וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח אמ"ן על התחלואה בקורונה: "להרחיב את המגבלות לבני ברק ולערערה"

24.6.2020 / 11:31

מרכז המידע למאבק בנגיף פירט שורת מוקדי תחלואה ברחבי הארץ, בהם טבריה ואלעד שהוכרזו כאזורים מוגבלים. באגף המודיעין קראו ל"מענה נחוש" בערים כמו מודיעין עילית, ביתר עילית ובית שמש. גם בבאקה אל-גרבייה ובג'ת עולה חשש להתפרצות. ביממה האחרונה: 420 מאובחנים חדשים

בווידאו: הודעת ראש הממשלטה על הטלת סגר על שכונות בטבריה ובאלעד/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

מרכז המידע והידע למאבק בקורונה שבאגף המודיעין (אמ"ן) פרסם היום (רביעי) את תמונת מצב התחלואה, ממנה עולה כי חלה עלייה במספר המאובחנים בשורת יישובים ברחבי הארץ, בין היתר בערים חרדיות. מנתוני מרכז המידע עולה כי מספר החולים הפעילים בקורונה בישראל, נכון לחצות, עומד על 5,408, בעוד שמספר הבדיקות היומי עומד על 18,396 ומספר הבדיקות המצטבר - על 814,196.

הדוח מציין את הערים טבריה, אלעד ובני ברק וכן את היישוב ערערה שבנגב בין מוקדי התחלואה הפעילים בימים האחרונים, שלדבריו דורשים "הסברה, בדיקות, ואכיפת בידוד". כמו כן, היישובים הבאים מצוינים כמוקדים פעילים הדורשים הגדלה של מספר הבדיקות: אום אל-פחם, תל אביב-יפו, ירושלים, ביתר עלית, קריית גת וחורה.

לפי הנתונים, בבני ברק 439 חולים פעילים, מתוכם 170 אובחנו בשבוע האחרון; ירושלים עם 615 חולים, מתוכם 194 אובחנו בשבוע האחרון; ותל אביב עם 562 חולים, מתוכם אובחנו 134 בימים האחרונים.

מעבדת בדיקות הקורונה שהקימה חברת MyHeritage בית קודאק, פתח תקווה, 21 ביוני 2020. אלעד מלכה
מספר הבדיקות היומי - 18,396. מעבדת הקורונה של MyHeritage בפתח תקווה/אלעד מלכה

מבחינת יחס החולים לאחוז האוכלוסייה, ערערה מובילה עם יחס של 87 חולים לעשרת אלפים תושבים. בקצב גידול יומי, ניצבת בראש הרשימה רהט עם עלייה של 120% בחולים בחמשת הימים האחרונים, וכפר סבא שבה חלה עלייה של 85% בחולים בשבעת הימים האחרונים.

ביישובים עם פחות מ-20 חולים, מצוינת בין היתר להבים, בה 19 חולים (מתוכם 14 בשבוע האחרון). במבשרת ציון חל גידול משמעותי בימים האחרונים - 75% לחמישה ימים ו-100% לשבעה ימים בהתאמה.

עוד בוואלה!

פיקוח על יציאה ואכיפה מוגברת: הגבלות הקורונה באלעד ובטבריה נכנסו לתוקף

לכתבה המלאה

הדוח מתפרסם לאחר הסגר החלקי שנכנס היום לתוקף ב-08:00 למשך שבוע בעיר אלעד ובשכונות הבאות בטבריה: רמת טבריה ב', רמת טבריה ג', שכונת 200, שכונת טבריה עילית ושכונת בן גוריון. בהמשך היום תעלה לדיון האפשרות להכריז על יישובים נוספים כ"אזורים מוגבלים", שבהם חלות הגבלות על כניסת ויציאת התושבים ומתקיימת אכיפה מוגברת.

דוחות מרכז המידע והידע מופקים מדי יום בידי אגף המודיעין בצה"ל על בסיס נתוני התחלואה של משרד הבריאות. המסמכים נעשים לבקשת משרד הבריאות, אולם לדברי המנכ"ל פרופ' חזי לוי, המלצותיהם נשקלות לצד אחרים. חרף העובדה שמדובר במסמך רשמי הוא אינו מתפרסם על ידי משרד הבריאות או צה"ל, ומודלף לתקשורת על ידי גורמים שונים. מבדיקת וואלה! NEWS עלה כי אף גוף מהשניים לא מוכן לקחת אחריות על פרסומו.

לפי נתוני משרד הבריאות, ביממה האחרונה חלה עלייה של 420 מאובחנים מאומתים בקורונה. מתוך 21,666 הנדבקים שאובחנו מאז פרוץ המגיפה, 5,426 הם חולים פעילים, 308 מתו ו-15,898 החלימו.

עלייה תלולה בערים החרדיות: "נדרש מענה נחוש"

חלק נוסף בסקירת מרכז המידע מוקדש להתפשטות המגיפה ביישובים החרדיים, תוך סקירה של כמה ערים מרכזיות: בני ברק, אלעד, מודיעין עילית, ביתר עילית ובית שמש. מהדוח עולה כי בבני ברק נמשכת העלייה התלולה במספר החולים בשבוע האחרון - עם 173 חולים חדשים - שלטענת המרכז התפשטה בכל השכונות בעיר. שיעור הבדיקות החיוביות, הנמצא במגמת עלייה, עמד על 4.6% - פי שניים מהשיעור הארצי. שיעור בדיקות החיוביות נשמר כבר יותר משלושה שבועות ברצף, מה שלדברי המרכז "מעיד על תחלואה גבוהה בעיר".

באלעד זוהו בשבוע האחרון 48 חולים חדשים, ושיעור הבדיקות החיוביות נמצא במגמת עלייה ועומד על 5.7%. גם במודיעין עילית נמשכת העלייה במספר החולים, עם 19 חדשים בשבוע האחרון, למרות שיעור נמוך יחסית של בדיקות. בביתר עילית זוהו 25 חולים חדשים, כך ששיעור תוצאות חיוביות עומד על 6% מתוך מספר נמוך יחסית של בדיקות. גם בבית שמש בוצע שיעור נמוך מאוד של בדיקות - 60 לעשרת אלפים איש בלבד - אך זוהו 23 חולים חדשים, בהשוואה ל-14 בשבוע הוקדם.

בני זוג עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בבני ברק 12 באפריל 2020. ראובן קסטרו
המגיפה התפשטה בכל שכונות העיר. תושבים עוטים מסיכות בבני ברק/ראובן קסטרו

לפי הדוח, "בנוסף לערים אלו, נרשמה במקביל עלייה משמעותית בתחלואה בשכונות חרדיות בערים שונות בארץ כדוגמת ירושלים, אשדוד, נתניה, טבריה וצפת. בשורה התחתונה, מצב התחלואה ביישובים החרדיים שנבחנו הינו גבוה מאוד ביחס למצב בשאר חלקי הארץ".

עוד נכתב בדוח כי בצירוף התחלואה בשכונות חרדיות בערים אחרות בארץ, חלקו של המגזר החרדי מהווה 20% מכלל החולים בארץ. "הצפיפות הגבוהה יחסית בערים הללו, הקושי לבדוד את החולים והקשרים בין היישובים ובין שכונות חרדיות בערים אחרות בארץ מחייב מתן מענה ייעודי נחוש ומיידי במטרה לעצור במהירות את התפשטות המגיפה", אמרו במרכז המידע.

חשש להתפרצות בבאקה אל-גרבייה ובג'ת

במסמך נוסף, המליץ המרכז להגביר את מספר הבדיקות ולשפר את האכיפה כדי לעצור את המגיפה בבאקה אל-גרבייה ובג'ת. זאת, נוכח ההתפשטות המחודשת בימים האחרונים.

בבאקה אל-גרבייה עומד שיעור הבדיקות החיוביות בתקופה זו על 7.33%. בשלושת הימים האחרונים זוהו שישה חולים חדשים בלבד, אך זאת כשמספר הבדיקות היה נמוך יחסית - ממוצע של 64 ליום. בסך הכול, מספר החולים הפעילים בעיר עומד על 44.

אכיפת תקנות החירום ביפו 23 ביוני 2020. נתי שוחט, פלאש 90, פלאש 90
אכיפת ההנחיות על ידי המשטרה ביפו/פלאש 90, נתי שוחט, פלאש 90

בג'ת 18 חולים פעילים, מתוכם תשעה שהתגלו בימים האחרונים, ושיעור החיוביים עומד על 12%. "לאור נתוני התחלואה באזור, מומלץ להגביר את מספר הבדיקות כדי להבין האם המחלה ממשיכה להתפשט ביישובים אלו, לבצע הסברה ייעודית המותאמת לאוכלוסייה - בדגש על חשיבות הבידוד וההתנהלות במרחב הביתי, וכן להגביר את מאמצי האיכפה של נהלי הבידוד וההתנהלות במרחב הציבורי", טען במרכז.

במרכז הסבירו כי "באופן כללי, במקרה של התפרצות המגיפה ביישוב כלשהו, מומלץ להגביר את היקף הבדיקות ביישובים סמוכים כדי למנוע התפרצות אזורית".

(עדכון ראשון: 08:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully