וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ: "להרחיב את החקירה בפרשת הצוללות"

16.6.2020 / 14:14

התנועה דרשה להורות ליועמ"ש ולמשטרה לחקור בין היתר את הקשר בין "פרשת המניות" לפרשת הצוללות, וכן את האישור שנתן נתניהו לגרמניה למכור צוללות למצרים. בנוסף ביקשו להורות על הקמת ועדת חקירה ממלכתית. לעתירה צורפו תצהירי בכירים במערכת הביטחון וראשי ממשלה לשעבר

צילום: רוני כנפו, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (שלישי) לבג"ץ בדרישה להורות ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ולמשטרה לחקור את פרשת הצוללות. הפרשה אמנם נחקרה, ואף הוגשו בה בדצמבר כתבי אישום בכפוף לשימוע, אולם התנועה דורשת מבג"ץ להורות על הרחבת החקירה, כך שייבדק גם הקשר ל"פרשת המניות" של ראש הממשלה בנימין נתניהו, והאישור שנתן לגרמניה למכור צוללות מתקדמות למצרים.

מלבד הדרישה להורות על הרחבת החקירה, התנועה ביקשה להורות על הקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשה, ולחלופין ועדת בדיקה ממשלתית.

במסגרת העתירה הובאה הבקשה להגיש באופן חסוי תצהירים של בכירי מערכת הביטחון וראשי ממשלה לשעבר. בתנועה כתבו כי רובו של החומר נמצא כבר בידי משטרה והיועמ"ש, אולם כדי לא לפגוע באפשרות של חקירה פלילית עתידית, הם מבקשים להגיש את החומר במעטפה סגורה. כך, היועמ"ש יוכל להחליט אם מדובר בחומר חקירה, ולבקש שלא לחשוף אותו לציבור - מה שעלול לשבש חקירה עתידית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס קבלת הצוללת החדשה של צה"ל, אח"י רהב. ינואר 2016. רויטרס
להרחיב את החקירה. נתניהו/רויטרס

התנועה לאיכות השלטון טוענת כי פרשת הצוללות, בראייה רחבה, כוללת שתי רגליים, שרק אחת מהן נחקרה. הרגל הראשונה היא "מסלול העמלות", שעוסקת בגזירת עמלות על ידי שורה של גורמים שהיו מעורבים ברכישת כלי שיט על ידי ישראל ממספנות "טיסנקרופ" בגרמניה. זו היא הפרשה שנחקרה ועומדת במרכז הזימונים לשימוע שנשלחו החל מדצמבר האחרון לשורת גורמים, ובהם מפקד חיל הים לשעבר אליעזר "צ'ייני" מרום, בכיר המל"ל לשעבר, תא"ל במיל' אבריאל בר יוסף, ומיקי גנור, שהיה נציג המספנות.

הרגל השניה היא "מסלול הפלדות", שמכונה גם "פרשת המניות". ב"כאן" נחשף כי בן דודו של נתניהו, נתן מיליקובסקי, היה בשנים 2010-2015 בעל מניות משמעותי בחברה שסיפקה תוספי פלדה ל"טיסנקרופ". בשנה שעברה, במסגרת תשובה של ועדת ההיתרים לנתניהו, חשפה הוועדה כי ראש הממשלה החזיק גם בשנת 2009 מניות בחברת הפלדה יחד עם בן דודו.

עוד בוואלה!

נתניהו: נערכים לפתיחת השמיים ב-1 באוגוסט כתלות במצב התחלואה

לכתבה המלאה
יו"ר התנועה לאיכות השלטון, אליעד שרגא במהלך מסע"ת של התנועה לאיכות השלטון 16 ביוני 2020. רוני כנפו
יו"ר התנועה לאיכות השלטון, אליעד שרגא/רוני כנפו

בנובמבר 2010 מכר נתניהו לבן דודו מיליקובסקי את מניותיו בחברת הפלדה תמורת כ-16 מיליון שקלים. ההפרש בין המחירים בהם קנה נתניהו את המניות למחיר בו מכר אותן לבן דודו לאחר שלוש שנים משקף תשואה של 800% - וכל זאת כאשר השווי של חברת הפלדה, שהוערך חיצונית, צנח ב-57%.

בתנועה מבקשים לחקור הן את עסקת המכירה, והן את הטענה לפיה נתניהו היה בניגוד עניינים כאשר עסק בעסקאות הצוללות וכלי השיט. לטענתם, ניגוד העניינים נוצר משום שככל שמוזמנים יותר כלי שיט מהמספנה הגרמנית, היא זקוקה ליותר פלדה, וכך הדבר עשוי לכאורה להעלות את ערך המניות של ספקיות הפלדה שלה, שמניות של אחת מהן החזיק נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully