וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה לביקורת המדינה תכריע אם המבקר יחבר חוות דעת על פרשת הצוללות

יו"ר הוועדה ח"כ שלח זימן בכירים במערכת הביטחון ונציגי ממשלה לדיון בו תעלה להצבעה בקשה לקבל את עמדתו של אנגלמן בפרשה. זאת, לאחר העתירה לבג"ץ לפיה יש להורות על הרחבת החקירה בתיק 3000 שבמסגרתו כבר הוגשו אישומים. עם זאת, הסיכויים שהבקשה תאושר נמוכים

בווידאו: הצהרות לפיד וליברמן בפתח ישיבות הסיעה/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניר חן

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ עפר שלח (יש עתיד-תל"ם) פועל להשיג חוות דעת ממבקר המדינה מתניהו אנגלמן על פרשת הצוללות וכלי השיט - כך נודע לוואלה! NEWS היום (רביעי). שלח זימן לדיון שיתקיים בוועדה בראשותו ביום שני בכירים במערכת הביטחון, נציגי ממשלה ואת המבקר, וזו תצביע על בקשתו. עם זאת, לקואליציה יש רוב בוועדה, והסיכויים כי בקשתו תאושר - נמוכים.

הפרשה אמנם נחקרה במשטרה, ואף הוגשו בה בדצמבר האחרון כתבי אישום בכפוף לשימוע, אולם בשבוע שעבר הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה לבג"ץ לפיה יש להורות על הרחבת החקירה, כך שייבדק גם הקשר ל"פרשת המניות" של ראש הממשלה בנימין נתניהו, והאישור שנתן לגרמניה למכור צוללות מתקדמות למצרים.

בתנועה לאיכות השלטון אמרו היום כי עתירתה "חשפה סימני שאלה וחשדות פליליים שאי אפשר להתעלם מהם. טוב עשה ח"כ שלח שנענה לקריאת התנועה, למען הציבור ולמען חשיפת האמת בפרשת השחיתות החמורה שידעה המדינה. אנו מקווים שהדיון הקרוב יהיה רק הצעד הראשון בדרך להקמת ועדת חקירה".

דיון  הוועדה לביקורת המדינה, 8 ביוני 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
הסיכויים כי בקשתו תאושר נמוכים. שלח/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בתחילת החודש פורסם בוואלה! NEWS כי בלשכת ראש הממשלה חששו מבחירתו של שלח לראשות הוועדה לביקורת המדינה. בעקבות זאת, הליכוד וכחול לבן שינו את הרכבה, כך שהאופוזיציה נחלשה, וכעת, לליכוד ולבלוק הימין יש רוב מוחלט שיוכל לחסום כל מהלך לעומתי.

תחומי עיסוקה של הוועדה לענייני ביקורת המדינה הם בין היתר דיון בדוחות המבקר ונציב תלונות הציבור, ואפשרות להורות על מינוי ועדת חקירה ממלכתית בעקבות דיון בדוח המבקר. במקרה זה, הוועדה דורשת ממבקר המדינה חוות דעת בנושא שלא כתב עליו דוח מיוחד, ולכן היא נדרשת להצבעה. אם יהיה לה רוב בהצבעה, על המבקר אנגלמן יהיה לכתוב חוות דעת בפרשה.

עוד בוואלה!

כך בלם נתניהו את אפשרות הכנסת להקים ועדת חקירה ממלכתית על הצוללות

לכתבה המלאה
מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן  בוועדה לביקורת המדינה בכנסת 15 ביוני 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
יגיע לדיון בבקשתו של שלח. אנגלמן/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בתוך כך, מליאת הכנסת דחתה היום את הבקשה של סיעות יש עתיד-תל"ם בכנסת להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בדבר פרשת הצוללות, אחת מההתחייבויות המרכזיות של כחול לבן עוד קודם פירוקה בבחירות האחרונות. מההצבעה נעדרו יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי.

מוקדם יותר היום העלו צעירי יש עתיד בלון צפלין בצורת "צוללת" מעל כנסת ישראל ועליה הופיעו ציטוטים של גנץ ,שהבטיח כי הוא יפעל לחקירת הפרשה היות ומדובר ב"פרשת השחיתות החמורה ביותר בתולדות המדינה".

ח"כ משה יעלון (יש עתיד-תל"ם) תקף טרם ההצבעה את נתניהו, גנץ ואשכנזי ואמר כי היה עדיף שנתניהו "יתפטר לנוכח הנזק שגרם וגורם למדינת ישראל ואזרחיה, אך לצערנו, מקבל היום גיבוי ממי שאמור היה להוות אלטרנטיבה שלטונית שמצילה את המדינה ואזרחיה, ומחזירה אותנו למסילה. לכן, הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית היא אמצעי לתיקון כלשהו".

צפלין בצורת צוללת שהעלתה מפלגת יש עתיד / תל"ם בשמי ירושלים כחלק מהביקורת על הטיפול בפרשת הצוללות. נועם מושקוביץ
בלון הצפלין בצורת צוללת בשמי הכנסת, היום/נועם מושקוביץ

מי שהשיב להצעה זו הוא השר המקשר בין הממשלה לכנסת דודי אמסלם, שהתייחס לכך שהפרשה נחקרה על ידי המשטרה והוגשו בה כתבי אישום, אך הוחלט כי נתניהו לא חשוד בה. "תראו את האבסורד, לאן הגעתם?", אמר אמסלם. "איפה אתם נותנים לעצמם את העוז והחוצפה לטעון נגד ראש ממשלה במדינת ישראל, עוד מעט תהפכו אותו למרגל. אתם לא מתביישים? אתה בוגי יעלון מדבר על נתניהו בצורה כזו? הייתה כבר חקירת משטרה יסודית. אתם למעשה אומרים שהיא לא הייתה טובה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully