וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנדל: אצביע בעד החלת הריבונות - ללא קשר לעמדת גנץ

שר התקשורת אמר כי יצביע בעד הצעת החוק לסיפוח, ככל שתועלה בממשלה ובכנסת. השר, שנפרד יחד עם ח"כ האוזר מסיעתו של גנץ בתקופת המגעים להקמת הממשלה, אמר כי אם האחרון יתנגד למהלך: "יכול להיות שלא נסכים, אך אני איתו בגישה הממלכתית"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

שר התקשורת יועז הנדל אמר הבוקר (חמישי) כי יתמוך בהחלת הריבונות ביהודה ושומרון, זאת ללא קשר לעמדתו של ראש הממשלה החליפי בני גנץ. בריאיון בגלי צה"ל אמר הנדל, שבמהלך המגעים להקמת הקואליציה בחודש שעבר נפרד מתל"ם לסיעתו "דרך ארץ" עם הפיצול בכחול לבן, אמר כי "יתמוך בחוק בנושא בממשלה ובכנסת". כשנשאל כיצד ינהג אם גנץ יתנגד למהלך, השיב כי "יכול להיות שלא נסכים על זה, אבל אני 100% איתו בגישה הממלכתית".

אתמול שבו גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי על עמדתם לפיה הם יתמכו בסיפוח רק כחלק ממהלך מדיני כולל של אימוץ תוכנית טראמפ - ולא במהלך חד צדדי. הם אמרו את הדברים בפגישה שקיים עמם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע להיערכות להחלת ריבונות וסיפוח מ-1 ביולי.

יועז הנדל, הגשת רשימות לבחירות לכנסת ה-22, ועדת הבחירות המרכזית, 1 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
"אתמוך בהצעת החוק". הנדל/ראובן קסטרו

בפגישה לקחו חלק יו"ר הכנסת יריב לוין, ובפעם הראשונה גם יו"ר ש"ס אריה דרעי - מי שהיה אחד הגורמים המתווכים להקמת ממשלת האחדות בין נתניהו וגנץ. ראש הממשלה הציג לראשי כחול לבן כמה תרחישים של החלת ריבונות בהיקפים שונים, על פי מפת טראמפ, או סיפוח מוגבל של גושים ספציפיים. לדברי גורם שמעורה בפרטים לא הושגו הסכמות בנושא התרחיש המועדף.

בכחול לבן מוכנים לתמוך רק במהלך מוגבל ומצומצם הרבה יותר, דוגמת החלת ריבונות בגוש עציון או במעלה אדומים, ובתיאום עם הקהילה הבינלאומית ומדינות האזור. לפי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן, נתניהו יכול לקדם מהלכי החלת ריבונות מ-1 ביולי ללא תלות בעמדת כחול לבן, אך בשבועות האחרונים הבהירו בבית הלבן כי יתמכו ויכירו בסיפוח רק אם תהיה "הסכמה לאומית" בין ראשי ממשלת החליפים. הצדדים צפויים להמשיך ולהידבר בנושא בשבוע הבא.

עוד בוואלה!

המחיר שישראל תשלם על סיפוח הבקעה יהיה בדולרים

לכתבה המלאה
שר החוץ גבי אשכנזי ושר הביטחון בני גנץ במליאת הכנסת, 15 ביוני 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
מוכנים לתמוך במהלך מוגבל ומצומצם. גנץ ואשכנזי/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מוקדם יותר השבוע הודיע נתניהו כי הוא לא מתכוון להביא את עסקת המאה של טראמפ לאישור הממשלה והכנסת. לדבריו, במקום להביא את התכנית במלואה להצבעה בכנסת, הוא רק מתכוון "לנהל על בסיסה משא ומתן". המשמעות היא שהכנסת והממשלה לא יצטרכו להצביע על החלקים בתכנית שנוגעים להקמת מדינה פלסטינית - אלא רק על החלת הריבונות והסיפוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully