וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הבריכה: בקריית ארבע ביטלו את הרחצה המשותפת, התושבים עתרו שוב לבג"ץ

המועצה בהתנחלות תפעיל מחדש את הבריכה המקומית בהפרדה מגדרית, זאת למרות הפשרה שהושגה לפני כשנתיים. תושבים עתרו שוב לביהמ"ש בדרישה לאפשר "שעות משפחה", שבהן ניתן יהיה לרחוץ בבריכה במשותף. המועצה מסרה כי "רחצה נפרדת זו המתכונת היחידה האפשרית"

עריכה: איתי עמרם

(בווידאו: הדרת נשים ממעיינות בירושלים, לפני כשנתיים)

תושבי קריית ארבע התבשרו השבוע כי הבריכה בהתנחלות תיפתח בקרוב במתכונת של הפרדת שעות בין גברים לנשים. בעקבות כך, עתרו היום (ראשון) כמה מהתושבים לבג"ץ, בדרישה שהמועצה תאפשר "שעות משפחה", שבהן ניתנת אפשרות לרחצה מעורבת של גברים ונשים.

כבר לפני כשנתיים עתרו כמה מתושבי הקריה לבית המשפט העליון, בטענה כי הבריכה אינה נותנת שעות לשחייה מעורבת, שבהן לא נדרשת הפרדה. בית המשפט החל בדיונים בעתירה, אך לנוכח הסכמת מועצת קריית ארבע לאפשר כמה שעות כניסה למשפחות, שלוש פעמים בשבוע, קבע בית המשפט כי הוסרה העתירה, אך למרות זאת פסק שהעירייה תישא בהוצאות המשפט, ונתן תוקף להסכם שנערך בין הצדדים.

העותרים טענו לאחר מכן כי הבריכה אכן נפתחה למשפחות, אך לחודש אחד בלבד ולאחר מכן נסגרה שוב. "לצערנו, על אף שקיבל מספר מכתבי אזהרה מעורך הדין שמייצג אותנו בנושא הבריכה, בחר ראש המועצה להתעלם מהם, כמו גם מפסק הדין של בית המשפט ומהנחייה ברורה של משרד היועמ"ש, ולפתוח את הבריכה בניגוד מפורש לפסיקה".

מחאה של תושבי קריית ארבע לאפשור שחייה מעורבת, יולי 2017. ללא, מערכת וואלה! NEWS
מחאה של תושבי קריית ארבע מחוץ לבריכה המקומית/מערכת וואלה! NEWS, ללא

עקב כך, טענו העותרים כי הם נאלצים להגיש לבית המשפט עתירה חדשה כנגד המועצה והעומד בראשה, בגין הפלייה ובזיון בית משפט. "העתירה הוגשה היום, בשמנו, על ידי עו"ד אביעד הכהן שמלווה את הסוגיה בשלוש השנים האחרונות. הגשת העתירה מומנה על ידי תושבים רבים, ובהם משפחות קשות יום שהדבר בוער בקרבם".

לפי פסק הדין הקודם, מחר אמורות היו להתקיים בין השעות 18:00-20:00 שעות משפחה בבריכה. העותרים קראו לכל מי שהמאבק חשוב לו, להגיע מחר לבית המשפט, ולדרוש לקיים את פסק הדין הקודם. "על ידי כך נדאג ונוודא כי הבריכה תישאר פתוחה לכולם - כל השנה" כתבו העותרים לתושבי קריית ארבע.

עוד בוואלה!

למרות החלטת בג"ץ: הבריכה בקריית ארבע תפריד בין גברים ונשים

לכתבה המלאה
פסק הדין בנושא הפעלת הבריכה בקרית ארבע. -, מערכת וואלה!
פסק הדין בנושא הפעלת הבריכה בקרית ארבע/מערכת וואלה!, -

בעתירה מבקשים הארבעה להוציא צו ביניים למועצה, ולקיים את ההסכם שנחתם עימם. במכתב שהוציאה מועצת קריית ארבע לתושבים בשבוע שעבר נכתב כי "במשך 40 שנה בריכת השחייה נתנה שירות לכל התושבים. לצערנו הפעלת הבריכה נקטעה לפני מספר שנים לאחר פנייה לבג"ץ בדרישה לקביעת שעות שימוש מעורבות לנשים וגברים, דבר שהוביל למחאה ולמשיכת מנויים, לסגירת הבריכה בהיעדר היתכנות כלכלית, ובעיקר לכאב גדול לרוב המוחלט של תושבי קריית ארבע-חברון".

המועצה הוסיפה כי "המשך הפעלת הבריכה לרווחת כל התושבים היא בראש מעייננו ולכן הבריכה תיפתח באותה המתכונת שהייתה במשך כ-40 שנה לרווחת כל תושבי קריית ארבע-חברון".

"במשך עשרות שנים תושבי קריית ארבע-חברון חיו בשלום, דתיים וחילונים, עולים וותיקים מתוך כבוד הדדי ובריכת השחייה נתנה שירות לכולם, לחילונים ולדתיים, בשעות רחצה נפרדות לנשים ולגברים", נמסר בתגובת המועצה.

הודעת קרית ארבע בנושא הפעלת הבריכה. -, מערכת וואלה!
הודעת מועצת קרית ארבע בנושא הפעלת הבריכה/מערכת וואלה!, -

במועצה הוסיפו כי "בשנת 2018 המועצה פתחה את הבריכה לשעות רחצה מעורבות, בעקבות עתירה של ארבעה תושבים. פתיחת הבריכה בשעות הרחצה המעורבות גרמו תרעומת ציבורית נרחבת וביטול של מרבית המנויים. ביטול המנויים גרר הפסדים כספיים כבדים שאילצו את המועצה לסגור את הבריכה".

עוד הסבירו כי "לאחר תקופת הסגר הארוכה במשבר הקורונה, ולאחר בחינה מחודשת שערכה המועצה, הבריכה נפתחה בשעות רחצה נפרדות לנשים ולגברים, שזו המתכונת היחידה שמאפשרת את פתיחת הבריכה מחדש לכל הציבור, דתיים וחילונים כאחד".

"לצערנו, העותרים מודעים היטב לקרע ולמחלוקת הציבורית שגרמה עתירתם, ולתוצאותיה העגומות. למרות זאת, העותרים מבקשים כעת לקחת פעם נוספת כשבויים ציבור רב, דתיים וחילונים, שהבריכה היא צורך חיוני לאיכות חייהם ולבריאותם", הוסיפו במועצת קריית ארבע. "העותרים מנסים בצעדם זה לגרוף רווח פוליטי על חשבון אחדות התושבים, ומתוך ידיעה כי משמעות דרישתם היא סגירת הבריכה לכל הציבור על כלל המשתמע מכך. המועצה המקומית תמסור לבית המשפט את תגובתה המלאה ואת טענותיה לעתירה שהוגשה היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully