וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי הנספים בנחל צפית: "כתבי האישום החמורים לא ייתנו מזור לכאב"

28.10.2019 / 18:37

לאחר שהוגש כתב אישום נגד ראש המכינה יובל כאהן והמדריך אביב ברדיצ'ב, הורי עשרת הנערים שנהרגו בשיטפון שבו על דרישתם ממשלת ישראל להקים ועדת חקירה לבחינת מחדלי האסון. "מחזקים את אנשי הפרקליטות בעשייתם והם לא ישקטו עד אשר ימוצה הדין", אמרו ההורים

עריכה: תומר לוי

זמן קצר לאחר הודעת הפרקליטות על הגשת כתבי אישום נגד ראש מכינת בני ציון יובל כאהן והמדריך אביב ברדיצ'ב, בגין מעורבותם באסון נחל צפית, הורי הנערים הביעו היום (שני) שביעות רצון מחומרת האישומים שיוחסו להם. "כתבי האישום החמורים, בגין הריגה (המתה בקלות דעת) מדברים בעד עצמם", אמרו. "עם זאת, דבר לא ייתן מזור לנפשותיהם המיוסרות והמדממות של המשפחות השכולות ושל הפצועים בגוף ובנפש, כתוצאה ממחדליהם של כל הגורמים הרלבנטיים לקרות האסון".

ההורים שבו על דרישתם מראש הממשלה בנימין נתניהו להקמת ועדת חקירה בראשות שופט בדימוס לבחינת מחדלי האסון. "עשרה ילדים נספו בטיול גיבוש למכינה קדם צבאית שיצא לפועל בחטא ונגמר באסון שמדינה לא ידעה כדוגמתו", אמרו. "ההורים השכולים מצפים ומקווים שיעשה צדק בבית המשפט ומחזקים את אנשי הפרקליטות בעשייתם והם לא ישקטו עד שימוצה הדין עם ראש המכינה ומנהלה ועם כל הגורמים הנוספים אשר מתחמקים מאחריותם לאסון".

נחל צפית: ההורים והנערים חוזרים לערוץ הנחל בו קרה האסון. שי מכלוף
"האישומים לא נותנים מזור". נחל צפית לאחר האסון ב-2018/שי מכלוף

איציק אור, אביה של אלה שנהרגה באסון, טען כי עצם ייחוס האישומים החמורים לכאהן ולברדיצ'ב, הוא בפירוש מה שהמשפחות ציפו לו. "טוב שאלה כתבי האישום החמורים ביותר שניתן לתת בסיטואציה הזאת", אמר לוואלה! NEWS. "זה אסון עצום, מיותר. כל מדינת ישראל ידעה שלא יוצאים לטיול בימים האלה. נדלקו כל התנועות האחרונות. שני האדונים הנכבדים בחרו להמשיך, מעל הטבע. הם הביאו את זה לאסון נוראי ומיותר. זה כתב האישום לו הם ראויים. אני מקווה מקווה שהשופט יטיל עליהם את העונש. לנו נודע בדיוק כמו לתקשורת על כתב האישום. עוד לא הספקנו לדבר"

אתי בללי אמה של גלי, ביקשה לחזק את ידי הפרקליטות בעקבות המהלך. "אני שבעת רצון מכך שגם הניסיונות של עורכי הדין המפולפלים לא שכנעו את הפרקליטות להפחית מחומרת האשמה ולכן הדברים נשארו כפי שהיו", ציינה בשיחה עם וואלה! NEWS. "בסך הכל זה עוד שלב בדרך, במסע להוציא את הצדק לאור ולגרום לכך שמי שהרג את הילדים את הדעת", הוסיפה בללי. "הם מואשמים ברמה פלילית, אבל יש גם אחריות במשרדי הממשלה. אנחנו עדיין מחכים לוועדת חקירה שתדון בנושא של התנהלות המכינות הקדם צבאיות. עד שלא תקום ממשלה זה לא יקרה", סיכמה.

עוד בוואלה!

גנץ: לא הייתה התקדמות בפגישה עם רה"מ; לפיד: נתניהו רוצה בחירות

לכתבה המלאה
אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה. --, מערכת וואלה! NEWS
הרוגי האסון בנחל צפית/מערכת וואלה! NEWS, --

"אנחנו רוצים לראות שהעונש המקסימלי שניתן על המעשה הבלתי נסבל שנעשה בעקבות יהירות וזלזול בחיי אדם - יינתן לו המענה הראוי ברמת הענישה", הוסיפה בללי. "זה המינימום שאפשר לעשות. הרבה לעשות אין לנו".

יעל כהן, אמה של רומי, אמרה כי היא "עוד קצת בשוק". לדבריה, ברגע ששמעה על הודעת הפרקליטות, "לקחתי את עצמי ויצאתי מהעבודה. זה מערער את שלוות היום יום. אני מברכת על הרגע הזה, חיכינו לו בכיליון עיניים. אנחנו מחכים למשפט שייפתח ושכל עם ישראל ישמע".

יובל כאהן, מנהל מכינת בני ציון. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
"המעשה הבלתי נסבל שנעשה בעקבות יהירות וזלזול בחיי אדם". מנהל המכינה כאהן/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק
המדריך, אביב ברדיצ'ב והמדריכה שנחקרו לאחר אסון השיטפון. --, מערכת וואלה! NEWS
"כתבי האישום החמורים מדברים בעד עצמם". המדריך ברדיצ'ב/מערכת וואלה! NEWS, --

"אני רוצה לראות איך שני הפושעים האלה יגיבו", הוסיפה כהן. "האם הם יקחו אחריות כיאה למנהיגים של מה שמתיימר להיות מכינה למנהיגות. אני מקווה שהם ייקחו אחריו במובן של הבחירות שלהם", הבהירה. "זה לא יחזיר את הילדים הביתה. האסון שלנו הוא קצה הקרחון. עולם המכינות כולו בנוי בצורה שאינה ראויה למפעל לאומי. אם לא תקום ועדת חקירה כתבי האישום לא משנים, אסון עדיין יכול לקרות", אמרה כהן.

אמה של רומי חזרה אף היא על דרישת ההורים להקים ועדת החקירה, ואמרה כי "במקרה של יובל ואביב, נפלנו על אנשים קיצוניים באידיאולוגיה שלהם. הכתובת הייתה על הקיר. כל מי שמכיר אותם אישית אמר במפורש שהיה קורה אסון. הם עשו הרבה מאוד פשעים לפני שהם נתפסו. אני מקווה שהם ישבו על זה בכלא".

(עדכון ראשון: 14:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully