וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקוח על יציאה ואכיפה מוגברת: הגבלות הקורונה באלעד ובטבריה נכנסו לתוקף

סגר חלקי הוטל בערים לאחר שהוכרזו "אזורים מוגבלים", בעוד השרים ידונו בצעדים ממוקדים ביישובים נוספים בהתאם להתפשטות. יו"ר הוועדה הממונה: "לא יחולו הגבלות על יציאה למרחב הציבורי, מוסדות החינוך יפעלו". במקביל, גנץ חתם על הארכת צו המאפשר גיוס מילואים בחירום

בווידאו: הודעת ראש הממשלטה על הטלת סגר על שכונות בטבריה ובאלעד/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

סגר חלקי הוטל הבוקר (רביעי) בשעה 08:00 בכמה שכונות בטבריה ובעיר אלעד. ההחלטה התקבלה בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה, ובהמשך היום אף תעלה לדיון האפשרות להכריז על יישובים נוספים כ"אזורים מוגבלים".

על פי ההחלטה, שאושרה בוועדת השרים אמש, השטח המוניציפאלי של העיר אלעד והשכונות הבאות בטבריה הוכרזו כ"אזורים מוגבלים": רמת טבריה ב', רמת טבריה ג', שכונת 200, שכונת טבריה עילית ושכונת בן גוריון. מצב זה יימשך עד יום רביעי הבא, ב-1 ביולי בשעה 08:00 בבוקר. על כן הופעל במקומות אלה פיקוח על יציאת וכניסת תושבים, ותקנות הקורונה נאכפות באופן מוגבר.

סגר בשכונות טבריה, 24.6.2020. דוברות משטרת ישראל
שוטרים אוכפים את הנחיות הקורונה בטבריה, הבוקר/דוברות משטרת ישראל

באזורים המוגבלים נאסרה הכניסה אל האזור והיציאה ממנו, למעט במקרים חריגים כמו יציאה לקבלת טיפול רפואי, הליך משפטי או הלוויה, או לצרכי עבודה ולימודים. מוני מעתוק, יו"ר הוועדה הממונה בטבריה, הבהיר לתושבים כי "לא יחולו הגבלות על יציאת אדם המתגורר דרך קבע באזור המוגבל למרחב הציבורי ועל פעילות עסקים וחנויות בתוך האזור".

מעתוק הדגיש גם כי "בשלב זה, במהלך היום יפעלו מוסדות החינוך כסדרם, מלבד אלו שכבר נסגרו בשבועיים האחרונים בהתאם להנחיות משרד החינוך והבריאות, ותתאפשר כניסת תלמידים למוסדות החינוך באזור המוגבל ויציאה של תלמידים למוסדות החינוך שמחוץ לאזור זה".

יו"ר הוועדה הממונה יצא נגד ההחלטה, שלדבריו התקבלה שלא על דעתו ודעת גורמי מקצוע נוספים. "בשעות האחרונות, ועוד קודם קבלת ההחלטה, אני נמצא בקשר עם גורמים רבים, ביניהם ראש המל"ל ומנכ"ל משרד הבריאות, תוך השתדלות לעשות כל שלאל ידי בכדי שהוראת הממשלה תבוטל, או לכל הפחות תצומצם באופן משמעותי, שכן המרחב שהוגדר כמוגבל בתוכה אינו תואם את מפת פריסת התחלואה בעיר והפגיעה בכם התושבים אינה מוצדקת", הוא מסר בפנייה לתושבים.

במקביל, לאור הימשכות המגיפה חתם הבוקר שר הביטחון בני גנץ על צו המאפשר גיוס בצווי חירום של עד 250 אנשי מילואים, רובם אנשי פיקוד העורף, עד ה-30 ביולי. מדובר בהארכה של צו קיים שתוקפו יפוג בסוף החודש. בהודעת שר הביטחון נמסר כי הגיוס יתבצע לפי צורך בלבד, ובהתאם להתפתחויות בהתפשטות מגיפת הקורונה. השר קיים אתמול סיור בפיקוד העורף, בו הוצגו לו תוכניות הפיקוד להמשך הסיוע האזרחי במאבק בקורונה. בסך הכל, מנתוני צה"ל עולה כי 4,590 אנשי מילואים גויסו לצה"ל מאז פרוץ מגיפת הקורונה כדי לסייע במניעת התפשטות הנגיף.

נתניהו: "נבדוק גם יישובים אחרים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתום הדיון בוועדת השרים כי ההחלטה להטיל מגבלות על אזורים אלה התקבלה בהמלצת משרד הבריאות. "אנחנו נבדוק גם יישובים אחרים", הוסיף. "הדרך הבטוחה ביותר לעצור את המגיפה היא שכל אזרחי ישראל יעטו מסיכות וישמרו על מרחק. בכל מקרה אנחנו נידרש ליישובים אחרים ונודיע בהתאם את ההחלטות שלנו".

לפי נתוני משרד הבריאות, 459 בני אדם אובחנו כנדבקים בנגיף הקורונה ביממה האחרונה. בכך, עלה מניין המאובחנים ל-21,469, מתוכם 5,299 חולים פעילים ו-27 מונשמים. כמו כן, מהנתונים עולה כי מניין המתים מהנגיף עלה ל-308.

לפי נתוני משרד הבריאות, בשלושת הימים האחרונים התגלו ארבעה נדבקים בקורונה בטבריה, בה עומד מספר המאובחנים הכולל על 220 נדבקים. באלעד, שעליה הוטל כאמור סגר, אובחנו 467 נדבקים בקורונה, מהם 19 בשלושת הימים האחרונים.

העלייה בתחלואה הורגשה בין היתר גם במערכת החינוך, שבה אובחנו 794 נדבקים, ובעקבות זאת נסגרו 215 בתי ספר וגני ילדים.

השבוע אישר קבינט הקורונה צעדים נוספים כדי להאט את קצב התחלואה בקורונה ולמנוע התדרדרות לתרחישים שאינם רצויים. השרים החליטו על הגברת האכיפה ברשויות המקומיות, כולל האפשרות שהעירייה תסגור עסקים שיפרו הנחיות. השרים קבעו כי הקנס על אי-עטיית מסיכה יעלה מ-200 ל-500 שקלים.

בשבועות הקרובים, לאחר הארכת התקנות לשעת חירום על ידי הכנסת, אמורה ועדת החוקה להשלים את חקיקת "חוק הקורונה", המסמיך את הממשלה להתמודד עם המגיפה. החוק אמור להחליף תקנות לשעת חירום רבות, המטילות מגבלות במגוון תחומי החיים, למשך עשרת החודשים הקרובים. הוא כולל, בין היתר, את ההכרזה על מצב חירום בשל הקורונה ואת סמכות הכנסת לבטלה, את תקנות הגבלת הפעילות, תקנות הגבלת מספר העובדים, תקנות אזור מוגבל ואת תקנות שעת חירום המגדירות את העבירות בגין הפרת הוראות ואת הקנסות שבצדן.

(עדכון ראשון: 00:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully