וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל שיבח את הלוחם שהציל פלסטיני בחברון: "יש להוקיע אלימות לאומנית"

14.6.2020 / 19:29

כוכבי שוחח עם מ"מ מפכ"ל המשטרה על שמירת החוק והסדר בעיר, אחרי תקיפת הפלסטיני על ידי מתנחלים, וציין לטובה את התנהגות לוחם גולני שמנע את הפגיעה בו. הוא הצהיר כי מדובר ב"פשע שיש למנוע ולטפל בו במלוא חומרת הדין". שני קטינים נחקרו ונעצרו בחשד לתקיפה

צילום: תוכן גולשים - שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים עריכה: איתי עמרם

הרמטכ"ל אביב כוכבי שיבח היום (ראשון) את לוחם צה"ל שהפריד בין מתנחלים שפעלו באלימות לבין תושב פלסטיני בחברון. כוכבי שוחח עם ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, ואמר כי הלוחם פעל כמצופה מלוחם בצה"ל ומנע פגיעה באזרח פלסטיני. הוא ציין כי "אלימות לאומנית היא פשע שיש למנוע, להוקיע ולטפל בו במלוא חומרת הדין". במהלך היום נחקרו שני קטינים בחשד לתקיפה, ובתום חקירתם השניים נעצרו.

על פי דובר צה"ל, שיחתם של כוכבי וכהן התקיימה בעקבות האירוע שהתרחש בליל שבת, והם הדגישו במהלכה את חשיבות שיתוף הפעולה בין הארגונים. מ"מ המפכ"ל הדגיש כי כוחות השיטור ולוחמי משמר הגבול ימשיכו בפעילותם לצד צה"ל נגד "כלל אירועי האלימות והפשיעה באזור" עד לאיתור המעורבים ומיצוי הדין עמם. השניים סיכמו כי הם יעשו כל מאמץ להמשך "אכיפה נחושה" של החוק והסדר, כהמשך ישיר לביטחון באזור.

חיילי צה"ל תועדו מחלצים פלסטיני שנקלע לקטטה אלימה עם יהודים בחברון, 12 ביוני 2020. ללא, צילום מסך
תיעוד מהקטטה בחברון/צילום מסך, ללא

התקרית האלימה התרחשה בעת שהתפתח חיכוך בין יהודים לפלסטינים בעיר, שבמהלכה יודו אבנים והושלכו בקבוקים. בתיעוד שהופץ אמש, נראית קבוצת יהודים מכה גבר פלסטיני, שמשיב להם חבטות ובין הצדדים מתפתחת תגרה. חייל מכוח צה"ל שהוזעק למקום התערב בקטטה ונראה הודף את קבוצת היהודים, תוך שהוא מנסה להרחיק את הפלסטיני מהמקום. היהודים אינם נרתעו והמשיכו בניסיונות להכות את הגבר.

שבחי הרמטכ"ל מגיעים לאחר התחקיר הראשוני של התקרית, שבוצע באוגדת יהודה ושומרון בפיקודו של תא"ל יניב אללוף. מהתחקיר עולה כי הישראלים המופיעים בתיעוד אינם בני היישוב היהודי בחברון. בהתאם לזאת, גורמי ביטחון באזור אמרו כי נכון היה למנוע את נוכחות אותם ישראלים באזור, ולהגביל אותם כדי למנוע את החיכוך, או לכל הפחות להרתיע אותם.

מהתחקיר הראשוני עולה כי ביישוב היהודי לא מיהרו לארח את הישראלים שהגיעו לחברון, ואלו החליטו להקים אוהלים במדשאה מול מערת המכפלה. לאחר מכן, הלכו אותם ישראלים למעיין אברהם הסמוך, ושם על פי הדיווחים נוצר חיכוך בינם לבין פלסטינים מחברון. כעבור כמה שעות, אירע החיכוך השני, שכלל ניסיון לפגוע בפלסטיני במהלכו הצליח לוחם חטיבת גולני להפריד בין הצדדים.

עוד בוואלה!

לאחר חודשים של שקט יחסי: בלון נפץ אותר בנגב המערבי

לכתבה המלאה
ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, בטקס חילופי מפקד פיקוד העורף, 19 במאי 2020. דובר צה"ל
"אלימות לאומנית היא פשע שיש להוקיע". כוכבי/דובר צה"ל

גם שר הביטחון בני גנץ שיבח את לוחם גולני על דרך פעולותו, וצייץ אמש בטוויטר כי "החייל פעל כפי שמצופה מכל חייל ומפקד בצה"ל. צה"ל מחויב לביטחונם של אזרחים בכל מקום בו הוא פועל, ואני סומך על הדרגים הפיקודיים בצה"ל שיתחקרו את האירוע באופן מסודר".

ציר הדסה מהווה מוקד חיכוך קבוע בין היישוב היהודי בחברון לפלסטינים שמתגוררים מעל הציר ויורדים ב"מדרגות השלום" מול בית הדסה, ומשם ממשיכים למעבר שוטר כדי להגיע ללב העיר. החיכוך בין פלסטינים ליהודים ביישוב מתקיים מדי שבוע, ובא לידי ביטוי בדרכים שונות כמו פגיעה בצינורות מים, קללות, דחיפות וכדומה. גורם נוסף שמתסיס את האזור הוא בדרך ככל אזרחים שלא מתגוררים באזור, כפי שקרה באירוע זה.

כמו כן, בציר זה בוצעו בשנים האחרונות כמה ניסיונות לפיגועי דקירה. לפני כארבע שנים חוסל באותו ציר פלסטיני שניסה לדקור את לוחם גדוד הסיור של חטיבת גבעתי.

(עדכון ראשון 17:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully