וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושג הסכם: תוספת שכר לסייעות שיעבדו בביה"ס של החופש הגדול

24.6.2020 / 4:53

ההסתדרות והשלטון המקומי הגיעו להבנות הנוגעות לתנאי ההעסקה של סייעות בגנים, לפיהן הסייעות יוכלו לעבוד עד 6 באוגוסט ולקבל מענקים של מאות ועד אלפי שקלים למשכורתן. יו"ר ההסתדרות ברך: "הסכם טוב ואחראי שיאפשר למשק, להורים ולילדים להתאושש לאחר משבר הקורונה"

צילום: יותם רונן, עריכה: אביחי ברוך

(בווידאו: גני הילדים חוזרים לשגרה לאחר שנסגרו בשל הקורונה, בחודש שעבר)

ההסתדרות הגיעה להסכמות אתמול (שלישי) עם שלטון המקומי, המסדירות את תנאי העסקתן של סייעות גני הילדים בבית הספר של החופש הגדול. זאת, במטרה לאפשר לגני הילדים לפעול כמתוכנן במהלך חודש יולי ועד 6 באוגוסט, למרות משבר הקורונה, ובמקביל לתגמל את הסייעות שיעבדו בתקופה זו ויטפלו בילדים.

ההסכם גובש על ידי יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, ראש מנהל שכר והסכמי עבודה במרכז השלטון המקומי חגית מגן וראש חטיבת החינוך בהסתדרות המעו"ף רותי לוי.

על פי ההסכם, הסייעות יועסקו במהלך חודש יולי על חשבון הימים בהם הן שהו בחופשה בתקופת משבר הקורונה. הסייעות לא עבדו מאמצע חודש מרץ ועד לתחילת מאי, אך למרות זאת קיבלו שכר מלא וזכויותיהן נשמרו. בגין תקופה זו, הסייעות יועסקו בחודש יולי ויזכו למענקים.

ילדים חוזרים לשגרה בגן דפנה, גבעתיים, 10 במאי 2020. יותם רונן
הגיעו להבנות בנושא השכר. חזרה לשגרה בגן בגבעתיים/יותם רונן

כל סייעת שתעבוד בחודש יולי תקבל תשלום בגובה 100 שקלים ליום. בגנים הכוללים 28 ילדים לפחות ובהם יועסקו שלוש עובדות, תקבל הסייעת המובילה 100 שקלים ליום, והיתר יקבלו 75 שקלים ליום. מאזן ימי החופשה של סייעות שיעבדו ביולי ואוגוסט יזוכה כנגד העבודה בחודשים אלו.

בנוסף לכך, סייעות שיסכימו לעבוד גם בחמשת ימי העבודה בחודש אוגוסט, יקבלו תוספת של 37 שקלים לכל שעת עבודה. כמו כן, הן ייהנו ממחיקת ימי החופשה השליליים שצברו לחובתן בחודשי הקורונה, צעד שיש לו משמעות כספית בשווי של מאות עד אלפי שקלים לכל סייעת.

עוד בוואלה!

כמה נשלם ומי כלול בתוכנית: כך יתנהל בית הספר של החופש הגדול

לכתבה המלאה
ילדים חוזרים לשגרה בגן דפנה, גבעתיים, 10 במאי 2020. יותם רונן
סייעות יקבלו מענקים שיסתכמו במאות עד אלפי שקלים. גן ילדים בגבעתיים/יותם רונן

בחישוב התקופה של ימי העבודה הנדרשים ביולי ואוגוסט, משמעות ההסכם כולו מגיעה לתוספת של אלפי שקלים לכל סייעת, בנוסף לשכר הרגיל אותו יקבלו בגין ימי עבודה אלו.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד מסר כי "הגענו להסכם טוב ואחראי כלפי הסייעות, שיאפשר למשק, להורים ולילדים להמשיך ולצעוד קדימה ולהתאושש לאחר משבר הקורונה. ההסתדרות גאה בסייעות המסורות שיתגייסו לעבוד בחודשי הקיץ, ויזכו לתנאים מתגמלים במיוחד כפי שמגיעים להן. אני מברך על כך שבזכות מאמצים משותפים של הסתדרות המעו"ף, פורום הסייעות הארצי וראשי מרכז השלטון המקומי, הגענו להסכם ראוי והוגן לכל הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully