וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון: צריך היה למנוע את כניסת הישראלים שתקפו פלסטיני בחברון

מתחקיר ראשוני של התקרית שבה לוחם גולני חילץ פלסטיני שהוכה ע"י יהודים בעיר, עלה שהתוקפים אינם תושבי המקום. גורמי ביטחון באזור אמרו כי נכון היה להגביל את נוכחות הישראלים על מנת למנוע חיכוך בין הצדדים. גנץ שיבח את החייל ואמר כי הוא "פעל כמצופה"

צילום: תוכן גולשים - שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים עריכה: איתי עמרם

מתחקיר ראשוני של התקרית שבה לוחם חטיבת גולני חילץ פלסטיני שהוכה על ידי יהודים בחברון, עולה היום (שבת) כי התוקפים הם אזרחים ישראלים שהגיעו אתמול ליישוב היהודי בעיר. על פי התחקיר, שבוצע באוגדת יהודה ושומרון בפיקודו של תא"ל יניב אללוף, גורמים ביישוב היהודי לא מיהרו לארח אותם, ואלו החליטו להקים אוהלים במדשאה מול מערת המכפלה. לאחר מכן, הלכו אותם ישראלים למעיין אברהם הסמוך, ושם על פי הדיווחים נוצר חיכוך בינם לבין פלסטינים מחברון.

כעבור כמה שעות אירע החיכוך השני, שכלל ניסיון לפגוע בפלסטיני במהלכו הצליח לוחם חטיבת גולני להפריד בין הצדדים. גורמי ביטחון באזור אמרו כי נכון היה למנוע את נוכחות אותם ישראלים במרחב ולהגביל אותם כדי למנוע את החיכוך או לכל הפחות להרתיע אותם.

בנוסף לכך, אוגדת יו"ש מתחקרת את תפקוד גדוד העיר שמאבטח את האזור, וכן את אופי התגובה של הפלוגה הממוקמת בציר הדסה בזמן האירוע. המידע על קבוצת הישראלים הועבר למפקדת חטיבת יהודה.

חיילי צה"ל תועדו מחלצים פלסטיני שנקלע לקטטה אלימה עם יהודים בחברון, 12 ביוני 2020. ללא, צילום מסך
מתוך תיעוד התקרית בחברון, אמש/צילום מסך, ללא

שר הביטחון בני גנץ שיבח הערב את לוחם גולני על דרך פעולותו, ואמר כי "החייל פעל כפי שמצופה מכל חייל ומפקד בצה"ל". גנץ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "צה"ל מחויב לביטחונם של אזרחים בכל מקום בו הוא פועל, ואני סומך על הדרגים הפיקודיים בצה"ל שיתחקרו את האירוע באופן מסודר".

בתיעוד שהופץ מוקדם יותר היום, נראה הלוחם מחלץ את הגבר הפלסטיני מתקרית אלימה שהתרחשה
בעת חיכוך שהתפתח בין יהודים לפלסטינים בעיר, במהלכו יודו אבנים והושלכו בקבוקים. כוחות צה"ל שהגיעו למקום פיזרו את האירוע במהירות.

בסרטון נראית קבוצת יהודים מכה את הגבר הפלסטיני, שמשיב להם חבטות, ובין הצדדים מתפתחת תגרה. החייל שהוזעק למקום נראה הודף את קבוצת היהודים, תוך שהוא מנסה להרחיק את הפלסטיני מהאזור. מהסרטון עולה כי היהודים לא נרתעו והמשיכו בניסיונות להכות את הגבר. הישראלים המופיעים בתיעוד הם לא בני היישוב היהודי בחברון.

עוד בוואלה!

בצה"ל מזהירים: סיפוח יביא להסלמה בעזה, חמאס שיפר את יכולותיו

לכתבה המלאה
שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ בישיבת הממשלה ב-24 במאי 2020. רויטרס
"צה"ל מחויב לביטחון אזרחים בכל מקום בו הוא פועל". שר הביטחון בני גנץ/רויטרס

דובר צה"ל טרם הגיב על התנהלות הלוחם ולא נאמר אם הוא קיבל גיבוי ממפקדיו. כמו כן, לא הוסבר מדוע לא הגיעו לוחמים נוספים שמאבטחים את הציר.

ציר הדסה מהווה מוקד חיכוך קבוע בין היישוב היהודי בחברון לפלסטינים שמתגוררים מעל הציר ויורדים ב"מדרגות השלום" מול בית הדסה, ומשם ממשיכים למעבר שוטר כדי להגיע ללב העיר. החיכוך בין פלסטינים ליהודים ביישוב מתקיים מדי שבוע, ובא לידי ביטוי בדרכים שונות כמו פגיעה בצינורות מים, קללות, דחיפות וכדומה. גורם נוסף שמתסיס את האזור הוא בדרך ככל אזרחים שלא מתגוררים באזור, כפי שקרה באירוע זה.

כמו כן, בציר זה בוצעו בשנים האחרונות כמה ניסיונות לפיגועי דקירה. לפני כארבע שנים חוסל באותו ציר פלסטיני שניסה לדקור את לוחם גדוד הסיור של חטיבת גבעתי.

(עדכון ראשון: 21:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully