וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות קיבל את התנצלותו של גרוטו: "לא ננקוט בצעדים נגדך"

21.6.2020 / 16:14

פרופ' חזי לוי העיר למשנה למנכ"ל על הפטור מבידוד שהעניק לאיש העסקים טדי שגיא, וציין כי "טיפולך היה מוטעה". עם זאת, המנכ"ל החדש הודיע כי לא יינקטו צעדים נוספים נגד גרוטו, וקרא לוודא שהדברים לא יישנו. הוא הוסיף כי קיים צורך להגדיר נהלים לטיפול במקרים חריגים

צילוטם: רוני כנפו, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

המנכ"ל החדש של משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הודיע היום (ראשון) למשנה למנכ"ל, פרופ' איתמר גרוטו, כי הוא מקבל את התנצלותו על הפטור מבידוד שהעניק לאיש העסקים טדי שגיא. לוי שלח לגרוטו מכתב, שבו העיר לו על התנהלותו במתן הפטור לשגיא עם כניסתו לישראל מחו"ל, אך הוסיף: "אחרי שבחנתי את הדברים החלטתי לקבל את התנצלותך ולא לנקוט בצעדים נוספים נגדך".

במסגרת הפרשה, שנחשפה לפני כשבועיים בחדשות 12, גרוטו אישר למיליארדר שלא לשהות בבידוד עם הגעתו במטוסו הפרטי מקפריסין, לצורך השתתפות במסיבה בביתו של איציק טולדנו. במכתבו, פירט לוי שנכנס ביום חמישי לתפקיד כי קודמו - משה בר סימן טוב - ביקש מגרוטו לקבל הבהרות עוד באותו הערב שבו נחשפה הפרשה.

למחרת, גרוטו שלח את התייחסותו והסביר את הדברים מנקודת מבטו. לדברי לוי, נוכח חשיבות העניין, גרוטו זומן כבר ביומו הראשון בתפקיד לשיחה, "על מנת לשמוע ביתר פירוט את הדברים, ואכן שמעתי ממך בהרחבה את השתלשלות הדברים כפי שאתה רואה אותם".

מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס, חזי לוי במהלך טקס חילופי מנכ"לים במשרד הבריאות 18 ביוני 2020. משרד הבריאות, אתר רשמי
"קיים צורך להגדיר נהלים ברורים". לוי, ביום כניסתו לתפקיד/אתר רשמי, משרד הבריאות

לוי הדגיש במכתבו כי התנהלותו של גרוטו הייתה שגויה. "אחרי שבחנתי את הדברים אני מוצא לנכון להעיר לך על דרך הטיפול שלך במקרה הזה. טיפולך היה מוטעה", כתב. "בקשה חריגה מסוג זה יש לבחון בצורה קפדנית, בייחוד בתקופה שבה משרד הבריאות משקיע מאמצים כבירים בהטמעת המסר של חשיבות כיבוד הכללים המיוחדים לימי הקורונה, שהבידוד, כידוע, הוא ראש וראשון שלהם".

עם זאת, הוא ציין כי הוא מקבל את התנצלותו, וביקש "שתקפיד הקפדה יתרה על כך שלהבא הדברים לא יישנו". עוד כתב המנכ"ל החדש במכתבו כי "קיים צורך להגדיר נהלים ברורים לאופן טיפול המשרד במקרים חריגים, הדורשים הפעלת שיקול דעת. לכן, הנחיתי כי ייקבעו נהלים חדשים וברורים למתן הקלות בבידוד במקרים חריגים בלבד".

עוד בוואלה!

לא היה מנהל תקין לאורך משבר הקורונה. עכשיו נזכרנו שצריך?

לכתבה המלאה
איתמר גרוטו במסע"ת עקב עלייה בנדבקי קורונה, ת"א, 29 במאי 2020. שלומי גבאי
הודה כי שיקול הדעת שלו היה מוטעה. גרוטו/שלומי גבאי
מכתב לוי לגרוטו, 21 יוני 2020. משרד הבריאות, צילום מסך
המכתב של לוי שנשלח לגרוטו/צילום מסך, משרד הבריאות

לאחר חשיפת הפרשה, המנכ"ל הקודם, בר סימן טוב, קרא לגרוטו "להסיק מסקנות" ככל שהדברים יימצאו נכונים, וגם שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה לברר את הנושא. בתגובה, גרוטו התנצל והודה כי "שיקול הדעת שלי היה מוטעה". במכתב התנצלותו, גרוטו טען כי הביקורת כלפיו יצאה מפרופורציה. "לא מן הנמנע שבמסגרת היומיומית והמורכבת הזו, מתקבלות לעיתים גם החלטות שאינן מושלמות, ולמען הסר ספק: גם על המקרה הספציפי הזה", כתב.

עוד טען גרוטו כי הבקשה שהגיעה לפתחו התייחסה לאירוע משפחתי, ולא למסיבה. "התחוור לי בדיעבד כי הוטעיתי לגבי סיבת הביקור, ולא ידעתי, ועד היום איני יודע אם הנושא הגיע לדיון אצלך (הכוונה לבר סימן טוב - ב"א) לפני שהגיע אלי ואתה שללת את האישור. אבל - בין התנצלותי זו לבין שלל ההשמצות וההתקפות כלפיי בימים האחרונים, פעורה תהום". הוא טען כי "זה פשוט בלתי נתפס ובלתי הוגן" לעמת אותו עם החלטה זו, לעומת אינסוף ההחלטות שקיבל בתקופה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully