וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון נחל צפית: מנהל המכינה והמדריך עשויים לקבל עד 3 שנות מאסר

24.6.2020 / 16:09

שופטת ביהמ"ש המחוזי בב"ש הציעה לפרקליטות ולסנגוריהם של מנהל מכינת בני ציון יובל כאהן והמדריך אביב ברדיצ'ב כי הם יואשמו בגרימת מוות ברשלנות במקום בהמתה בקלות דעת, שעונשה עד 12 שנות מאסר. על הצדדים להשיב להצעה בתוך שבועיים

עריכה: ניר חן

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הציע היום (רביעי) במסגרת הליך גישור כי ראש מכינת בני ציון יובל כאהן והמדריך אביב ברדיצ'ב יואשמו בגרימת מוות ברשלנות בגין אסון נחל צפית, במקום בהמתה בקלות דעת. נשיאת בית המשפט רויטל יפה כץ הודיעה לפרקליטות ולסנגוריהם של השניים כי עליהם להשיב להצעה בתוך שבועיים. העונש המרבי על גרימת מוות ברשלנות הוא שלוש שנות מאסר, לעומת 12 שנות מאסר על המתה בקלות דעת.

בחודש אוקטובר האחרון הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד כאהן וברדיצ'ב בגיו מעורבותם באסון בחודש אפריל 2018, במהלכו נספו עשרה מתלמידי המכינה והמועמדים ללמוד בה. כתב האישום ייחס להם עבירות של המתה בקלות דעת וגרימת חבלה חמורה. באסון נספו אגם לוי, אילן בר שלום, אלה אור, גלי בללי, מעין ברהום, צור אלפי, רומי כהן, שני שמיר, יעל סדן ועדי רענן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצעת הגישור צפויה להוביל להקלה בענישה. הרוגי אסון נחל צפית/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז דרום, השניים התעלמו מהאזהרות "למרות סכנת השיטפון הברורה והמיידית, שהייתה ידועה להם, ולמרות התרעות חוזרות ונשנות לפני הטיול ובמהלכו מגורמים בקיאים ומומחים בענייני סכנת הגשמים והשיטפונות באזור הטיול".

למרות האזהרות, בכתב האישום נטען כי השניים התעלמו מהן ולא ביטלו את הטיול שתוכנן באזור, כמו גם לא מנעו מהחניכים מלהיכנס לתוך ערוץ הנחל, ובמיוחד לתוך חלקו הצר. "במעשיהם ובמחדליהם האסורים, גרמו הנאשמים למותם של עשרה מחברי הקבוצה ולחבלה חמורה של שני המועמדים לגיוס, בקלות דעת, וזאת כשהם נוטלים סיכון בלתי סביר לגרימת התוצאות הקשות האמורות, מתוך תקווה להצליח למנוע אותן", נכתב.

עוד בוואלה!

החל משפט הנאשמים באסון בנחל צפית: "רצחו לנו את הילדים"

לכתבה המלאה
יובל כאהן, מנהל מכינת בני ציון. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
יובל כאהן/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק
המדריך, אביב ברדיצ'ב והמדריכה שנחקרו לאחר אסון השיטפון. --, מערכת וואלה! NEWS
אביב ברדיצ'ב/מערכת וואלה! NEWS, --

משפטם של השניים נפתח בחודש דצמבר האחרון, כשלאולם הדיונים הגיעו בני משפחותיהם של עשרת בני הנוער שנספו באסון. עם הגעתו של כהאן אל בית המשפט החלו ההורים לצעוק לו: "קח אחריות, מי אתה, מה עשית, מאיפה הגאווה שלך, איפה האחריות שלך?".

רותם בר שלום, אימא של אילן שנהרגה באסון, סיפרה כי החלה עונת ההרשמה למכינות וביקשה להעביר מסר להורים: "אם אתם רוצים לשלוח את הילדים שלכם למות... מי שמחזק את הילדים שלו ללכת למקום הזה יורק לנו בפרצוף ולא מתקן את מה שצריך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully