וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטבריה זועמים על הסגר: "ביבי וגנץ הנחיתו מכת מוות על העיר"

24.6.2020 / 10:19

חמש שכונות בעיר הוכרזו "אזורים מוגבלים" למשך שבוע, אף שלטענת העירייה פריסת החולים מצומצמת בהרבה והנתונים אינם מדויקים. יו"ר הוועדה הממונה הודיע כי יפעל מול הגורמים השונים לשינוי ההחלטה, וחבר מועצה לשעבר תקף: "החלטה הזויה, למה אין סגר על דרום תל אביב?"

בווידאו: הודעת ראש הממשלטה על הטלת סגר על שכונות בטבריה ובאלעד/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

לאחר כניסת הסגר לתוקף, תושבים בטבריה יצאו היום (רביעי) נגד ההחלטה, שלדבריהם אינה עולה בקנה אחד עם נתוני התחלואה ופוגעת בעיר שגם כך מתמודדת עם משבר. מוני מעתוק, יו"ר הוועדה הממונה בעיר, העלה אף הוא כמה טענות. ראשית, מספר החולים שיש בידיו, נוכח מעקב של העירייה, מעלה כי קיים פער מנתוני משרד הבריאות: בעירייה ידוע על 50 חולים, בעוד שמשרד הבריאות מדווח על 60 חולים. מקרב 50 החולים המוכרים לעירייה, 13 נמצאים במלוניות.

לטענת מעתוק, יש בעיה בדיוק הנתונים שמצויים בידי משרד הבריאות, שנובעת לטענתו מחוסר הסנכרון בין קופות החולים לבין משרד הבריאות. כמו כן, הטענה המרכזית של מעתוק היא לגבי היקף הסגר שנקבע. על פי המידע שיש בידי העיריה 41 מהחולים הם משלושה רחובות בשיכון ד': שפע חיים, דוד אלעזר וזלמן שז"ר. למרות זאת, היקף הסגר עליו הוכרז מקיף שטח גדול בהרבה בשכונות טבריה עילית.

סגר בטבריה רחוב שפע חיים בשיכון ד' 4.6.2020. חיים חצב, אתר רשמי
"מכת מוות על העיר". רחוב שפע חיים בשיכון ד' בטבריה/אתר רשמי, חיים חצב

הסגר נכנס לתוקפו מהשעה 8:00 הבוקר, אך תושבים בשכונה אמרו כי עדיין לא הבחינו במחסומים, ומסרו כי התחבורה הציבורית פועלת בשכונות שתחת סגר. כך למשל קו 5 של סופרבוס נצפה היום נוסע ברחוב שז"ר, למרות ההכרזה על עצירת התחבורה הציבורית לשכונות שבסגר.

מוקדם יותר, הודיע מעתוק על התנגדותו להחלטה, ואמר כי הוא נמצא בקשר עם גורמים רבים, "תוך השתדלות לעשות כל שלאל ידי בכדי שהוראת הממשלה תבוטל, או לכל הפחות תצומצם באופן משמעותי, שכן המרחב שהוגדר כמוגבל בתוכה אינו תואם את מפת פריסת התחלואה בעיר והפגיעה בכם התושבים אינה מוצדקת".

עוד בוואלה!

למרות הסיוע, הדרך להצלת התיירות בטבריה עוד ארוכה: "העיר בקטסטרופה"

לכתבה המלאה

רפאל טרבלסי, חבר מועצת העיר עד לפני שנה, השתמש במילים חריפות יותר. "ממשלת ביבי-גנץ הנחיתה על טבריה מכת מוות", הוא האשים, והוסיף כי "ההחלטה על הסגר הנרחב היא החלטה הזויה שמנותקת מהמציאות ומהנתונים. יש יישובים ושכונות עם הרבה יותר חולים ושם לא הוטל סגר. למה אין סגר על דרום תל אביב למשל?".

סגר בשכונות טבריה, 24.6.2020. דוברות משטרת ישראל
שבעה מחסומים יוקמו בדרכי הגישה. ההיערכות במשטרה לסגר/דוברות משטרת ישראל

טרבלסי הסביר כי החולים הראשונים בגל הנוכחי הם משכונת קריית צאנז, שבה הוחלט על סגירת מוסדות החינוך כבר לפני שבועיים. "למה לא מנהלים את זה בחוכמה? פועלים כאן בחוסר היגיון", טען. "הציבור יאבד את האמון במערכת וההשלכות של זה יהיו שיותר לא יקשיבו לממסד והיציאה מהמשבר תהיה איטית יותר".

לדבריו, "רק בימים האחרונים כלכלת העיר התחילה להראות תחילה של סימני התאוששות. סוחרים התחילו רק להרים את הראש מעל המים. המצב בעיר קשה מאוד. רק שבעה מתוך 43 בתי מלון עובדים. הם היו מלאים בסוף השבוע האחרון. עכשיו, נוכח ההודעה על סגר בשכונות של טבריה עילית, הרחוקות מאד מבתי המלון, החלו גל ביטולים. הממשלה הודיעה על סיוע של 52 מיליון שקלים ומצד שני הנחיתה עלינו אמש מכת מוות".

חיים חצב, תושב העיר ומספר סיפורי טבריה אמר שבסוף השבוע הוזמן לערוך טיול שורשים למשפחה מהמרכז ששורשיה בטבריה. "המשפחה התקשרה הבוקר מודאגת ושאלה האם זה בטוח להגיע לעיר והאם כדאי להסתכן. הסברתי שהתחלואה בעיר העילית ואין סיכוי שחרדים ילכו לעיר התחתית ולמוקדי הבילוי".

מהמשטרה נמסר כי החל מכניסת הסגר לתוקף, השכונות הבאות בעיר טבריה הוכרזו כ"אזורים מוגבלים": רמת טבריה ב', רמת טבריה ג', שכונת 200, שכונת טבריה עילית ושכונת בן גוריון. תנועת הנכנסים והיוצאים מהשכונות תוגבל על מנת למנוע התפשטות הנגיף. בתוך השכונות אסורה התקהלות של יותר מ-50 איש, ויש לפעול בהתאם להנחיות לריחוק חברתי של משרד הבריאות, ובכלל זה עטיית מסכה בשטחים ציבוריים.

על מנת לאכוף את הגבלות התנועה, יוקמו שבעה מחסומים בדרכי הגישה לשכונות. המחסומים יאוישו בשוטרי משטרת ישראל, שימנעו תנועה לא הכרחית. בנוסף לכך, יפעלו שוטרי משטרת ישראל בכוחות מתוגברים בתוך תחומי השכונות, על מנת לסייע לתושבים ולאכוף את ההנחיות ולהבטיח את בריאות התושבים ולמנוע את התפשטות הנגיף.

סגר בשכונות טבריה, 24.6.2020. דוברות משטרת ישראל
שוטרים בטבריה, היום/דוברות משטרת ישראל

התקנות לשעת חירום שנקבעו על ידי הממשלה מפרטות נסיבות שבהן ניתן לצאת מהשכונות ולהיכנס אליהן. עוד נקבע כי ניתן לצאת ולהיכנס למטרות אחרות לאחר קבלת אישור מרח"ל (רשות חרום לאומית) בטלפון 104.

במסגרת ההכרזה על "אזור מוגבל", התושבים נדרשים להישמע לשוטרים ולהקפיד על קיום ההנחיות לריחוק חברתי, להימנע ממגע ולשמור מרחק זה מזה, יש להימנע מכל התקהלות ולהקפיד על עטיית מסכות במרחב הציבורי. לשוטרי משטרת ישראל הוקנו סמכויות מיוחדות לאכיפה, בהן: דרישת אזרח להזדהות ומסירת מסמכים, מתן קנסות, עיכוב אזרחים וכלי רכב, והפעלת כוח סביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully