחרונים כמה שרים, בהם אדלשטיין ושר האנרגיה יובל שטייניץ העומד בראש הצוות לבחינת פעילות שב"כ, הביעו תמיכה בקידום החוק המאפשר את חידוש האיכונים הסלולריים.

לפי נתוני משרד הבריאות, 459 בני אדם אובחנו כנדבקים בנגיף הקורונה ביממה האחרונה. בכך, עלה מניין המאובחנים ל-21,469, מתוכם 5,299 חולים פעילים ו-27 מונשמים. כמו כן, מהנתונים עולה כי מניין המתים מהנגיף עלה ל-308. העלייה בתחלואה הורגשה בין היתר גם במערכת החינוך, שבה אובחנו 794 נדבקים, ובעקבות זאת נסגרו 215 בתי ספר וגני ילדים.

מעבדת בדיקות הקורונה שהקימה חברת MyHeritage בית קודאק, פתח תקווה, 21 ביוני 2020. אלעד מלכה
459 נדבקים ביממה. מעבדה לבדיקת קורונה בפתח תקווה/אלעד מלכה

לפי נתוני משרד הבריאות, בשלושת הימים האחרונים התגלו ארבעה נדבקים בקורונה בטבריה, בה עומד מספר המאובחנים הכולל על 220 נדבקים. באלעד, שעליה הוטל כאמור סגר, אובחנו 467 נדבקים בקורונה, מהם 19 בשלושת הימים האחרונים.

בתל אביב, שבה 1,147 מאובחנים בסך הכול, נמצאו 48 נדבקים בימים האחרונים, ולעומתה 90 מאובחנים חדשים בירושלים העלו את מספר החולים בבירה ל-4,301. עוד עולה מהנתונים הנוגעים לשלושת הימים האחרונים כי 90 נדבקים התגלו בבית שמש, 52 באום אל-פחם ו-40 בבת ים.

עוד לפני הדיון בוועדת השרים, ועדת החוקה של הכנסת התכנסה כדי לדון ב"חוק הקורונה", שנועד להסמיך את הממשלה להתמודדות עם התפשטות המגיפה. החוק אמור להחליף תקנות לשעת חירום רבות, המטילים מגבלות במגוון תחומי החיים בחקיקה, למשך עשרת החודשים הקרובים. הוא כולל בין היתר את ההכרזה על מצב חירום בשל הקורונה ואת סמכות הכנסת לבטלה, את תקנות הגבלת הפעילות, תקנות הגבלת מספר העובדים, תקנות אזור מוגבל ואת תקנות שעת חירום המגדירות את העבירות בגין הפרת הוראות ואת הקנסות שבצדן.

נוכח הנסיבות שנוצרו עם פקיעת התקנות שהתקינה הממשלה להתמודדות עם הקורונה בתום שלושה חודשים, האריכה הכנסת בימים האחרונים את התקנות לשעת חירום לכמה שבועות, שבמהלכם אמורה ועדת החוקה להשלים את "חוק הסמכויות".

אתמול אישר קבינט הקורונה צעדים נוספים כדי להאט את קצב התחלואה בקורונה ולמנוע הידרדרות לתרחישים שאינם רצויים. השרים החליטו על הגברת האכיפה ברשויות המקומיות, כולל האפשרות שהעירייה תסגור עסקים שיפרו הנחיות. השרים קבעו כי הקנס על אי-עטיית מסיכה יעלה מ-200 ל-500 שקלים.

(עדכון ראשון: 19:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully