וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: 377 מאובחנים חדשים בקורונה ביממה האחרונה

מספר החולים המאומתים עלה ל-5,127 בהם 27 חולים מונשמים בבתי החולים. מניתוח מרכז המידע למאבק בקורונה עולה כי מספר המאובחנים בבת ים בשבועות האחרונים דומה מאוד לתחלואה שהייתה בחודשים מרץ-אפריל, בשיא ההדבקה של המגיפה בישראל

דוברות משטרת ישראל

מספר המאובחנים החדשים בקורונה עלה ב-377 במהלך היממה האחרונה - כך עולה היום (שלישי) מנתוני משרד הבריאות. עד כה אובחנו בישראל 21,246 בני אדם, בהם 5,127 חולים מאומתים. 27 מהחולים מונשמים בבתי החולים, ועד כה מתו 307 בני אדם לאחר שנדבקו בנגיף.

מניתוח ההתפשטות המחודשת של מגיפת הקורונה בבת ים, שפורסם בדוח מרכז המידע וידע למאבק בקורונה, עולה כי מספר המאובחנים בעיר בשבועות האחרונים דומה מאוד לתחלואה שהייתה בחודשים מרץ-אפריל, שיא ההדבקה במגיפה. מקרה חריג מאוד בהשוואה למתרחש בשאר הערים בארץ. החל מ-1 ביוני אותרו 117 חולים חדשים בבת ים וישנם 137 חולים פעילים בעיר.

בת ים מאופיינת בשיעור גבוה של אוכלוסייה מבוגרת, דבר שמגביר את הסיכון לתחלואה קשה נוספת. על פי הדוח, האחוז הגבוה של בני ה-70 ומעלה עלול להוביל תוך כמה ימים לשיעור גבוה של חולים במצב קשה.

מעבדת בדיקות הקורונה שהקימה חברת MyHeritage בית קודאק, פתח תקווה, 21 ביוני 2020. אלעד מלכה
בדיקות לאיתור קורונה בפתח תקווה, השבוע/אלעד מלכה

בנוסף, מרכז המידע פרסם נתונים על אודות התחלואה החדשה בטבריה, המרוכזת בעיקר בשכונות החרדיות. על פי הניתוח, התחלואה מתרכזת בשתי קהילות מרכזיות, ומהחקירה האפידמיולוגית עולה כי מחצית מההדבקות שמקום התרחשותן ידוע התרחשו במוסדות לימוד חרדיים.

לאור נתוני התחלואה, כותבי הדוח המליצו לבצע הסברה ייעודית המותאמת גם למגזר החרדי, הגברת האכיפה של נהלי הבידוד וההתנהלות במרחב הציבורי, עמידה בכללי "התו הסגול", והקפדה על ריחוק
חברתי ופינוי החולים והמבודדים למלוניות.

מעבדת בדיקות הקורונה שהקימה חברת MyHeritage בית קודאק, פתח תקווה, 21 ביוני 2020. אלעד מלכה
עלייה בתחלואה בבת ים ובטבריה. עובדי מעבדה לבדיקות קורונה/אלעד מלכה

מנתוני משרד החינוך עולה כי 789 תלמידים ועובדי הוראה נמצאו חיוביים לקורונה - עלייה של 40 מאז אתמול. בעקבות התחלואה, 216 בתי ספר וגני ילדים נסגרו ו-21,969 תלמידים ואנשי צוות נמצאים בבידוד מניעתי.

האכיפה מתוגברת, הקנס עולה

במטרה להאט את קצב התחלואה בקורונה, אישר אתמול קבינט הקורונה כמה צעדים נוספים. השרים החליטו על הגברת האכיפה ברשויות המקומיות, כולל האפשרות שהעירייה תסגור עסקים שיפרו הנחיות. השרים קבעו כי הקנס על אי-עטיית מסיכה יעלה מ-200 ל-500 שקלים. ההחלטה על חידוש איכוני שב"כ תובא להצבעה בישיבת ממשלה ביום ראשון.

בנוסף חברי הקבינט, קיבלו את הצעת משרד הבריאות, האוצר והביטחון לקביעת תרחיש הייחוס, לפיו יש להיערך לתוספת של 2,000 מונשמים מקורונה ול-2,000 מונשמים נוספים ממחלות אחרות. הגדרה זו תנחה את הממשלה על ההיערכות וההצטיידות של מערכת הבריאות, תבטא את יכולת ספיקת המערכת ולא תחזית חולים.

עוד הוחלט כי תוקם מנהלת אכיפה ארצית במשרד לביטחון הפנים, שתפקידה להכווין ולתאם בין כלל רשויות האכיפה. במקביל, בכל יישוב שבו מזוהה עלייה בתחלואה תיבדק הכרזה על אזור מוגבל.

(עדכון ראשון: 11:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully