וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרוטו התנצל על הפטור לטדי שגיא: "שיקול הדעת שלי היה מוטעה"

12.6.2020 / 14:18

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות השיב על מכתבו של בר סימן טוב שדרש הבהרות והסקת מסקנות מצידו, וטען שהוטעה בנוגע לפניית איש העסקים. "לא נתתי פטור, אלא הקלות בתנאי הבידוד", והאשים: "מתנהל נגדי מסע הכפשות"

צילום: לע"מ

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, איתמר גרוטו, התנצל היום (שישי) על חלקו בפרשת מתן האישור לאיש העסקים טדי שגיא, שקיבל פטור מחובת בידוד. "שיקול הדעת שלי היה מוטעה", כתב גרוטו במכתבו למנכ"ל המשרד היוצא, משה בר סימן טוב.

"החלטות רבות שקיבלתי כעובד ציבור שהוא קודם כל ולפני הכל - רופא, לא תמיד תהיינה נהירות ומובנות לאנשים שאינם רופאים, וחלקן אף לא תמיד תהיינה נכונות. על כל מקרה שבו שיקול הדעת שלי היה מוטעה, והחלטה שבאה בעקבותיו הייתה מוטעית: אני מתנצל", כתב גרוטו, אך טען כי הביקורת אליו יצאה מפרופורציה. "לא מן הנמנע שבמסגרת היומיומית והמורכבת הזו, מתקבלות לעיתים גם החלטות שאינן מושלמות, ולמען הסר ספק: גם על המקרה הספציפי הזה".

גרוטו טען כי הבקשה שהגיעה לפתחו התייחסה לאירוע משפחתי, ולא למסיבה. "התחוור לי בדיעבד כי הוטעיתי לגבי סיבת הביקור, ולא ידעתי, ועד היום איני יודע אם הנושא הגיע לדיון אצלך (הכוונה לבר סימן טוב - ב"א) לפני שהגיע אלי ואתה שללת את האישור. אבל - בין התנצלותי זו לבין שלל ההשמצות וההתקפות כלפיי בימים האחרונים, פעורה תהום".

"לעמת אותי בדרך שבה נעשה הדבר, עם החלטה אחת מסוימת, בין אינסוף ההחלטות שקיבלתי בתקופה כזו - זה פשוט בלתי נתפס ובלתי הוגן", קבל המשנה למנכ"ל.

לקריאת המכתב המלא

איתמר גרוטו במסע"ת עקב עלייה בנדבקי קורונה, ת"א, 29 במאי 2020. שלומי גבאי
"בין התנצלותי זו לבין שלל ההשמצות כלפיי בימים האחרונים, פעורה תהום". גרוטו/שלומי גבאי

גרוטו טען כי אין לו קשר אל טדי שגיא, ולדבריו הפנייה שלו הגיעה דרך שירות המדינה ולא ישירות מאיש העסקים. "אין לי שום קשר אל טדי שגיא, טדי שגיא מעולם לא פנה אלי לצורך קבלת האישור, ובוודאי שלא קיבלתי שום תמורה שהיא בכל נושא שהוא מטדי שגיא או מגורמים הקשורים אליו", הבהיר.

לדבריו, אמנם העניק לשגיא הקלות בתנאי הבידוד - אך לא פטור גורף. "האישור ניתן תוך הצבת תנאי של שמירה על תנאי הבידוד המלאים, למעט האישור לצאת לאירוע משפחתי. ההקלה בתנאי הבידוד תואמת את מדיניות ונוהלי משרד הבריאות ואין בה בשום אופן חשש לפגיעה בבריאות הציבור".

גרוטו הבהיר כי מדובר בפרוצדורה מקובלת, וכי אנשים נוספים קיבלו הקלות ממשרד הבריאות. עוד אמר כי ההחלטה התקבלה מתוך שיקולים רפואיים בלבד, וטען כי "לא נפל בהחלטה כל פגם מבחינה רפואית מקצועית". הוא הסביר כי שגיא הגיע לארץ במטוס פרטי מקפריסין, המוגדרת כמדינה ירוקה, דיווח כי החלים מקורונה, וערך בדיקות לפני הגעתו לישראל ועם הגעתו אליה. "ניתן לומר חד משמעית כי הוא לא יכול היה לסכן בהדבקה אף אחד מהפוגשים בו", נימק גרוטו את החלטתו.

עוד בוואלה!

רופאים יוצאים להגנתו של גרוטו: "מגיע לו הליך בירור הוגן"

לכתבה המלאה

גרוטו התייחס גם לאכזבתו מכך שלא נבחר לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות, ותקף את המשרד על כך שנאסר עליו להתראיין בזמן המתקפה התקשורתית נגדו. "מהיום הראשון שבו הגעת למשרד, קודם כל ולפני הכל, כיבדתי אותך והערכתי את יכולותיך (הכוונה לבר סימן טוב - ב"א). גם אני הגשתי את מועמדותי לכהונת מנכ"ל ולמרות אכזבתי הטבעית מכך שלא אני קיבלתי את התפקיד הזה - נראה היה לי כי נוכל לשתף פעולה בצורה מיטבית, אתה עם היכולות והכישורים הניהוליים שלך, אני עם הידע והניסיון שלי ברפואה בכלל ובבריאות הציבור בפרט. אני חושב שעשינו עבודה טובה למען העם והמדינה, אולי במחיר של קשיים אישיים כאלה ואחרים איש עם רעהו", כתב גרוטו. הוא ביקש שהמכתב יפורסם בתקשורת, "בהתחשב באיסור שהשתתם עלי להתראיין או להגיב לתקשורת, כדי להקטין, ולו במעט את הנזק שנגרם לי".

גרוטו כתב כי מסע ההכפשות שהתנהל נגדו היה למעלה מכוחותיו, ואף תקף את המנכ"ל יוסף בר סימן טוב. "להפוך אותי לשעיר לעזאזל ולאשם המרכזי בתופעה הזו - זה צעד לא ראוי ואני מקווה שלא עומדים מאחוריו מניעים זרים". הוא ציין כי "מסע השקרים, ההכפשות וההשמצות בתקשורת ביממה האחרונה היה כמעט למעלה מכוחותיי - ועדיין נשכתי שפתיים ולא הגבתי ולו במילה, במישרין או בעקיפין, מתוך תקווה ואמונה שהנהלת המשרד תפעל באופן הגון כדי שהדברים יחזרו למסלול תקין. אני סבור שהתקופה הארוכה שעשיתי בשירות הציבור לא יכלה להתאיין בשל החלטה בודדת אחת שנעשתה במסגרת סמכותי, בתום לב מוחלט ומשיקולים רפואיים ענייניים, גם אם מבחינת הנראות הציבורית יש צורך להסבירה".

טדי שגיא. ראובן קסטרו
איש העסקים טדי שגיא/ראובן קסטרו

על פי הפרסום של חדשות 12, המיליארדר טדי שגיא נחת בארץ עם מטוסו הפרטי בשבוע שעבר, כשחזר מקפריסין. במקום לשהות בבידוד, הוא הגיע למסיבה בביתו של איציק טולדנו, אביה של בת זוגו של עומר אדם. בכירים במשרד הבריאות שקלו להגיש נגד שגיא תלונה בגין הפרת בידוד, עבירה שעונשה קנס בסך 5,000 שקלים, אך התברר כי הוא קיבל לכך אישור מפרופ' גרוטו. מאוחר יותר נודע כי קודם לכן פנה שגיא לבר סימן טוב בבקשה שלא להיכנס לבידוד - וסורב. אולם, מטעמו של שגיא נמסר בתגובה כי הוא לא פנה לבר סימן טוב בשום שלב. "העניין מוכחש לחלוטין", טען דובר מטעמו.

המסיבה המדוברת היא בר המצווה של בנו של טולדנו, שנערכה על גג בניין במגדלי YOO בתל אביב. האירוע עלה לכותרות לאחר שהשכנים התלוננו על רעש חריג והפעלת זיקוקי דינור בשעת ערב מאוחרת. שוטרים שהגיעו למקום עצרו את המסיבה, וזימנו את טולדנו לחקירה. בחגיגות בר המצווה השתתפו שחקנים וזמרים מפורסמים, בהם עומר אדם, שלישיית מה קשור וליאור נרקיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully