וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא היה מנהל תקין לאורך משבר הקורונה. עכשיו נזכרנו שצריך?

11.6.2020 / 22:03

החשיבות של דוגמה אישית גבוהה לאין שיעור. אך האיום ששיגר בר סימן טוב למשנה שלו, פרופ' גרוטו, אינו מחפה על המדיניות שהנהיג המשרד בניהולו, שייתכן ואף עלתה בחייהם של רבים. בראייה לאחור, נראה שגורלו נקבע מראש

עריכה: טל רזניק

(בווידאו: שר הבריאות על ההתקהלויות באירועי ספורט, השבוע)

אין חולק על חשיבותה של הדוגמה האישית, במיוחד של בכירים בשירות הציבורי. אם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אישר למיליארדר טדי שגיא לא לשהות בבידוד לאחר שהגיע מחו"ל בניגוד לנהלים - הוא צריך להיענש. ועם זאת, הצעד שנוקט מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, מעורר כמה תהיות.

האם האיום של מנכ"ל משרד הבריאות לפטר את המשנה שלו מוצדק? האם זוהי הפעולה האחרונה ההכרחית שהוא יבצע ביומו האחרון בתפקיד? האם בר סימן טוב בעצמו היה טלית שכולה תכלת ופעל לאורך כל משבר הקורונה באופן תקין? לא ניתן להגיד זאת באופן חד משמעי, וגם לא על שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן. האם הם נקראו לשיחת בירור? לא. מנהל תקין לא היה פה לאורך כל המשבר. עכשיו נזכרנו שצריך?

מנכ"ל משרד הביראות, משה בר סימן טוב במהלך מסע"ת בנושא נגיף הקורונה 8 במרץ 2020. פלאש 90, פלאש 90
מעלה תהיות. בר סימן טוב/פלאש 90, פלאש 90

אסור לשכוח שלדירקטיבה ההרסנית של משרד הבריאות לא לאפשר בדיקות בבתי האבות בשיא המגיפה - בהובלת בר סימן טוב וראש שירותי בריאות הציבור פרופ' סיגל סדצקי - היו השלכות הרות גורל הרבה יותר מסיוע לכאורה למליארדר. בדמות עשרות מתים. את ההשלכות על כך שמשרד הבריאות כשל בייבוא מטושים ואמצעי מיגון וסירב לפתוח מעבדות בדיקה ייתכן שלעולם לא נדע. הסתרת מידע בסיסי מהתקשורת על ידי דובר המשרד מתרחשת עד לעצם היום הזה.

כל הסוגיות הללו אולי יתבררו יום אחד במסגרת ועדת חקירה, אם תקום, ולבר סימן טוב, סדצקי וגרוטו יהיה הרבה מה להסביר. אבל אם בדוגמה אישית עסקינן, איך ניתן לקבוע מה יותר מסוכן - איש עסקים שהגיע לארץ לאחר שהצהיר שנבדק ונמצא בריא, או פוליטיקאים ובכירים שאינם מקיימים את ההנחיות במלואן. והאם אותה ההתבדחות של המנכ"ל על כך שזה לא משנה אם החליף בטעות מסיכות עם גרוטו וסדצקי במסגרת מסיבת העיתונאים בה התריע על עלייה בתחלואה היא בעצם בדיחה על חשבוננו?

עוד בוואלה!

גרוטו פטר מיליארדר מחובת בידוד; אדלשטיין הורה לערוך בירור

לכתבה המלאה

ומה בנוגע לכל אותם חברי כנסת ושרים, נבחרי ציבור, שהחליטו שהם מעל החוק? ראש הממשלה התיר לעצמו לשהות עם בנו אבנר בחג הפסח בזמן שהיה צריך להיות בסגר, בדומה לנשיא המדינה ראובן ריבלין שחגג עם בתו. גם השר לביטחון הפנים, האחראי על המשטרה שאמונה על האכיפה, התיר לעצמו לחבק אנשים ברחוב ללא מסיכה בדרום תל אביב. ח"כ ניר ברקת עצמו היה במסיבה שארגן טדי שגיא ובמסגרתה תועד ללא מסיכה. מישהו נתן על כך את הדין? קיבל מכתב מהבוס? עמד בפני שיחת בירור?

השר אוחנה נטול מסיכה בדרום תל אביב

הגיע הרגע, וכפי שרבים במשרד הבריאות ייחלו - בר סימן טוב מסיים את תפקידו. בימיו האחרונים בלשכה החליט על שני צעדים משמעותיים מהם בחר להימנע ואף לסכל בחמש שנות כהונתו - תמיכה בקיצור תורנויות המתמחים ואיסור על אשפוז במסדרונות בתי החולים. הדובדבן שבקצפת, מתנת הפרידה שהוא קיבל, היתה הטעות של פרופ' גרוטו. הגורם המקצועי הבכיר שהודר מדיונים, שנשלח להגן על פעולות שלא תמך בהן בפני ועדת הקורונה בכנסת ושנרמס פעם אחר פעם על ידי התקשורת ללא כל סיוע מצד משרדו.

איתמר גרוטו במסע"ת עקב עלייה בנדבקי קורונה, ת"א, 29 במאי 2020. שלומי גבאי
לדמם בשטח. גרוטו/שלומי גבאי

גם כעת, משאירים אותו פקידי המשרד לדמם בשטח, מדליפים פרטים מפלילים על פעולותיו. אף אחד לא באמת חשב שבר סימן טוב יעזוב את המשרד בלי לזרוק מישהו מתחת לגלגלים, שעיר לעזאזל שיידבק בו כתם משבר הקורונה. ועכשיו, בראייה לאחור זה כמעט ברור. הגורל של גרוטו היה קבוע מראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully